baggrund
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Re: baggrund
Jeg ville som nummer et monterer en keramisk baggrund "Aquarouche". Den har en fantastisk struktur, og bliver forholdsvis hurtigt tilgroet med kalkalger. En anden løsning jeg vil foreslå er sort pap uden på glasset, og så fjerne det når bagruden er blevet fyldt op med kalkalger.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
Hvor får man fat på den der Aquarouche baggrund henne? Jeg er bare lidt vild med den blank sorte baggrund. Den giver en fed dybde.
- Dennis
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9620 Aalestrup
- Saltvand siden?: 2010
Hej
I mit overløb valgte jeg at lime en sort arylplade bagpå glasset, det har jeg fortrudt, fik det ihvertfald ik gjort ordenligt. Havde bare givet acrylpladen akvariesilicone hele vejen rundt i kanten og så limet den bag på ruden, så den sidder ik 100% tæt op af ruden, hvilket gjorde at man ik ku se den sorte plade, men det gav derimod bare en spejleffekt istedet for. Men det viste sig så, at jeg ik havde fået det lavet helt tæt med det silicone, så der kom vand mellem acrylplade og glas, så ku man se den sorte plade, men der danner sig jo os lidt snavs + luftbobler mellem de to plader, så det er ik en optimal løsning. Så hvis jeg ku gøre det om havde jeg havde jeg bare smurt silicone bagpå hele glaspladen til overløbet og så undværet acrylpladen. Som baggrund på selve akvariet jar jeg sort solfilm, det virker os rigtig godt og var nem at sætte på.

Det lyder da ikke fedt med det vand imellem akryl og glas. Hvis man nu kunne sikre sig det var tæt, ville det så holde tror du?Dennis skrev:HejI mit overløb valgte jeg at lime en sort arylplade bagpå glasset, det har jeg fortrudt, fik det ihvertfald ik gjort ordenligt. Havde bare givet acrylpladen akvariesilicone hele vejen rundt i kanten og så limet den bag på ruden, så den sidder ik 100% tæt op af ruden, hvilket gjorde at man ik ku se den sorte plade, men det gav derimod bare en spejleffekt istedet for. Men det viste sig så, at jeg ik havde fået det lavet helt tæt med det silicone, så der kom vand mellem acrylplade og glas, så ku man se den sorte plade, men der danner sig jo os lidt snavs + luftbobler mellem de to plader, så det er ik en optimal løsning. Så hvis jeg ku gøre det om havde jeg havde jeg bare smurt silicone bagpå hele glaspladen til overløbet og så undværet acrylpladen. Som baggrund på selve akvariet jar jeg sort solfilm, det virker os rigtig godt og var nem at sætte på.
- Dennis
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9620 Aalestrup
Ja tror sagtens du kan lime det så det er tæt, men hvis pladen ik sidder helt stramt op af glasset, vil det bare ligne et spejl du kigger i, du vil ik ku se pladen. Sådan var det ihvertfald ved mig. Kan os se det på tøsens ferskvandsakvarie, der er bare en foliebaggrund på og de steder den er ved at gå lidt løs, giver det os bare spejleffekt. Så du skal ihvertfald sikre dig den sidder helt stramt op af glaspladen og man kan først se hvis det er galt, når der er kommet vand i.
Ja det ville nok være en god ide og smøre lim på hele pladen.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
Hvorfor vil du ikke male den?
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Decocean forhandler Aquarouche.jesper kristensen skrev:Hvor får man fat på den der Aquarouche baggrund henne? Jeg er bare lidt vild med den blank sorte baggrund. Den giver en fed dybde.
Sort er også en flot baggrund, men jeg foretrækker en levende baggrund, Men smag og behag er jo heldigvis forskellig.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2980 Kokkedal
er der nogen der ved om man kan lime baggrunde i når der er kommet vand i mere hvis man får lyst til det. ? og hvad for noget lim skal man så bruge
Småt men GODT viewtopic.php?f=95&t=54625
Hvordan maler jeg så overløbskassen?melau skrev:Hvorfor vil du ikke male den?
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
Min fejl. Forstod først at det var selve baggrunden på hele akvariet.jesper kristensen skrev:Hvordan maler jeg så overløbskassen?melau skrev:Hvorfor vil du ikke male den?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
I stedet for acryl, der som bekendt ikke rigtigt binder med siliconelim. Prøv i stdet at få fat i noget opskummet pvc. Det kan limes både med tagrendelim eller silicone.