Anthias spørgsmål.

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
xuan
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
14
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2011

Anthias spørgsmål.

Indlæg af xuan »

Hej forum.
Jeg er blevet en smule i tvivl. Min søn har et koralrevsakvarie, hvor af der er nogle anthias squampinnis i. Ialt 1 han og 6-7 hunner.
Han ville tilføje nogle flere hunner men kan man det, eftersom at fiskene har været der i ca 1 år. Kan der opstå problemer ved at tilføje 7-8 flere hunner?

Alternativt kan man putte nye anthias arter i, hvilke er ligeså nemme som anthias, der ikke behøver at blive fodret flere gange om dagen?

mvh Xuan
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Anthias spørgsmål.

Indlæg af pederrevnørd »

A. Hypselosoma er rigtig nem - spiser tørfoder - kan varmt anbefale dem

I øvrigt tror jeg sagtens du kan tilføje flere af de andre :-)
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Du kan sagens komme flere hunner i akvariet. Tror bare det er en dårlig ide at blande arterner.
Så forsæt du bare med flere hunner af anthias Pseudanthias squamipinnis.
Husk bare der skal være plads til dem i akvariet og jo flere fisk jo mere foder så sørg for at skummer og ligene kan klare der kommer så mange fodre krævene fisk i akvariet.

Steen
Brugeravatar
xuan
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
14

Indlæg af xuan »

pederrevnørd skrev:A. Hypselosoma er rigtig nem - spiser tørfoder - kan varmt anbefale dem

I øvrigt tror jeg sagtens du kan tilføje flere af de andre :-)
Lige præcis A. Hypselosoma er desværre ikke så farverig som knægten ønsker. Har hørt om Randalli og pulcherimus, Vil bare lige hører nogen erfaringer med disse.
spdiving skrev:Du kan sagens komme flere hunner i akvariet. Tror bare det er en dårlig ide at blande arterner.
Så forsæt du bare med flere hunner af anthias Pseudanthias squamipinnis.
Husk bare der skal være plads til dem i akvariet og jo flere fisk jo mere foder så sørg for at skummer og ligene kan klare der kommer så mange fodre krævene fisk i akvariet.

Steen
Hvis det er rigtigt så bliver det bare squampinnis, men andre arter kunne jp være ganske interessant hvis det ikke volder problemer. Om der er nogen erfaringer fra dette fra andre så hører jeg gerne!
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Jeg har hypselosoma og dispar sammen.. Det går fint.. De holde sig også sammen som en lille flok..
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

burde ikke give et problem at blande arter, der er flere steder i naturen hvor flere arter lever sammen, og har selv holdt adskelige arter sammen uden problemer.

Det er heller ikke et problem at tilsætte flere til sin flok, så længe man tilsætter hunner.

Angående fodring så skal alle anthias have mad hver dag, i starten er det vigtig de er fodret op. både mine dispar og squamipinnis tager tør fodder. Der ud over har jeg haft Pseudanthias bartlettorum, som nok er de letteste jeg har haft angående fodder. Dog slås de en del med hinanden, sør for at få 1 han og en del hunner, da hannerne slås til døden.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Slås hanner også på tværs af arterne?

Mine hypselosoma spiste også tør fra dag et.. Dispar gik der lige et par dage..
Hvilket foder er godt til anthias?
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Nicki Henriksen skrev:Slås hanner også på tværs af arterne?

Mine hypselosoma spiste også tør fra dag et.. Dispar gik der lige et par dage..
Hvilket foder er godt til anthias?
Ikke noget særligt - men ingen tvivl om at min square han på 12-15 cm dominerer.

Jeg starter altid anthias op på cyclops, senere mikser jeg det med tørfoder,og så får de ren tørfoder.
Belønnes så i ny og næ med god frost.

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Schwensen »

xuan skrev:Hej forum.
Jeg er blevet en smule i tvivl. Min søn har et koralrevsakvarie, hvor af der er nogle anthias squampinnis i. Ialt 1 han og 6-7 hunner.
Han ville tilføje nogle flere hunner men kan man det, eftersom at fiskene har været der i ca 1 år. Kan der opstå problemer ved at tilføje 7-8 flere hunner?

Alternativt kan man putte nye anthias arter i, hvilke er ligeså nemme som anthias, der ikke behøver at blive fodret flere gange om dagen?

mvh Xuan
Jeg er bare interesseret i at høre, hvor stort akvariet er :) Hvor mange andre fisk har du i? Jeg går selv med planer om større akvarium, hvor anthias er på ønskelisten.
Brugeravatar
xuan
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
14

Indlæg af xuan »

Pt er der i hvertfald 25 fisk i ialt i et 800 liters Akvarie. Heraf 8 mindre kiruger. Der køres med biopellet og kraftig skummer med begge værdier helt i bund.

Xuan.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"