Hej.
Kan man selv lave en fugt opsamler eller hvad det hedder oppe i en lyskasse på 70x70x70cm ?
Hvis ja må i gerne komme med forslag til hvordan for den går jo ikke med dækglas
Jeg er med på en lytter her. kunne forestille mig man kunne lave et ekstra rum deroppe så luften går igennem hullet og videre i næste rum og så ellers ud i lokalet.
Hvad med at bore nogle store huller for oven og for neden i lyskassen. og så montere nogle skabsriste, så konvektionere luften i lyskassen.. Dvs. varm luft stiger op, og trækker derved frisk luft ind i bunden. det virker for mig..
Vil da mene du kunne bygge slager fra ventilationen bag lyskassen som så går ned i en kasse hvor de der fugtfjerner tingester ligger i. Man skal nok bare sørge for luften går igennem dem fra bunden og op. Ved ikke om det vil virke, men det skal da prøves.
Ser rigtigt fornuftigt ud med fugtopsamleren fra matas, har du nogle oplysninger om hvor meget den kan opsamle af fugt (kg/døgn) og hvor lang tid holder et refil??
Tror umidlbart godt at det kan blive lidt dyrt i længden hvis man hele tiden skal købe refil
Jeg ville ikke bruge det til et større akvarie, mit eget 250L + sump fordamper ca 2 L vand i døgnet. Jeg klarer mig med at lufte grundigt ud 2 gange i døgnet:)
Zacho skrev:Ser rigtigt fornuftigt ud med fugtopsamleren fra matas, har du nogle oplysninger om hvor meget den kan opsamle af fugt (kg/døgn) og hvor lang tid holder et refil??
Tror umidlbart godt at det kan blive lidt dyrt i længden hvis man hele tiden skal købe refil
Jeg ville ikke bruge det til et større akvarie, mit eget 250L + sump fordamper ca 2 L vand i døgnet. Jeg klarer mig med at lufte grundigt ud 2 gange i døgnet:)
Zacho skrev:Ser rigtigt fornuftigt ud med fugtopsamleren fra matas, har du nogle oplysninger om hvor meget den kan opsamle af fugt (kg/døgn) og hvor lang tid holder et refil??
Hej,
Jeg har lige taget et billede af skemaet på vejledningen:
Luftfugtighedsskema over fugtighedsfjerneren fra Matas
Jeg har mit vindue åben det meste af døgnet. Men den har stadig opsamlet lidt. Så jeg tror nu bestemt godt, at det kan betale sig at have sådan en lille fætter stående
Jeg er i hvert fald tilfreds med fugtigheden på mit lille værelse