Men tænk over det - Når der intet tåge er over akvariet (små synlige væske-partikler) og intet sprøjt til højre og venstre, hvordan skulle der så dannes kondens i lampen? Lampen er varmere end vandet + der er konstant kraftig blæst indvendigt, så intet fugt får lov at sætte sig før det vil fordampe endnu en gang og suse videre ud i rummet.
Jeg må igen referere til DIY lamperne - Vi har alle set et utal af DIY lamper med masser af blottet elektronik, både med og uden beskyttelsesværn, og både i og uden for lukkede lyskasser - Et utal af disse har kørt i et eller flere år uden problemer. Sålænge du ikke har forseglet en DIY lampe der hænger 10-15cm fra vandoverfladen ved siden af en Ecotech, vil jeg give min venstre nyre på at der aller højst kan være ganske ubetydeligt få procent mere fugtigt i Ecotech'en, hvis der overhovedet vil være det.
Det er helt logisk at lampen vil være følsom over for vandstænk, men det er der nu ikke nogle lamper der har godt af overhovedet - Dog er der mange andre der er bedre beskyttet mod det, det er så en helt anden snak