Problem med ozon tilførelse

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Problem med ozon tilførelse

Indlæg af Thue »

Jeg bøvlet lidt med og få min skummer til og tage imod ozon hvis man kan sige det sådan ;-) på min skummer pumpe som er en Atb, samme pumpe som bubbleking. Sidder der på venturien 2stk indsug en til normal luft indsug og en mindre til hvis man vil bruge ozon, problemet er bare når jeg sætter en slange på til min ozon indsug kører det fint i et par timer men så begynder pumpen og larmer lyder næsten som om man smider en spand i en tørre tumbler. Lyder som om den begynder og køre u stadigt og lyder helt klart som om noget pumpen ikke har godt af. Er der andre som har oplevet noget lignende og evt kender til hvordan det kan afhjælpes. Lige ledes skal ozon tilsættes til skummer pumpe eller kan man bare tilsætte det ind i skummer kammer med en evt luft pumpe tænker bare som en løsning så min skummer pumpe ikke går i stykker ;-)

Mvh thue
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Re: Problem med ozon tilførelse

Indlæg af Thue »

Bump
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det har været fremme før, men kan ikke huske om der var en løsning på det.
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Jeg har oplevet før at hvis skummerpumpen ikke får enten nok luft eller ingen luft, men derimod sådan em mellemting så kan den godt stå og "hakke" i det.

Løsningen kunne være at montere ozon via et T-stykke således at der altid kan suge tilstrækkelig luft, selvom ozon-generatoren drosler.

Gav det mening?
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Thue »

Anders ved godt hva du mener men på denne skummer pumpe er der 2 stk indsug til luft så den ene slange som er den normale slange suger hele tiden en konstant luft ind, og den anden bliver der så sat ozon til så jeg drosler egentligt ikke luft indtag igennem ozon men fører faktisk mere luft ind i skummer pumpen med den ekstra slange fra ozon ;-)
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Altså der er standard 2 slanger på skummeren? Så drosler du jo også den ene i kraft af skummeren skal suge gennem ozon-generatoren..
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Thue »

Kørte bare før kun med den ene store indsugnings slange og der var ikke nogen problemer, og så vidt jeg ved skal man kun have 2 slanger på hvis man til fører ozon ;-) så egentlig tilførrer jeg mere luft end før end og begrænse den ;-)
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Thue skrev:Kørte bare før kun med den ene store indsugnings slange og der var ikke nogen problemer, og så vidt jeg ved skal man kun have 2 slanger på hvis man til fører ozon ;-) så egentlig tilførrer jeg mere luft end før end og begrænse den ;-)
Hmm, så må det jo næsten være den anden vej rundt - altså for meget luft.

Prøv med T-koblingen på "hovedslangen"...
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"