Hvad er der så godt ved Bubble King skummere?
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Næstved
Hvad er der så godt ved Bubble King skummere?
Dette er ikke en tråd jeg opretter for at stille tvivl om Bubble King skummerens kvalitet, men:
Hvad det, der går Bubble King skummere så gode? Her tænker jeg mere på deres funktion og ikke kvalitet. Er Bubble King skummeren så god til at afskumme af det kan retfærdiggøres at ofre ca. 7000,- på en Mini Bubble King 200 i forhold til eksempelvis en ATI Powercone 200 til ca. 3000,- Får jeg en så meget bedre skummer for de 4000,- ekstra?
Er det "kun" den højere kvalitet på skummeren, der betales eller er den også bedre til at afskumme vandet?
Hvad det, der går Bubble King skummere så gode? Her tænker jeg mere på deres funktion og ikke kvalitet. Er Bubble King skummeren så god til at afskumme af det kan retfærdiggøres at ofre ca. 7000,- på en Mini Bubble King 200 i forhold til eksempelvis en ATI Powercone 200 til ca. 3000,- Får jeg en så meget bedre skummer for de 4000,- ekstra?
Er det "kun" den højere kvalitet på skummeren, der betales eller er den også bedre til at afskumme vandet?
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
Re: Hvad er der så godt ved Bubble King skummere?
Jeg vil tilslutte mig at det er Brand og "Kvalitet" du betaler meget ekstra for..
Powercone 200i kan uden de mindste problemer følge med BK Mini 200.. Jeg har selv haft en BK Mini 180 til låns, og det er ganske vidst en lækker, god og stille skummer, men synes uden tvivl at min Reef Octopus gav en bedre afskumning.
Dog er jeg ikke i tvivl om hvad der skal stå på kassen næste gang jeg køber skummer til et stort akvarie
Powercone 200i kan uden de mindste problemer følge med BK Mini 200.. Jeg har selv haft en BK Mini 180 til låns, og det er ganske vidst en lækker, god og stille skummer, men synes uden tvivl at min Reef Octopus gav en bedre afskumning.
Dog er jeg ikke i tvivl om hvad der skal stå på kassen næste gang jeg køber skummer til et stort akvarie

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Kvaliten er ikke til at komme uden om, men nej skummeren er ikke nødvendigvis 3 gange så gode, bare fordi de er 3 gange så dyre. Men kvaliteten, og det de kan skilles helt af gør dem extra lækre.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
er med på en lytter
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
Af alle de skummer jeg har haft igenem tiden har jeg bare erfaret at det BK påstår de kan trække der lever de op til alle forventningerne. Ikke noget med at trække det halve fra som på visse andre mærkker.
Ud over hvad de yder er matrialerne også i top så de er mere rubuste.
Udførlsen og design gør det også en del nemmere at rengøre skummeren.
Samt de er meget støjsvage.
Så jeg kan kun sige at de laver sgu rigtig gode skummer og var de billigere tror jeg helt bestemt også at de sad på en støre del af markedet.
Steen
Ud over hvad de yder er matrialerne også i top så de er mere rubuste.
Udførlsen og design gør det også en del nemmere at rengøre skummeren.
Samt de er meget støjsvage.
Så jeg kan kun sige at de laver sgu rigtig gode skummer og var de billigere tror jeg helt bestemt også at de sad på en støre del af markedet.
Steen
- xuan
- Rev hummer
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2011
Nu har jeg stået med en powercone 250 og en Bubbleking 300 i hånden. Powerconen føles meget skrøbelig i mine øjne og er nærmest bange for at den går i stykker ved første øjekast. Akrylet er meget tyndt og når du har en bubbeking kan man virkelig mærke en kvalitets foreskel. Det skal bubbleking have. Pumpen på powercone er en af typiske pumpe der ikke nødvendigvis holder i al evighed, i forehold til de yderst holdbare Red dragon pumper, der nærmest holder i livstid så længe de lige bliver renset en gang i mellem.
Ydelsmæssigt synes jeg begge er meget ens og lige lydløse. dog yder 300 BK ca 30 % mere snask en powercone 250
Powercone er sværre at rengøre end BK.
Du kan ikke rigtig gå galt med begge dele, men tror at holdbarheden er længere med en bubbleking i længden. Nu er det en relativ ny skummer så vi ser hvad responsen er om få år.
Stadig er det mange penge for en BK men det er op til de individuelle at afgøre hvad der passer dem bedst.
Skal lige sige at jeg kører med 2 skummere på mit anlæg. Selvfølgelig en BK 300 og en Powercone 250
Ydelsmæssigt synes jeg begge er meget ens og lige lydløse. dog yder 300 BK ca 30 % mere snask en powercone 250
Powercone er sværre at rengøre end BK.
Du kan ikke rigtig gå galt med begge dele, men tror at holdbarheden er længere med en bubbleking i længden. Nu er det en relativ ny skummer så vi ser hvad responsen er om få år.
Stadig er det mange penge for en BK men det er op til de individuelle at afgøre hvad der passer dem bedst.
Skal lige sige at jeg kører med 2 skummere på mit anlæg. Selvfølgelig en BK 300 og en Powercone 250

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Ingen tvivl om at BK skummerene er kvalitet. Men med den udvikling der er på markedet mener jeg at de er alt for dyre.
Hellere købe 3 skummere over mange år end at betale det 3 dobbelte for en skummer.
Acrylen er kraftig på BK skummerene, men er det ikke ligegyldigt, de fleste står i en sump, hvor selv det tyndeste plast er tykt nok.
Hellere købe 3 skummere over mange år end at betale det 3 dobbelte for en skummer.
Acrylen er kraftig på BK skummerene, men er det ikke ligegyldigt, de fleste står i en sump, hvor selv det tyndeste plast er tykt nok.
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hej Bruno
tror enlig selv du svare på dit spørgsmål
for uden af have prøvet en ATI så tror jeg de to er meget ens..
er dog meget tilfreds med min BK og vil nok også vælge en BK300 næste gang der skal opgraderes
Mvh
tror enlig selv du svare på dit spørgsmål

for uden af have prøvet en ATI så tror jeg de to er meget ens..
er dog meget tilfreds med min BK og vil nok også vælge en BK300 næste gang der skal opgraderes

Mvh
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Jeg har en BK supermarin 300 og kan kun anbefale den
Carsten.
Selvfølig er det lige meget at akrylen er pisse tynd. Men lige meget syndes jeg ikke.
Steen

Carsten.
Selvfølig er det lige meget at akrylen er pisse tynd. Men lige meget syndes jeg ikke.
Steen
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2007
BK en nok den bedste skummer man kan købe, men undersøg hvad reservedele koster ved hver skummer. BK er nemlig vildt dyre, men jeg ved ikke med ATI. Ellers kunne man jo købe en ATI og udskifte pumpen hvert 2. år, så har man altid en skummer der føles som ny. Alle pumper taber jo ydelse med tiden selv en BK.
Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
Naaah, Formentlig den bedste kvalitet, men næppe den bedste!Kasper j. skrev:BK en nok den bedste skummer man kan købe, men undersøg hvad reservedele koster ved hver skummer. BK er nemlig vildt dyre, men jeg ved ikke med ATI. Ellers kunne man jo købe en ATI og udskifte pumpen hvert 2. år, så har man altid en skummer der føles som ny. Alle pumper taber jo ydelse med tiden selv en BK.

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Hvis dine skummer pumper går så meget istykker at det lige frem er relevant at kigge efter priser på reservedele så havde jeg nok valgt et andet mærke.
At du siger alle skummer pumper bliver slit er rigtigt men hvis du allerede skifter pumpen hvær andet år så burde du nok rense dine pumper lidt oftere istedet for.
De fleste ville nok bare nøjes med et nyt hjul hvis det virklig er nødvendigt. Har kun oplevet det ved skummere der var temlige gamle.
Steen
At du siger alle skummer pumper bliver slit er rigtigt men hvis du allerede skifter pumpen hvær andet år så burde du nok rense dine pumper lidt oftere istedet for.
De fleste ville nok bare nøjes med et nyt hjul hvis det virklig er nødvendigt. Har kun oplevet det ved skummere der var temlige gamle.
Steen
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
Har lige tømt en skummerkop på flere liter brun/sort snask fra min bubbleking 250 delux skummer. Den performer uovertruffent og jeg ser det ikke nøvendigt at tømme den hver uge. Den har så mange indstillingsmuligheder, så den kan skumme rigtig godt. Fx. kan det indstilles hvor meget luft den skal blæse ind i nålhjulet der laver bobler. Motoren er af topkvalitet (red dragon), dens byggekvalitet er helt i top og man er ikke bange for at den en dag er slidt op eller at et rør går i stykker. bundplader, skruer osv. virker meget massivt og så føles det som om at den har rigtig meget overskud.
Tilsætter vodka og har hørt at det godt kan nedsætte iltniveauet hvis der tilsættes for meget. Har nu fundet et stabilt niveau og kan sige at bubbel king'en formå at tilføre en masse luft til vandet. Har nemlig oxygen / ilt måler / probe på min profilux computer og jeg er aldrig bekymret for om niveauet bliver for lavt bare den er i gang - også selvom akvariet får en ordenlig sjat vodka.
Tilsætter vodka og har hørt at det godt kan nedsætte iltniveauet hvis der tilsættes for meget. Har nu fundet et stabilt niveau og kan sige at bubbel king'en formå at tilføre en masse luft til vandet. Har nemlig oxygen / ilt måler / probe på min profilux computer og jeg er aldrig bekymret for om niveauet bliver for lavt bare den er i gang - også selvom akvariet får en ordenlig sjat vodka.
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Jeg kan godt blive lidt misundelig på den Oxygen probe
Det med Vodka er jo fordi at der bliver flere bakterier når vi fodre med vodka og de bakterier kræver ilt...
- og så er det godt med en stor skummer... (Hvilket jeg selv mangler pt. - min Redox/ORP siger mellem 310 og 330)

Det med Vodka er jo fordi at der bliver flere bakterier når vi fodre med vodka og de bakterier kræver ilt...
- og så er det godt med en stor skummer... (Hvilket jeg selv mangler pt. - min Redox/ORP siger mellem 310 og 330)

"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Husk lige på at en ny rotor til RD pumpe koster på den forkert side af 1000 kroner, plus at det ikke er noget som man bare lige får fat i en lørdag eftermiddag.