I ferskvand har jeg lavet flere kunstige rødder, huler mm. Af oxidfarver og hvid klæber. Det har fungeret godt. I saltvand har jeg dog kun brugt hvid portland af den ene grund at jeg byttede mig til en billig sækfuld
har lige startet mit akvarie forfra pga dårlige værdiger, med både Ca og Mg som var uden for skala. Tror selv det var flisekæber som gjorede en stor del til det. og jeg ville ikke bruge det igen. Brugte dog en grå.
Jeg har brugt hvid fliseklæb til at lave fragment sten af.
Fliseklæberen blev blandet op med knust faxekalk.
Synes ikke rigtigt om strukturen i klæberen, den var ret grov.
Og 2 kilo fliseklæber, skulle udvandes i evigheder, for ikke at banke ph'en op i det extreme.
Jeg ville ikke selv bruge det igen, andet end til de der små fragment sten, som kun er på størrelse med en 5 krone
Jeg tror du skal holde dig fra det. Mener at det der gør den hvid er Zinkoxid og det er ret giftigt i salvand. Til havedammen er grænseværdien 4 promille(algedræber)
Akvarie 3,2x2,44x1,6 m= 12493 l Sump 2,80x2.22x0.8 m= 4973 l Samlet volumen= 17466 l Salt 611 kg Aktuel pumpekapacitet 310.000 l/t Belysning 5x400 W HQI 12-18000 Kelvin Natlys 2 T5 blå Se friske billeder her http://dk.fotoalbum.eu/Jimbo/a668954