Vi har for nogle uger siden være i egypten, hvor jeg var at finde i vandet, langs revet med fisk og koraller.
Jeg er YDERST påpasselig IKKE at røre noget, og siger gerne til de dumme franskmænd og andre turister, at de skal lade være, hvis de lige mener at de skal have et frag med hjem.
ANYWAYS...
Jeg ligger her med rumpen i vandskorpen, på vej ind, og pludselig, nede ved bunden, stikker der et STORT hoved frem, med STORE runde øjne på siden..
FXXX tænker jeg, og flyver tilbage hen på en giga koral på et "hjørne", og afventer lige til delv at hjertet kommer ind i kroppen igen, og at se om denne "haj" kommer ud,, eller om jeg bare skal ligge og blive ædt.. Det er jo ikke forste gang i Sharm El Sheik ...

Efter 5 minutters let knugen med 3 fingerspidser på denne koral, for at holde mig fast, samt ikke skade korallen (det var jo et spørgsmål om liv eller død

Jeg kunne så konstatere at de 3 fingre var blevet "spiderman agtige" og meget ru, netop pga korallens skelet/forsvarsmekanisme...
(ja, det er ikke med min gode vilje at jeg tog fat i denne koral)
Nåh... Vi kom hjem, og efter nogle dag, skulle jeg flytte alt indhold fra det gamle akvarie over i nogle kasser, og stille det nye akvarie op, og derefter alle tingene retur i det nye.
Efter at have taget koraller op af det gamle akvarie var de før-omtalte 3 fingre, helt fyldt med det der lignede små hår, som stak ud, og fingrene var belagt med et tykt lag "slim agtigt materiale".
Jeg vaskede fingre, og kunne så ikke se mere på fingrene, FØR JEG IGEN RØRTE VED KORALLERNE... Da de skulle i det nye akvarie..
Jeg ved ikke hvilke koraller der har gjort udslaget,...
Men nu efter ca 14 dage, har jeg konstant ondt i det yderste led i lillefingeren, og har haft det i min. 10 dage nu.
Når jeg bøjer denne, og/eller trykker direkte på leddet, gør det nas.
Der var lige et par dage, hvor det var blevet mindre, men efter at have rode med akvariet igen, og rørt ved koraller igen, så er det tilbage, og endda nok værre denne gang..
Der er ikke noget at se på lillefingeren, ud over den er en smule hævet...
PS : Det var ikke en haj, men en afskyeligt bæst af anden verden, som jeg ikek kender navnet på, men den ligner et stors "baseball bat" i formen, men da hovedet stak ud, og dette var det eneste synlige, så ...ja

Anyone - ang fingeren ? Og de tynde hår der stak ud af de 3 andre fingre ?