Afstemning: Bedste Testsæt
- aamann
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Saltvand siden?: 2010
Afstemning: Bedste Testsæt
Jeg har kigget en del rundt på siden for at finde ud af hvilke testsæt der skulle være bedst af de forskellige, men det er lidt svært at finde så jeg tænkte at det måske var en ide med en lille afstemning. Skriv endelig hvis der er ander test eller mærker der skal tilføjes.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Re: Afstemning: Bedste Testsæt
Hej,aamann skrev:Jeg har kigget en del rundt på siden for at finde ud af hvilke testsæt der skulle være bedst af de forskellige, men det er lidt svært at finde så jeg tænkte at det måske var en ide med en lille afstemning. Skriv endelig hvis der er ander test eller mærker der skal tilføjes.
Jeg vil sige, at det er meget forskelligt, om folk er til Salifert eller Elos. Red Sea er så også kommet frem med en god serie.
Det eneste testsæt som ikke duer ved Salifert og Elos, er deres Po4. Der skal du have fat i Rowa, Red Sea Pro eller Hanna Checker (bruger selv Hanna)
Det var mit besyv og holdning

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Saltvand siden?: 2000
- Geografisk sted: Glostrup
Jeg har været med til nogle laboratorie test hvor jeg har fået sammenlignet nye saliferttest sæt og Red sea Pro serien. Red Sea pro er klar overlegen i forhold til andre test sæt, der har ramt spot on. kun nogle 1 test (mg) difference med 2%, hvor af de resterende har været så præcist som det kan være. Har indtil videre hørt fra 3 forskellige at deres MG var helt ude og skide da den blev sammenlignet med Red seas MG test. Iod testen er den nemmeste aflæsning jeg har set indtil videre. Nitrat testen er høj sensitiv så hvis du har over 4 i nitrat kan den slet ikke aflæse det. Differencen er på 0.02% så mere præcis bliver det ikke. Grunden til at Red sea Pro har så få stemmer er at de er dyrer end andre test sæt og de er nye så der er ikke så mange der har fået mulighed for at prøve dem. Selv er jeg ekstremt glad for dem så i ved hvor min stemme ligger.
Moby
Moby
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Hvordan klarede salifert testen (difference i procent)...?moby skrev:Jeg har været med til nogle laboratorie test hvor jeg har fået sammenlignet nye saliferttest sæt og Red sea Pro serien. Red Sea pro er klar overlegen i forhold til andre test sæt, der har ramt spot on. kun nogle 1 test (mg) difference med 2%, hvor af de resterende har været så præcist som det kan være. Har indtil videre hørt fra 3 forskellige at deres MG var helt ude og skide da den blev sammenlignet med Red seas MG test. Iod testen er den nemmeste aflæsning jeg har set indtil videre. Nitrat testen er høj sensitiv så hvis du har over 4 i nitrat kan den slet ikke aflæse det. Differencen er på 0.02% så mere præcis bliver det ikke. Grunden til at Red sea Pro har så få stemmer er at de er dyrer end andre test sæt og de er nye så der er ikke så mange der har fået mulighed for at prøve dem. Selv er jeg ekstremt glad for dem så i ved hvor min stemme ligger.
Moby
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Red Sea Pro her fra 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8300 Odder
- Saltvand siden?: 2010
Ikke at det du skriver er forkert, men det var ellers en fin lille reklame for RSP test som du vel er stort set endnu er alene om at sælge i dk ??moby skrev:Jeg har været med til nogle laboratorie test hvor jeg har fået sammenlignet nye saliferttest sæt og Red sea Pro serien. Red Sea pro er klar overlegen i forhold til andre test sæt, der har ramt spot on. kun nogle 1 test (mg) difference med 2%, hvor af de resterende har været så præcist som det kan være. Har indtil videre hørt fra 3 forskellige at deres MG var helt ude og skide da den blev sammenlignet med Red seas MG test. Iod testen er den nemmeste aflæsning jeg har set indtil videre. Nitrat testen er høj sensitiv så hvis du har over 4 i nitrat kan den slet ikke aflæse det. Differencen er på 0.02% så mere præcis bliver det ikke. Grunden til at Red sea Pro har så få stemmer er at de er dyrer end andre test sæt og de er nye så der er ikke så mange der har fået mulighed for at prøve dem. Selv er jeg ekstremt glad for dem så i ved hvor min stemme ligger.
Moby

- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Saltvand siden?: 2000
- Geografisk sted: Glostrup
Der tager du lige fejl. Akvarieudstyr og malawicarsten sælger dem også. Såååå.
Jeg viser bare at det er et godt produkt som jeg har fået afprøvet og tjekket igennem da jeg havde muligheden, om du køber det det ene eller det andet sted er op til en selv.
Jeg viser bare at det er et godt produkt som jeg har fået afprøvet og tjekket igennem da jeg havde muligheden, om du køber det det ene eller det andet sted er op til en selv.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Flot.. Måske du lige skulle have tjekket forhandlerne op førstomnia skrev:Ikke at det du skriver er forkert, men det var ellers en fin lille reklame for RSP test som du vel er stort set endnu er alene om at sælge i dk ??

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Har før brugt Elos og Salifert til noget med en efter at have prøvet Red Sea Prof. holder jeg mig til den.
Fosfaten måler jeg dog stadig med Hanna.
Steen
Fosfaten måler jeg dog stadig med Hanna.
Steen