Anemone problemer.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2010
Anemone problemer.
Hej allesammen. Jeg står i den situation at jeg elsker sne over, desværre fungerer de ikke i mit akvarie.
Jeg har nu haft to anemoner der begge har opført sig på samme måde.
Da jeg anskaffede mig den første var den stor og flot orange, på størrelse med en stor hånd, i løbet af et halvt år skrumpede den ind til minimal størrelse, mistede alt sin farve og var til sidst helt hvid og på størrelse med en to krone.
Derefter anskaffede jeg mig en ny, denne gang endnu større, og i en mørk lilla farve, med hvide spidser, den har lidt samme skæbne og er nu minimal i størrelsen, den er helt hvid og ganske lille, det spørgsmål jeg har til jer er, hvad er det jeg gør forkert med anemonerne? Jeg fodrer dem ikke, og mine værdier er fine, dog med en nitrat på 10 , men den er konstant på det niveau.
Håber i kan hjælpe, da jeg synes mine klovne skal have sig et sted at bo, men vil ikke købe en ny anemone førend jeg har fået afvise hvad jeg gør galt!
Mvh Mikkel
Jeg har nu haft to anemoner der begge har opført sig på samme måde.
Da jeg anskaffede mig den første var den stor og flot orange, på størrelse med en stor hånd, i løbet af et halvt år skrumpede den ind til minimal størrelse, mistede alt sin farve og var til sidst helt hvid og på størrelse med en to krone.
Derefter anskaffede jeg mig en ny, denne gang endnu større, og i en mørk lilla farve, med hvide spidser, den har lidt samme skæbne og er nu minimal i størrelsen, den er helt hvid og ganske lille, det spørgsmål jeg har til jer er, hvad er det jeg gør forkert med anemonerne? Jeg fodrer dem ikke, og mine værdier er fine, dog med en nitrat på 10 , men den er konstant på det niveau.
Håber i kan hjælpe, da jeg synes mine klovne skal have sig et sted at bo, men vil ikke købe en ny anemone førend jeg har fået afvise hvad jeg gør galt!
Mvh Mikkel
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Re: Anemone problemer.
køb en hammerkoral eller blødkoral dine klovne kan bo i. Det acceperer de uden problemer.
Ellers sæt dig ind i hvilken art anemone du køber ( og afliver ) En anemone er ikke bare en anemone - de har vidt forskellige krav - og holdbarhed.
Det svarer til at du konsekvent omtaler alle kirurgfisk som bare kirurger og behandler dem ens..
Ellers sæt dig ind i hvilken art anemone du køber ( og afliver ) En anemone er ikke bare en anemone - de har vidt forskellige krav - og holdbarhed.
Det svarer til at du konsekvent omtaler alle kirurgfisk som bare kirurger og behandler dem ens..
SPS : Stability provides succes
- Fyensgade
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2200 København N
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Kbh N
Det lyder som om at de er udsultede.. Ved sult skrumper de, får små tentakler (læs: spiser sig selv) og mister farve. De kan ikke leve af lys alene..
Køb en bubbletip - de er til at holde uden problem..
Hvis ikke den fanger tilstrækkeligt mad selv/får fra klovnene; så må du fodre den - især hvis lyset ikke er så stærkt.. Jeg ville give den et lille stykke reje 1-2 gange om ugen. Nitraten ville jeg ikke være bange for i den størrelsesorden til bubbletips, men det er nok et problem ved andre anemoner såsom H.magnifica.
Mvh Søren
Køb en bubbletip - de er til at holde uden problem..
Hvis ikke den fanger tilstrækkeligt mad selv/får fra klovnene; så må du fodre den - især hvis lyset ikke er så stærkt.. Jeg ville give den et lille stykke reje 1-2 gange om ugen. Nitraten ville jeg ikke være bange for i den størrelsesorden til bubbletips, men det er nok et problem ved andre anemoner såsom H.magnifica.
Mvh Søren

...og 27L Softies fragmentakvarium
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2010
De har begge stået under hqi, så det burde give dem deres ønskede lysmængde. Men i mener de er udsultede fordi jeg ikke fodrer dem? Blev rådet til ikke at fodre dem, da forhandleren mente de ville forurene akvariet via deres slim.
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 8960 Uggelhuse
læs denne guide til at holde anemoner hun ved hvad hun snakker om..
http://www.karensroseanemones.net/
http://www.karensroseanemones.net/
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9610 Nørager
Jeg har 2 Entacmea quadricolor og en malu anemone og dem fodre jeg alle 3 med en halv reje hver 14 dag ca & det ikke noget af betydning det sviner
og har ikke set mine flytte sig anden et par cm eller sende slim ud

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
min er en Heteractis magnifica den får 3-5 rejer om ugen
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9610 Nørager
henrikp skrev:min er en Heteractis magnifica den får 3-5 rejer om ugen

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
den er også stor, lidt større end en håndbold.