Hvad sker der for hobbyen??

Forum for generel snak omkring saltvand.
mcnats
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense C

Re: Hvad sker der for hobbyen??

Indlæg af mcnats »

Jeg synes også der forsvinder forretninger i hvert fald på fyn og omegn. Dyfo svendborg stoppede med saltvand for 1-1,5 år siden, saltvandfyn lukker og det samme med petsupply, trist....
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Det er jo klart - der har været for mange forretninger til en svindende hobby - og flere og flere køber udenlands for at spare lidt.
Jeg synes vi skal støtte de danske forhandlere, såsom Deepocean,Decocean, Akvarius med flere. ( ku ikke lige huske alle, og kender få i Jylland)
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

pederrevnørd skrev:En klog mand sagde en gang at holde saltvand gælder om at holde alger væk
En anden klog mand sagde, man har ikke alge problemer, højst algefjernelse problemer :)
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Indlæg af MiksBiks »

Ja mit er jo også lukket men kommer da op igen forhåbentlig snart :GO :GO

Tror også der skal noget go rådgivning til at få nye igang, for dem som ikke kender til det til det tror det er skide svært at få et lille selvskabs akvarie til at køre og at det koster kassen, fordi "det har de hørt" Og i og med der lukker saltvands forretninger bliver det da ikke nemmere at få nye passioneret akvarister ind i hobbyen.

At folk fare rundt på nettet for at finde det absolute billigste sted at handle hjælper jo heller ikke. Jeg skal da ikke være for fin til at sige det har jeg også gjort :wink: Det gør leve grundlaget for forhandlerne skide svært, i en hobby der ikke er en guld gruppe i for vejen, vi brokker os over den strøm vi skal bruge, så tænk på en butik.

Men måske er det så også bare de virkelig passioneret der bare ikke vil give slip der er :wink: :wink: Jeg tror også det er et spørgsmål om hvordan man prioritere sine $$$. Har men virkelig passionen så går man måske også skridtet længere for at beholde sit akvarie/sit lille barn :wink: :wink: end hvis hellere vil så mange andre ting i livet. Vi ville da bestemt have andre muligheder hvis ikke vi havde vores/mit akvarie, vi smider i strøm 600-700,- om måneden, og nu skal vi også have det fyldt igen. Men det er noget vi vil, også vælger vi andet fra.

Bare lige mine 5cent :beer:
Mvh Michael
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

mcnats skrev:Jeg synes også der forsvinder forretninger i hvert fald på fyn og omegn. Dyfo svendborg stoppede med saltvand for 1-1,5 år siden, saltvandfyn lukker og det samme med petsupply, trist....
Lukker Jan!? Hvorfor?
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 5750 Ringe
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Ringe

Indlæg af chrislolk »

AndersGS skrev: Lukker Jan!? Hvorfor?
Han har ligget syg i lang tid nu og der er ikke udsigt til, det bliver bedre. Hans kone har kørt shoppen siden han blev syg, men har ikke længere tid til både shoppen og hendes fuldtidsjob. Hun bruger sin eneste ugentlige fridag på at holde butikken åbent (om søndagen), men kan desværre ikke afsætte tid til det længere.

Noget rigtigt lort for os fynboer, at både petsupply og saltvandfyn lukker. Så er Dejong turene næsten vores eneste kilde til levende - thank god for Moby!!!!
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

chrislolk skrev:
AndersGS skrev: Lukker Jan!? Hvorfor?
Han har ligget syg i lang tid nu og der er ikke udsigt til, det bliver bedre. Hans kone har kørt shoppen siden han blev syg, men har ikke længere tid til både shoppen og hendes fuldtidsjob. Hun bruger sin eneste ugentlige fridag på at holde butikken åbent (om søndagen), men kan desværre ikke afsætte tid til det længere.

Noget rigtigt lort for os fynboer, at både petsupply og saltvandfyn lukker. Så er Dejong turene næsten vores eneste kilde til levende - thank god for Moby!!!!
Hmm, det er jeg godt nok ked af at høre.. Bedste tanker til Jan og den forstående viv! :clap:
msek
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
15
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Odense C
Kontakt:

Indlæg af msek »

jeg er stadig lige fascineret af saltvand, desværre har vi dog på det sidste måtte nedprioritere grundet sygdom. Vi er ved at finde anden bolig og jeg håber at jeg bliver frisk nok til, på et tidspunkt, at starte et lille nano op. Men der kommer nok til at gå en del måneder.

mht. saltvand fyn så har Lisbeth gjort et fint arbejde - hatten af for at bruge sin eneste fridag. Men det er rigtig surt at der kun er en shop tilbage på fyn.
/ Maria
wtfdic
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
13
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2000

Indlæg af wtfdic »

slettet
Brugeravatar
dan dj
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
18
Postnummer: 5492 Vissenbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: 5492 Vissenbjerg

Indlæg af dan dj »

Hvad er det for en butik der er tilbage på fyn..?
evt. hjemmeside og en adr...!
430L 120L sump, 4xtunze 6055, C9 skummer, 7x54w lys
430L 100L sump 3xtunze 6055 & 6105, deltec AP702, 12x39W lys
250L tunze 6025 & skummer, 4x39W lys
1800L tunze 6205 D700 skummer 6x54W
128L tunze 6055 Led lys
Samlet vand vol. ca. 3500l.
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

den hedder http://www.fynsakvariecentrum.dk og ligger i odense ved Kerteminde landevejen. De har haft saltvand i kort tid og har ikke styr på det helt, men de er kommet langt på kort tid med deres salt afd.
Det skal nok blive en rigtig god butik derude, men dobbelt-kontroller lige alt hvad de informerer om:-)
Senest rettet af Anders månsson fre 5. aug 2011 09:47, rettet i alt 2 gange.
wtfdic
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
13
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2000

Indlæg af wtfdic »

Har været der en gang, ja det bære præg af at de er temmelig grønne i saltvands hold. Ferskvand spiller dog max.
Men det skal nok komme.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"