fisk

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
hugo27th
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 3700 Rønne
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Rønne
Kontakt:

fisk

Indlæg af hugo27th »

Hej derude!!!

Jeg skal til djævle øen i uge 29(besøge sviger monsteret), hvor skal man køre hen vis man skal have lidt fisk med hjem, til rimelige priser???

skal bruge en klovne fisk
to af de der blå med gul hale (der er med i find nemo)
En hugo

og måske lidt andet godt :-) :T
RS 425 deluxe

Nyos 160-Cor20- pumpe apex controller HYDRA 26 LED
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: fisk

Indlæg af amddurin »

Du kan ikke regne med at butikkerne har nogle af de nævnte fisk på lager, du må ringe til nogle af dem og høre...
F.eks. DecOcean, Klovnfisken, Dansk Saltvands Center... (I KBH) Vi har ikke ret mange andre her på øen...
DecOcean åbner vist nok først Onsdag i uge 29 efter ferie...

Hvis det er fisken der glemmer hele tiden, er det en Palet kirurg og de kræver gode vandværdier (Ved ikke hvor nyt dit akvarie er.)
De koster fra ca 200 til 600,- kr. pr. stk efter størrelse og har de lidt størrelse, er det ikke en go' idé at købe flere fisk før end akvariet er i ballance igen... (De får nemt hvide pletter, så man skal ikke være helt ny i faget efter min mening når man anskaffer disse.)
Palet Kirurg og Klovnfisk
Palet Kirurg og Klovnfisk
Er det derimod en alm. blå Damsel med gul hale du mener, er de billigere og meget hårdføre...

:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
hugo27th
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Kontakt:

Indlæg af hugo27th »

tak for info...akvariet er snart 1 md gammelt og har pt 5 fisk der lever super fint, samt en reje, et par søstjerne, krebs og en snejl.
jeg har fået at vide fra flere at jeg skal vente lidt med palet fiske så det gør jeg.

Er der ikke nogle private der skal af med lidt fisk....feks en hugo eller en klovn, eller noget andet.(til en god pris)
RS 425 deluxe

spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

hugo27th skrev:tak for info...akvariet er snart 1 md gammelt og har pt 5 fisk der lever super fint, samt en reje, et par søstjerne, krebs og en snejl.
jeg har fået at vide fra flere at jeg skal vente lidt med palet fiske så det gør jeg.

Er der ikke nogle private der skal af med lidt fisk....feks en hugo eller en klovn, eller noget andet.(til en god pris)

Du skulle nok have ventet med at komme så mange fisk i et akvarie der kun har kørt 1 mdr.
Hvad med indkørings fasen har du haft alger ellers er jeg ret overbevist om at det nok skal komme hold øje med Nitraten.

Steen
Brugeravatar
hugo27th
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Kontakt:

Indlæg af hugo27th »

en lille smule brun alger men ikke noget særligt, købte akvariet brugt, algerne har faktisk kun været på gruset/sand men er nu væk.

holder øje med nitrat men værdierne ser gode ud har også nitrat filteret kørende
RS 425 deluxe

spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Du skal bare være klar over at balancen i akvariet kan vælte senere pga. for hurtigt opstart.

Selv om akvariet ser fint ud nu kan skader vises senere flere mdr. efter. så vær varsom med opstarten.
Men selvfølig er 5 fisk ikke meget hvis der er tale om et 1500L :T

Men du har vel også fået afvide enden du fik saltvand at det kræver tålmodighed :shout:

Steen
Brugeravatar
hugo27th
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Kontakt:

Indlæg af hugo27th »

Tålmodighed naturligvis :crybaby:

fiskene fulgte jo med så de måtte bare i baljen :-)
tænkte bare at en enkelt klovn ekstra ikke ville skade, og en Hugo tager de grønne alger vis de kommer :-)

baljen er på 530 liter hvor mange fisk kan man ca have er der en regel der hedder x antal cm fisk til x liter akvariet?

er super glad for jeres input i spare mig sikker for mange penge :-) syntes det er mega fedt at forumet svare så hurtigt.
Vedhæftede filer
P7210064.jpg
RS 425 deluxe

Brugeravatar
hugo27th
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Kontakt:

Indlæg af hugo27th »

lige et billed til
Vedhæftede filer
P7210057.jpg
RS 425 deluxe

spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Da du også har koraler ville jeg nok lige vente 1-2 mdr. med at komme flere fik i akvariet samt fodre varsomt for at holde Nitraten nede.

Køb istedet en pils og nyd akvariet :beer:

Hvor mange fisk du kan have i akvariet kommer helt and på hvor store de er samt hvilken udstyr du har i akvariet. Mange og store fisk kræver stor skummer samt fodre du meget så kan det næsten være umugligt at holde Nitraten nede så du også kan holde koraller og BioPelles eller Nitrat filter kan være et must. Ud over Nitraten er til skade for koraler så indholder frost foder også en del fosfat og den kan være oversagen til at du ikke har vægst eller dine koraler dør.

Så ud over Nitraten, er Fosfaten lige så vigtig at holde nede når du har koraler.

Husk at brug Rowa eller Hanna til at teste fosfat med de andre billige test sæt er for ringe og de viser slet ikke noget man kan bruge til noget.

Steen
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Hvis den gule begynder at se tynd ud, så fodere den op igen med noritang, men husk at det sviner en del så bruge det kun en gang imellem når den gule er i god foder stand og evt. hver dag i 5-7 dage hvis den se lidt for tynd ud...

Syntes at min egen har tabt sig lidt, men det er måske osse fordi jeg bruger Vodka for at holde Nitraten nede og der derved ikke er så mange alger den kan græsse, så den får ca 2 x 4cm et par gange om uger indtil videre...

:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
hugo27th
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Kontakt:

Indlæg af hugo27th »

Hvor er det billigst at handle fisk på Sjælland?
RS 425 deluxe

Brugeravatar
demian
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af demian »

jeg ville mene her og så du sikker på du får hvad du ønsker
http://www.deepoceanshop.dk/dejong/fisk.html
Brugeravatar
hugo27th
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Kontakt:

Indlæg af hugo27th »

problemet er at jeg kommer fra øen i søen Bornholm, og er der i næste uge på ferie. Og deres levering kommer først næste tirsdag :-(
RS 425 deluxe

Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"