Erfaringer med Acanthurus Coeruleus.

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
14
Postnummer: 9620 Aalestrup
Saltvand siden?: 2010

Erfaringer med Acanthurus Coeruleus.

Indlæg af Dennis »

Som overskriften siger, så vil jeg gerne høre om der er nogen der har erfaringer med acanthurus coeruleus? Synes det er en flot kirurg, som heller ik blir alt for stor og som jeg kan læse heller ik sku være en af de sværeste, både mht temperament og akklimatisering. Men det undrer mig der ik er flere der holder den? Mit akvarie er på 540liter, let åben stensætning, har kørt i 7 mdr. Af andre fisk er der: 2 gule kirurger på ca 10 cm, 6 chromis viridis, 1 hugo og et par mandarinfisk, og så kommer der os 3 pterapogon kauderni. Hva størrelse vil i anbefale mig at få den i? Og vil den ku fungere sammen med de andre fisk i baljen? Vil gerne ha den efter den er udfarvet, da jeg gerne vil sikre mig den blir helt blå, da ikke alle mister den gule farve på halen. Udover kirurgen, ku jeg os godt tænke mig at få en kejser(pygoplites diacanthus), os fordi jeg synes den er kanon flot og får en passende str. Ved godt den ik er reefsafe, og er os blevet advaret af flere mht til at ha den sammen med koraller, men kan alligevel se det er lykkedes flere at holde den, uden den går på koraller, bl.a Daniel1 her fra siden. Har hovedsageligt sps koraller, så håber på jeg vil ku holde den fra korallerne ved at fodre den godt og ofte. Men ved os godt, at det bestemt ikke er en nem fisk. Men hva mener I, vil den ku fungere med de andre fisk i baljen? og i så fald, hva for en str. vil det være bedst at anskaffe den i? Er spændt på at høre jeres meninger. Mvh Dennis.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Erfaringer med Acanthurus Coeruleus.

Indlæg af Carsten »

Jeg havde en på et tidspunkt, og det var helt uproblematisk at have den. Da der kom andre kirurger i akvariet, var der ikke noget med at bitche over det, næe den svømmede da bare ved siden af den nye. Da den ikke har så vanskeligt sind som mange andre kirurger, så få den i den størrelse som kaldes S-M. Så har du den i god lang tid inden den begynder at skifte farve.
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
14

Indlæg af Dennis »

Skønt at høre positive erfaringer :) Undre mig der ik er flere der har den, da jeg synes det er en af de flotteste kirurger.
Hvor store er de ca, når de skifter farve?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Dennis skrev:Skønt at høre positive erfaringer :) Undre mig der ik er flere der har den, da jeg synes det er en af de flotteste kirurger.
Hvor store er de ca, når de skifter farve?
Min var ret stor før end den begyndte at skifte farve. Hvormange centimeter den var ved jeg ikke.
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Indlæg af LarsSteen »

også en jeg leder efter :GO
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
Brugeravatar
Dennis
Foxface
Foxface
Reactions:
14

Indlæg af Dennis »

Ok :) regner med at købe en gennem Moby/Dejong nu her, så det blir lidt spændende, har ik prøvet at købe fisk der før.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"