Tunze 6105 waves??
Tunze 6105 waves??
Hej SF
Jeg har lige købt mig 2 stk tunze 6105 pumper og så en Tunze 7094 controller men den er kun til midlertidig brug da jeg har en GHL PIII E der så skal styre de 2 pumper!
Men jeg undre mig over at den 7094 ikk kan lave sådan en bølge effekt? selvom der står i dens manual at den skal kunne... her mener jeg den bølge form hvor korallerne i akvariet står og "pulser" frem og tilbage, ik så meget det med bølger i overfladen:-)
Jeg har sat dem i samme ende og kørt den over i den bølge mode og ja prøvet at lave alle indstillinger der er mulige på den men der kommer ikk noget der minder om bølger på den!
Ved i noget om hvordan på en ghl eller tunze 7095 gør for at få den bølge effekt der i ens akvarie? som sagt kan jeg ikk få min 7094 til det men en 7095 burde da kunne??
På forhånd tak
MVH
Jeg har lige købt mig 2 stk tunze 6105 pumper og så en Tunze 7094 controller men den er kun til midlertidig brug da jeg har en GHL PIII E der så skal styre de 2 pumper!
Men jeg undre mig over at den 7094 ikk kan lave sådan en bølge effekt? selvom der står i dens manual at den skal kunne... her mener jeg den bølge form hvor korallerne i akvariet står og "pulser" frem og tilbage, ik så meget det med bølger i overfladen:-)
Jeg har sat dem i samme ende og kørt den over i den bølge mode og ja prøvet at lave alle indstillinger der er mulige på den men der kommer ikk noget der minder om bølger på den!
Ved i noget om hvordan på en ghl eller tunze 7095 gør for at få den bølge effekt der i ens akvarie? som sagt kan jeg ikk få min 7094 til det men en 7095 burde da kunne??
På forhånd tak
MVH
Re: Tunze 6105 waves??
Tror problemet ligger i at pumperne de sider i samme ende og ikke modsat af henanden.
Steen
Steen
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Jeg har heller aldrig fået det til a spille :/
Mine sidder også i samme ende og har tænkt det er problemet
Mine sidder også i samme ende og har tænkt det er problemet
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Sådan sidder de nu? men i manualen står der hvis man skal lave bølger så skal de være i samme ende??spdiving skrev:Tror problemet ligger i at pumperne de sider i samme ende og ikke modsat af henanden.
Steen
MVH
[quote="Nicki Henriksen"]Jeg har heller aldrig fået det til a spille :/
Mine sidder også i samme ende og har tænkt det er problemet[/quote
Jeg kan så fortælle dig at de foreskriver at de skal sidde i samme ende ved bølger.. men mine sidder i hver sin ende nu og det har ikk hjulpet tværdimod!
Hvad controller har du på?
Det er noget underligt noget at det ikk virker.. kan se nogle på youtube har fået de til at virke!!
MVH
Mine sidder også i samme ende og har tænkt det er problemet[/quote
Jeg kan så fortælle dig at de foreskriver at de skal sidde i samme ende ved bølger.. men mine sidder i hver sin ende nu og det har ikk hjulpet tværdimod!
Hvad controller har du på?
Det er noget underligt noget at det ikk virker.. kan se nogle på youtube har fået de til at virke!!
MVH
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Har så et ts48 kit
Nicki
Det er da pænt underligt at vi ikk kan få det til at virke som det skal kunne? vi må vel gøre noget forkert?Nicki Henriksen skrev:Har så et ts48 kit
MVH
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 17
har altid troet det har været fordi de sad i samme ende de ikke spillede som jeg ville.
Nicki
Jeg har 2 stk 6105 samt 2 stk 6205.
De sider par vis i hvær ende og giver flow modsat henanden og dette virkker fint med 7094.
Steen
De sider par vis i hvær ende og giver flow modsat henanden og dette virkker fint med 7094.
Steen
Hej Steenspdiving skrev:Jeg har 2 stk 6105 samt 2 stk 6205.
Steen
Har lige skrevet med ROger fra Tunze og han siger at man IKKE kan lave den bølge function med andre controllere end 7092 og 7096.. så det er nok derfor igen af os kan få det til at virke ordenligt
Gider du fortælle hvordan de forskellige knapper står på din 7094? og endnu bedre et billede af det?
Tak

MVH
Har lige skrevet med roger fra Tunze og han siger vores controllere ikk kan lave de rigtige bølger der!Nicki Henriksen skrev:har altid troet det har været fordi de sad i samme ende de ikke spillede som jeg ville.
og er det et længere og er akvarie på 60 i dybden så skal de sidde i hver sin side:-) er det kort skal de sidde i samme ende!
MVH
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Bare få fat i de kabler til GHL'en. Så kan du gøre lige hvad du vil! 

Ja det skal jeg også have gjort men er stadig ikk helt tilfreds med de funkioner på den GHL:-) der mangler nogle;-) men ja sådan er det joStefan skrev:Bare få fat i de kabler til GHL'en. Så kan du gøre lige hvad du vil!

Kører du tunze på din?
MVH
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Har brugt min til Tunze i omkring tre år efterhånden og bruger den pt. sammen med to 6105'ere. Hvilke funktioner savner du på GHL'en? Jeg er endnu ikke stødt på noget, som den ikke kan sammenlignet med en alm. multicontroller.
Ahh ok... kunne jeg logge dig til at sende mig et screendump af dine GHL settings på dine 6105 på min mail: ginodario@hotmail.comStefan skrev:Har brugt min til Tunze i omkring tre år efterhånden og bruger den pt. sammen med to 6105'ere. Hvilke funktioner savner du på GHL'en? Jeg er endnu ikke stødt på noget, som den ikke kan sammenlignet med en alm. multicontroller.
Du har ret i forhold ti andre controllere så ja men jeg kunne virkeligt godt tænke mig at kunne tidsindstille pumperne så lad os sige at 1 eller 2 timer og dagen kørte den wave funktion og resten bare alm flow... det kan ikk være ret svært at lave!?
Kan du følge ideen?
MVH
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Skal se om jeg kan få lavet et screenshot på et tidspunkt. Er dog først hjemme sent i aften, så det bliver ikke før om et par dage.
Du kan sagtens lave det, så den et par timer om dagen kører med andre settings på pumperne.
Du kan sagtens lave det, så den et par timer om dagen kører med andre settings på pumperne.
Ok lyder bare godt:-)Stefan skrev:Skal se om jeg kan få lavet et screenshot på et tidspunkt. Er dog først hjemme sent i aften, så det bliver ikke før om et par dage.
DEn må du meget meget gerne uddybe og forklare mig for det kan jeg ikk lige se hvordan jeg gør det? ville være rigtigt fedt at kunne det

På forhånd tak:-)
MVH