Hvad sker der for hobbyen??
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense C
Re: Hvad sker der for hobbyen??
Jeg synes også der forsvinder forretninger i hvert fald på fyn og omegn. Dyfo svendborg stoppede med saltvand for 1-1,5 år siden, saltvandfyn lukker og det samme med petsupply, trist....
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Det er jo klart - der har været for mange forretninger til en svindende hobby - og flere og flere køber udenlands for at spare lidt.
Jeg synes vi skal støtte de danske forhandlere, såsom Deepocean,Decocean, Akvarius med flere. ( ku ikke lige huske alle, og kender få i Jylland)
Jeg synes vi skal støtte de danske forhandlere, såsom Deepocean,Decocean, Akvarius med flere. ( ku ikke lige huske alle, og kender få i Jylland)
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
En anden klog mand sagde, man har ikke alge problemer, højst algefjernelse problemerpederrevnørd skrev:En klog mand sagde en gang at holde saltvand gælder om at holde alger væk

- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Århus
Ja mit er jo også lukket men kommer da op igen forhåbentlig snart
Tror også der skal noget go rådgivning til at få nye igang, for dem som ikke kender til det til det tror det er skide svært at få et lille selvskabs akvarie til at køre og at det koster kassen, fordi "det har de hørt" Og i og med der lukker saltvands forretninger bliver det da ikke nemmere at få nye passioneret akvarister ind i hobbyen.
At folk fare rundt på nettet for at finde det absolute billigste sted at handle hjælper jo heller ikke. Jeg skal da ikke være for fin til at sige det har jeg også gjort
Det gør leve grundlaget for forhandlerne skide svært, i en hobby der ikke er en guld gruppe i for vejen, vi brokker os over den strøm vi skal bruge, så tænk på en butik.
Men måske er det så også bare de virkelig passioneret der bare ikke vil give slip der er
Jeg tror også det er et spørgsmål om hvordan man prioritere sine $$$. Har men virkelig passionen så går man måske også skridtet længere for at beholde sit akvarie/sit lille barn
end hvis hellere vil så mange andre ting i livet. Vi ville da bestemt have andre muligheder hvis ikke vi havde vores/mit akvarie, vi smider i strøm 600-700,- om måneden, og nu skal vi også have det fyldt igen. Men det er noget vi vil, også vælger vi andet fra.
Bare lige mine 5cent

Tror også der skal noget go rådgivning til at få nye igang, for dem som ikke kender til det til det tror det er skide svært at få et lille selvskabs akvarie til at køre og at det koster kassen, fordi "det har de hørt" Og i og med der lukker saltvands forretninger bliver det da ikke nemmere at få nye passioneret akvarister ind i hobbyen.
At folk fare rundt på nettet for at finde det absolute billigste sted at handle hjælper jo heller ikke. Jeg skal da ikke være for fin til at sige det har jeg også gjort

Men måske er det så også bare de virkelig passioneret der bare ikke vil give slip der er

Bare lige mine 5cent

Mvh Michael
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Lukker Jan!? Hvorfor?mcnats skrev:Jeg synes også der forsvinder forretninger i hvert fald på fyn og omegn. Dyfo svendborg stoppede med saltvand for 1-1,5 år siden, saltvandfyn lukker og det samme med petsupply, trist....
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
- chrislolk
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5750 Ringe
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Ringe
Han har ligget syg i lang tid nu og der er ikke udsigt til, det bliver bedre. Hans kone har kørt shoppen siden han blev syg, men har ikke længere tid til både shoppen og hendes fuldtidsjob. Hun bruger sin eneste ugentlige fridag på at holde butikken åbent (om søndagen), men kan desværre ikke afsætte tid til det længere.AndersGS skrev: Lukker Jan!? Hvorfor?
Noget rigtigt lort for os fynboer, at både petsupply og saltvandfyn lukker. Så er Dejong turene næsten vores eneste kilde til levende - thank god for Moby!!!!
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Christopher Lolk Andersen
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Hmm, det er jeg godt nok ked af at høre.. Bedste tanker til Jan og den forstående viv!chrislolk skrev:Han har ligget syg i lang tid nu og der er ikke udsigt til, det bliver bedre. Hans kone har kørt shoppen siden han blev syg, men har ikke længere tid til både shoppen og hendes fuldtidsjob. Hun bruger sin eneste ugentlige fridag på at holde butikken åbent (om søndagen), men kan desværre ikke afsætte tid til det længere.AndersGS skrev: Lukker Jan!? Hvorfor?
Noget rigtigt lort for os fynboer, at både petsupply og saltvandfyn lukker. Så er Dejong turene næsten vores eneste kilde til levende - thank god for Moby!!!!

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Odense C
- Kontakt:
jeg er stadig lige fascineret af saltvand, desværre har vi dog på det sidste måtte nedprioritere grundet sygdom. Vi er ved at finde anden bolig og jeg håber at jeg bliver frisk nok til, på et tidspunkt, at starte et lille nano op. Men der kommer nok til at gå en del måneder.
mht. saltvand fyn så har Lisbeth gjort et fint arbejde - hatten af for at bruge sin eneste fridag. Men det er rigtig surt at der kun er en shop tilbage på fyn.
mht. saltvand fyn så har Lisbeth gjort et fint arbejde - hatten af for at bruge sin eneste fridag. Men det er rigtig surt at der kun er en shop tilbage på fyn.
/ Maria
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2000
slettet
- dan dj
- Kejser fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5492 Vissenbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: 5492 Vissenbjerg
Hvad er det for en butik der er tilbage på fyn..?
evt. hjemmeside og en adr...!
evt. hjemmeside og en adr...!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
den hedder http://www.fynsakvariecentrum.dk og ligger i odense ved Kerteminde landevejen. De har haft saltvand i kort tid og har ikke styr på det helt, men de er kommet langt på kort tid med deres salt afd.
Det skal nok blive en rigtig god butik derude, men dobbelt-kontroller lige alt hvad de informerer om:-)
Det skal nok blive en rigtig god butik derude, men dobbelt-kontroller lige alt hvad de informerer om:-)
Senest rettet af Anders månsson fre 5. aug 2011 09:47, rettet i alt 2 gange.
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2000
Har været der en gang, ja det bære præg af at de er temmelig grønne i saltvands hold. Ferskvand spiller dog max.
Men det skal nok komme.
Men det skal nok komme.