Hej Sf. eller rettere sagt godmorgen. Jeg har et mystisk problem som jeg håber i kan hjælpe mig med .
Den første fisk jeg fik i akvariet var en blå damsel som jeg har arvet fra nogle andre brugere herinde.
Og den har været fin og rolig indtil i lørdags, da jeg smed min p. diadema i baljen.
I får lige historien med min damsel (den blå dæmon)
1. jeg smed en gul kirurg ned til den for 6-7 uger siden, den prøvede at lege bossen af akvariet men blev sat på plads.
2. 3 uger senere smider jeg et par percula'er ned til den, den jagtede dem og stressede dem til at bo over den ene pumpe i 5 dage.
Det gjorde udslaget på at jeg godt ville af med damslen, har så prøvet forgæves at fange den lille fætter men har bare ikke kunnet da den smutter ind bag nogle sten. Og har snakket med Thomas fra dansk saltvandscenter at fanger jeg den op kommer den i Tivoli's akvarie.
3. Den lader dem så endelig være men den ene percula bor stadig oppe bag pumpen og hver gang den prøvede at skubbe til klovnen gik kirurgen ind og forsvarede den.
4. I lørdags faldt jeg over en lille diadema som jeg ved konen er helt vild med og beslutter mig så for at købe den. Den ryger i baljen og finder sig et lille gemmested som ingen af de andre fisk kan komme til. Det er så her problemet opstår. i 2 dage var diadema lige ude og kigge i ny og næ og den blå ville jagte den, men igen så er kirurgen der for at sætte den på plads. Ligger så mærke til at damslen er begyndt at hive efter vejret og er blevet helt hvid på underlæben. Den vil hverken spise og den gemmer sig meget under en sten.
5. Igår da jeg kommer hjem går jeg lige over og ser hvordan det står til i akvariet og ser at den blå damsel har fået hvidt skæg fra gællen til den anden gælle og hvidt fipskæg (det ser lidt komisk ud, men syntes stadig det er sindssygt synd for den) dens hoved er hævet og gællerne ligner de er ved at gå i opløsning, får så af vide af konen som har været hjemme at kirurgen har gået og dasket til den hele dagen med halen. Finder samtidig noget mærkeligt på sandbunden hvor den har ligget i "læ" , det er sådan nogle små brune/grå pinde, det ligner små grannåle og der ligger vel en 40-60 stykker fordelt på 4x6cm
Og hver gang jeg går hen til akvariet smutter den ind under nogle sten hvor jeg hverken kan tage billede eller fange den op uden at skulle hive min sten opsætning fra hinanden.
Det ligner ikke hvide pletter men derimod mere hvidt svamp den har fået i hovedet. Alle de andre fisk ser helt normale ud og svømmer og spiser fint.
Kan godt være jeg ikke vil have damslen i akvariet længere men jeg vil da stadig godt have den lever .
Nogle der har nogle smarte fif til at få den op før den dør ?
Det er så typisk . Hvidt skæg ?
- DonZeusAlonso
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2011
Det er så typisk . Hvidt skæg ?
Når man først har haft saltvand i blodet, er det sgu en større afhængighed end heroin
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
Re: Det er så typisk . Hvidt skæg ?
min eneste fangstmetode var en fiskefælde..
det tager lidt tid, men de kan "kun" fanges med lokkemad i en fiskefælde..
Medmindre der ikke er sten og koraller i akvariet....
De er S.... hurtige de bæster...
***** ApFolmer@hotmail.com *****
- DonZeusAlonso
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2011
Re: Det er så typisk . Hvidt skæg ?
Prøvede at lave min egen, det gik ad h til. Så tog jeg ned til Thomas fra dsc for at "leje" en han havde kun en alt for stor og en der var for lille. Han sagde så jeg kunne prøve med en fiskekrog, men kan ikke få mig selv til at tage krogen ud af munden på den.apfolmer skrev:min eneste fangstmetode var en fiskefælde..
Den er ikke så hurtig for tiden men den gemmer sig bare
Når man først har haft saltvand i blodet, er det sgu en større afhængighed end heroin