Chelmon rostratus er forsvundet..

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
tobi100000
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions: 0
15
Postnummer: 9700 Brønderslev
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordjylland

Chelmon rostratus er forsvundet..

Indlæg af tobi100000 »

Min dejlige Chelmon rostratus som har været i akvariet i ca. 1 måned er pludselig forsvundet. Den har haft vældigt travlt med at spise rørorme og andet i akvariet + frostfoder. Den har ikke midstet noget af sin flotte farve men igår da jeg kiggede i akvariet var den væk og har ikke set den siden. Jeg har prøvet at kigge bag stenene, i overløbet, i sumpen og rundt omkring akvariet men den er helt væk. Det eneste der har kunnet tage den er en krabbe på godt 1 cm og mener dog ikke at den har taget den.

Nogle ideer?

Hvis jeg ikke ser den inden imorgen og efter de er blevet fodret vil jeg prøve at flytte lidt på stenopsætningen.
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions: 1
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: Chelmon rostratus er forsvundet..

Indlæg af ronny.w »

Hvis den er væk, så gør du mere skade ved at flytte rund på din sten opsætning end ved at lade den ligge og lade dine snegle og andet tage for sig at retten.

Rostratus'en er ikke en nem fisk at have, i de fleste tilfælde er det med 99% sikkerhed en døds sejler, når man ikke har flere koraller eller glasroser den kan tage for sig.
Brugeravatar
tobi100000
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions: 0
15
Postnummer: 9700 Brønderslev
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af tobi100000 »

Altså den har ikke rørt mine koraller men den er meget glad for at nappe lidt i rørormene og alt andet i stenene og den spiser af det frostfoder jeg giver mine fisk. Det er bare underligt den ikke har midstet noget af sin farve og så er den bare pludselig væk.
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions: 364
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

Det er en dødssejler i så små akvarier som dit. Den skal spise næsten konstant og skal have foder af mysiskvalitet. Det nytter ikke med frosne artemia, myggelarver eller 2 år gl. mysis. Der er ikke næring nok til dem. Og de skal have frostfoder i så store mængder at det ville få nitraten til eksplodere.

Jeg har fravalgt denne fisk i mit 2000 L fordi jeg har 3 mandariner og jeg ved af erfaring at der ikke er pods/orme osv nok til alle 4 fisk.
SPS : Stability provides succes
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"