Så træt af parasitter :-(
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Så træt af parasitter :-(
Hold op hvor er jeg snart så træt af og forsøge og holde saltvand, pga parasitter. Har et ca 1000l fiske akvarie hvor jeg har døjet rigtig meget med parasitter og har været igennem utroligt meget. Har både prøvet karantæne, medicin osv. Troede så faktisk at jeg havde nogen Lunde styr på igen fiskene var helt plet fri ikke en eneste parasit kunne jeg skimte. Prøver så og tilsætter 2 nye kejsere, hvor den ene desværre ikke var helt okay men tænkte at den nok skulle klare den. De 2 nye har det også okay nu her en md efter de spiser fint og det gør resten af akvariet også men nu er der et par af de gamle fisk som desværre er pænt plaget af parasitter, de var ellers sunde og raske så regnede da med de havde lidt og stå i mod med. Hvor er det bare en spids belastning at man ikke kan blive fri for de forpulede parasitter, det irreter mig at man ikke kan blive fri fra det skidt. Og at man skal blive så nervøs for og miste nogen af sine fisk til sygdom bare fordi man tilsætter en ny. Må sige hvis jeg endu engang skal hen og miste fisk pga parasit angreb, så bliver saltvand sku lagt på hylden for det kan man simpelthen ikke byde væsner der ikke selv har valgt og blive sat i fangeskab. Øvvv hvor jeg er træt af parasitter
- Wallace
- Dværg kejser
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 1000-1499 København K
- Saltvand siden?: 2007
Re: Så træt af parasitter :-(
Har du prøvet med uv ?? 39watt eller derover.. Og hvorfor kører på grænsen med belastningen ?
Uv og ro...
Uv og ro...
- Hr. Jørgensen
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Esbjerg
Tror os Du skal forsøge Dig med UV... Hvis dette ikke allered er afprøvet??
[center]viewtopic.php?f=93&t=46618
Akvastabil Mark II 360l:
112l sump:
Akvastabil Mark II 360l:
- 2 Ecotech Radion XR30W - 2 Ecotech MP40WES
112l sump:
- MS Red Devil RDC-1600 skummer - Hydor Seltz L30 Returpumpe
APS UV-C 36W + MS Red Devil D3000 pumpe - Eheim Jaeger 3615
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Sorry burde nok lige fortælle lidt om mit setup, så i måske bedre kan se min fustration. Kører med overdrevet for stor skummer så det ikke er det der mangler. Kører fast og har gjort det i 3 år med et TMc 55 watt uv, rør bliver skiftet hver år, min redox ligger ikke lavt så har ikke kørt med ozon, men det prøver je og kører med frem over bare et par timer i døgnet. Har før haft både archilles og hvidbryst og må sige de virker lige frem nemme i forhold til kejsere. Eller også er jeg bare rigtig uheldig.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
hvad fodrer du med??? lad der være mange skjulesteder og i et stykke tid lad der være noritang tilgængeligt hele tiden
- Valentin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Silkeborg/linå
Prøv at tage en snak med MIksbiks her inde fra..
Han havde det vildeste kejser akvarie, og ved han snart starter op igen..
Akvariet er kæmpe og han holdte virkelig mange kejsere samt div kiruger og alt stod smukt og klart vand, og han har styr på skidtet....
Han havde det vildeste kejser akvarie, og ved han snart starter op igen..
Akvariet er kæmpe og han holdte virkelig mange kejsere samt div kiruger og alt stod smukt og klart vand, og han har styr på skidtet....
Mvh Troels
Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Prøv med hvidløg
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Hej Troels jeg vil prøve og skrive til miks biks og høre ham om de vise ord
tror desværre bare at når man først har været uheldig og have haft et stort angreb af parasitter er det svært og komme til livs igen.