deltec mc 500
- julle
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: fredericia
deltec mc 500
hej hvis tænker på at lave et invendigt filter og antager det bliver en deltec mc500 så jeg kan ikk rigtig forstå hvordan den skal sættes op.. har i evt nogle billeder så jeg kan se det???
1: hvordan laver jeg et overløb til den??
2: hvor skal vandstanden være og hvordan regulerer jeg den når mit akvarie har en ca 6 cm kant over vandet kanten er ca 2 cm bred???
3: det vand som kommer retur fra skummeren hvor skal det hen og hvordan gør jeg det??
håber i kan hjælpe...
martin
1: hvordan laver jeg et overløb til den??
2: hvor skal vandstanden være og hvordan regulerer jeg den når mit akvarie har en ca 6 cm kant over vandet kanten er ca 2 cm bred???
3: det vand som kommer retur fra skummeren hvor skal det hen og hvordan gør jeg det??
håber i kan hjælpe...
martin
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Det nemmeste vil nok være at kopiere Brian 270L setup. Har du læst om det?
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2788
Og har du styr over denne her:
http://www.deltecaquariumsolutions.com/ ... 500(2).pdf
/Erik
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2788
Og har du styr over denne her:
http://www.deltecaquariumsolutions.com/ ... 500(2).pdf
/Erik
- julle
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
det hjælper... men jeg kan bare ikk finde ud af hvor og hvordan vandet kommer ud af skummeren igen- og hvor det skal ledes hen... det vand som har været inde i overløbskammeret bliver det lukket ud i kammeret igen eller sætter man et rør på som leder det ud i akvariet igen???
og den smarte anordning brian har lavet med røret som laver lidt cirkulation bag stenopsætningen- er det ikk med det vand som skulle gå i skummeren eller???
forstår det ikk helt...
og den smarte anordning brian har lavet med røret som laver lidt cirkulation bag stenopsætningen- er det ikk med det vand som skulle gå i skummeren eller???
forstår det ikk helt...
Mvh
Martin Juhl
Martin Juhl
- julle
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
ok- så forstår jeg hans setup meget bedre...
men hvordan sætter jeg denn deltec mc 500 i den rette højde så...
skal den stilles på et stativ eller er vandstanden ikk så væsentlig med denne model.. kunne se i manualen at forskellen imellem laveste og højeste vandstand er ret stor???
er der nogen som ved hvor bred en ramme den kan hænges i og hvor langt der må være til vandstanden???
men hvordan sætter jeg denn deltec mc 500 i den rette højde så...
skal den stilles på et stativ eller er vandstanden ikk så væsentlig med denne model.. kunne se i manualen at forskellen imellem laveste og højeste vandstand er ret stor???
er der nogen som ved hvor bred en ramme den kan hænges i og hvor langt der må være til vandstanden???
Mvh
Martin Juhl
Martin Juhl
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Om du har brug for osmoseanlæg eller ej, afhænger af vandkvaliteten af dit hanevand. Prøv at få fat på dit vandværks værdier. Der tillades nemlig nitratværdier på op til 25 mg/l. i DK. hvilket vi ikke ønsker i vores akvarier. Jeg vil til hver en tid anbefale dig at bruge osmoseanlæg, men det kan undværes ved dels at tjekke næringsværdierne, og så sørge for at lade vandet blive filtreret af noget aktivt kul inden det benyttes, så tungmetallerne fjernes.julle skrev:er det så bare at ha en vandtank nedenunder med alm vand fra vandhanen i???? det er alt jeg behøver?? hvilken osmolator kan anbefales???
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK