Udskiftning af mesh wheel, hjælp?
Udskiftning af mesh wheel, hjælp?
Hej SF
Kunne nogle være behjælpelig med evt et par fotos af hvordan man skifter det mesh wheel (trådnet) på sin rotor til ens skummer?
Og hvor tit gør i det?
MVH
Kunne nogle være behjælpelig med evt et par fotos af hvordan man skifter det mesh wheel (trådnet) på sin rotor til ens skummer?
Og hvor tit gør i det?
MVH
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2009
Re: Udskiftning af mesh wheel, hjælp?
hvilken pumpe er det på sådan en "kopi" skummer?
jeg skiftede på min eheim 1250 til min atb.. det var virkelig nemt..
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Det er en Sicce pumpe der sidder på, som på den Org ATIMikas skrev:hvilken pumpe er det på sådan en "kopi" skummer?

SÅ kort fortalt hvordan gjorde du? du har vel ikk et par billeder

- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
nej har desværre ikk billeder.. og har heller ikk pumpen mere..
nu kendder jeg ikk lige den der sicce men på den eheim . gav det ret meget sig selv.. tror bare man skulle skue det fra hinanden der hvor den trækker vand ind og så var der sådan en hvid plastik begrænser der skulle pilles ud af røret ..
og så kunne man trække den der wheller ud.. man sku hive lidt " hårdt" da det er en magnet der holder den igen..
det eneste jeg kan huske voldte mig de mindste problemer , var man skulle ha sådan en plastik stav ud fra midten af den wheller før man kunne få den af den modsatte magnet.. og den glemte jeg så at sætte i igen efter så den larmede.. men tror ikk det tog mere end 5 min i alt før den var oppe og skilt ad til den var nede igen.. som sagt rigtig nemt.. det eneste jeg skulle bruge var en lille flad skuetrækker til at vippe to plastik modhager til siden
nu kendder jeg ikk lige den der sicce men på den eheim . gav det ret meget sig selv.. tror bare man skulle skue det fra hinanden der hvor den trækker vand ind og så var der sådan en hvid plastik begrænser der skulle pilles ud af røret ..
og så kunne man trække den der wheller ud.. man sku hive lidt " hårdt" da det er en magnet der holder den igen..
det eneste jeg kan huske voldte mig de mindste problemer , var man skulle ha sådan en plastik stav ud fra midten af den wheller før man kunne få den af den modsatte magnet.. og den glemte jeg så at sætte i igen efter så den larmede.. men tror ikk det tog mere end 5 min i alt før den var oppe og skilt ad til den var nede igen.. som sagt rigtig nemt.. det eneste jeg skulle bruge var en lille flad skuetrækker til at vippe to plastik modhager til siden
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Det er meget nemt. Du klipper de 3 gamle strips af. Og sætter det nye trådnet på med 3 nye strips. Hvis du selv skal klippe trådnetter ud kan det godt være en go ide at lægge det dobbelt.
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
nå søgte lige på google.. og hvis det denne pumpe så ser den godt nok langt fra ud som min gjorde..
men uden at gøre mig klog på denne .. kan man så ikk bare skue den der gennem sigtige af?
ved jo at de skal skiftes de tråd net på ati..
sådan et tråd net sad der også i min eheim.. jeg skiftede så til sådan en rød en med med en masse pinde i stedet , da den sku være ved ligeholdelsesfri.. det er den der også sidder i buble king.. er sikker på man kan få fat i den lige så nemt som den fra ati.. og den lavede bedre bubler i min
men uden at gøre mig klog på denne .. kan man så ikk bare skue den der gennem sigtige af?
sådan et tråd net sad der også i min eheim.. jeg skiftede så til sådan en rød en med med en masse pinde i stedet , da den sku være ved ligeholdelsesfri.. det er den der også sidder i buble king.. er sikker på man kan få fat i den lige så nemt som den fra ati.. og den lavede bedre bubler i min
Hej igenMikas skrev:nå søgte lige på google.. og hvis det denne pumpe så ser den godt nok langt fra ud som min gjorde..
Det ik den pumpe og det er ikk selve adskilledsen jeg er i tvivl om men kun selve udskiftningen af rotor trådnettet

Men tak for hjæpen med beskrivelse

MVH
Ryom skrev:Det er meget nemt. Du klipper de 3 gamle strips af. Og sætter det nye trådnet på med 3 nye strips. Hvis du selv skal klippe trådnetter ud kan det godt være en go ide at lægge det dobbelt.
Ok, det lyder jo godt.. jamen det er noget jeg selv skal skære ud og jeg prøver at tilpasse str så godt jeg kan til hullet rotoren skal ned i:-) og så bare spænde 3 nye strips godt fast igen.
Tak for hjælpen

Mvh
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15

troede bare man skiftede hele wheeleren