Jomfru
-
- Copepod
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 5270 Odense N
- Saltvand siden?: 2011
Jomfru
Hej allesammen...
Jeg er jomfru i at havde fisk, jeg har aldrig haft fisk før.
Nu har jeg købt et BOYU Tl 450 58L jeg satte det i gang i lørdag den 24/09 og det køre (tro jeg)
Jeg synes mit vand er støvet, har købt filtervat men synes ikke det virker.
Sand og Døde sten er skyllet i gennem, hvad kan problemet værre?
Pt har jeg kun saltvand og døde koraller i.
Håber der er nogle der kan hjælpe mig med mit "lille" problem
PS. jeg er ikke inde i fagudtryk så skriv venligt i "normalt" sprog
Venlig hilsen
Nikkelman
Jeg er jomfru i at havde fisk, jeg har aldrig haft fisk før.
Nu har jeg købt et BOYU Tl 450 58L jeg satte det i gang i lørdag den 24/09 og det køre (tro jeg)
Jeg synes mit vand er støvet, har købt filtervat men synes ikke det virker.
Sand og Døde sten er skyllet i gennem, hvad kan problemet værre?
Pt har jeg kun saltvand og døde koraller i.
Håber der er nogle der kan hjælpe mig med mit "lille" problem
PS. jeg er ikke inde i fagudtryk så skriv venligt i "normalt" sprog
Venlig hilsen
Nikkelman
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Re: Jomfru
Det er meget typisk, at nyblandet saltvand ikke er helt klart de første par dage/uger. Giv det lidt tid og skriv igen, hvis det ikke er bedre i næste uge.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1987
- Geografisk sted: Auning / Djursland
hej og velkommen til.
køb lidt levende sten og kom dem i uden at skylde dem, vent i ca. 4 uger og se om ikke der er kommet alger, vandet skal nok blive klart.
husk det kræver meget stor tålmodighed at starte op fra bunden, men det betaler sig i længden.
held og lykke.

køb lidt levende sten og kom dem i uden at skylde dem, vent i ca. 4 uger og se om ikke der er kommet alger, vandet skal nok blive klart.
husk det kræver meget stor tålmodighed at starte op fra bunden, men det betaler sig i længden.

held og lykke.

Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
-
- Copepod
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 5270 Odense N
- Saltvand siden?: 2011
okay. jamen så vil jeg finde lidt levende sten.
Er der nogle her på fyn/odense der har det til salg gerne privat
Er der nogle her på fyn/odense der har det til salg gerne privat
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1987
- Geografisk sted: Auning / Djursland
kig evt. under salg
Mvh. Lars Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
jeg har desværre ingen levende sten til salg.
men hvis du har købt det ved fynsavkariecentrum, så vil jeg læse en hel del herinde, for de har ikke styr på særligt meget!
og jeg synes ihvertfald at du skal læse joachims e-bog. kan ikke lige huske linket måske en anden herinde der kan det
men hvis du har købt det ved fynsavkariecentrum, så vil jeg læse en hel del herinde, for de har ikke styr på særligt meget!

- MSN8200
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Århus N
Hej og velkommen til hobbyen og tillykke med dit boyu akvarie. Jeg er sikker på at du bliver glad for det. 
Det ser ud til at petsupply.dk er lukket ned. Måske der er et andet sted bogen kan findes?
En anden grund til at dit vand ser støvet ud kan være bitte små bobler (mikrobobler) som kommer fra skummeren. I nyopstartede akvarier kan der nogle gange være en tendens til at boblerne kommer ud i akvariet. Det hælper med tiden hvor der bliver dannet et bakterielag som gør at boblerne bliver hvor de skal være
Jeg vil gerrne give dig det tip at holde øje med at overfladefilmen bliver trukket af.
Jeg har selv haft et tl-450 og måtte lave et par ændringer før jeg var tilfreds.
Overfladefilmen ligner skidt som ligger i overfladen af vandet. Det ses nemmest hvis du kigger nedefra og op. Vandoverfladen skal være helt ren for skidt.

Det ser ud til at petsupply.dk er lukket ned. Måske der er et andet sted bogen kan findes?
En anden grund til at dit vand ser støvet ud kan være bitte små bobler (mikrobobler) som kommer fra skummeren. I nyopstartede akvarier kan der nogle gange være en tendens til at boblerne kommer ud i akvariet. Det hælper med tiden hvor der bliver dannet et bakterielag som gør at boblerne bliver hvor de skal være

Jeg vil gerrne give dig det tip at holde øje med at overfladefilmen bliver trukket af.
Jeg har selv haft et tl-450 og måtte lave et par ændringer før jeg var tilfreds.
Overfladefilmen ligner skidt som ligger i overfladen af vandet. Det ses nemmest hvis du kigger nedefra og op. Vandoverfladen skal være helt ren for skidt.
Venlig hilsen
Martin - Århus N

180 liter nedlagt
Martin - Århus N

180 liter nedlagt