Ja, der er mange ting som kan gå galt med vores akvarier, hvis man da ikke lige har
akvarie computer og backup strøm på... - Eller sørge for at nogle kigger efter hver dag, om alting er som det skal være...
- den "nogen" kunne osse reagerer på en alarm, hvis man har computer til det - det er så bare en meget dyr løsning...
Jeg så lige den anden dag at man kan se div. målinger fra en GHL Profilux 3 på iPhone, så kan man da se om de ting er ok når man er væk hjemmefra og få nogen til at undersøge sagen hvis der er noget galt...
Hvis kontakten mellem GHL og iPhone forsvinder kan det være strømafbrydelse og bliver kontakten ikke genoprettet efter f.eks. en time, så kan man kontakte nogen derhjemme der kan reagerer hurtigt...
I den landsby, hvor jeg bor har vi indtil for ca 2 år siden haft mange strømafbrydelser hver år, op til 2 den samme måned... - Det er dog ikke ret tit mere efter SEAS har lagt ledningerne i jorden... - det var grene der ramte luftledningerne i blæsevejr eller pga lynnedslag, mange gange kom strømmen igen efter 15-20min, andre gange skulle jeg bare tænde for HPFI relæget igen.
Så det kommer osse lidt an på hvor man bor...
Jeg har ikke været på ferierejse de sidste 25 år, så jeg forstår ikke folk har så travlt med at rejse hvert år, nogle endda flere gange om året, i stedet for at slappe lidt af når de holder ferie og evt. få lavet noget af det de ellers ikke har haft tid til...
Men jeg har så osse brugt penge på akvarieudstyr nu hvor jeg er i job, så der er alligevel ikke penge til at rejse for... Og de år jeg at stået uden job eller gået i skole, har der heller ikke været råd, så for mig er det jo ment nok - jeg skal alligevel blive hjemme...
Men surt er det da, når det uventede sker og man ikke er hjemme til at kunne gøre noget ved det...