Cylinderrose/røranemone effaringer?

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Cylinderrose/røranemone effaringer?

Indlæg af Gino »

Hej SF

Jeg har lige fået anskaffet mig sådan en fætter :T

Jeg kan selvfølgelig læst om den inden køb osv men vil gerne have nogle effaringer fra folk herinde som evt har haft en?

Jeg ved godt den er stjerne brændene overfor fisk og koraller(kan ses den har ramt min polypper) og at den skal fodsres jævnligt med artemia osv.

men kom gerne med jeres erffaringer :y

Her er et billed af dyret:

Billede

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
pernoe1
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Re: Cylinderrose/røranemone effaringer?

Indlæg af pernoe1 »

Jeg havde en magen til som bare skulle stå lidt fra andre koraller...Jeg mistede ikke noget og fodrede den med lidt frost når resten af korallerne også fik.
Super flot koral, tillykke med den :-)
Brugeravatar
8220
Foxface
Foxface
Reactions:
14
Postnummer: 8220 Brabrand
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af 8220 »

pernoe1 skrev:Jeg havde en magen til som bare skulle stå lidt fra andre koraller...Jeg mistede ikke noget og fodrede den med lidt frost når resten af korallerne også fik.
Kan du beskrive hvordan du fodrede dine koraller + anemonen?
MizzGaia
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 8450 Hammel
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hammel

Indlæg af MizzGaia »

hold da op den er flot. tillykke med købet :-D
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Indlæg af LarsSteen »

pernoe1 skrev:Jeg havde en magen til som bare skulle stå lidt fra andre koraller...Jeg mistede ikke noget og fodrede den med lidt frost når resten af korallerne også fik.
det er da en Cylinderrose ikke ?
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Indlæg af joekill »

Havde selv engang en Cerianthus filiformis men den blev for stor og solgt.
Dyb blød og mudret lerbund er mere korrekt, eller alternetivt finkornet sandbund. Den kan godt finde på at "vandre" til et andet sted. Jævnt vandflow fra samme side gir lange flotte tentakler, fremfor bølge effekt olign.
Bør , lige som søanemoner , ikke overfodres ... pas på med at røre tentaklerne da de "brænder" fast på huden og rives nemt itu. Hvis den trives, vokser den ok hurtigt og får tentakler på + 30-40 cm :-D
:whistle: 200x60x60 = 720L
Kewin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Geografisk sted: Lausanne, Schweiz

Indlæg af Kewin »

Mener at 'Thomaas' havde en i sit fragmentakvarie da jeg var hos ham. Prøv at skriv til ham.
/Kewin - 160L
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Ok det lyder jo godt ;-) tak for det :K

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

joekill skrev:Havde selv engang en Cerianthus filiformis men den blev for stor og solgt.
Dyb blød og mudret lerbund er mere korrekt, eller alternetivt finkornet sandbund. Den kan godt finde på at "vandre" til et andet sted. Jævnt vandflow fra samme side gir lange flotte tentakler, fremfor bølge effekt olign.
Bør , lige som søanemoner , ikke overfodres ... pas på med at røre tentaklerne da de "brænder" fast på huden og rives nemt itu. Hvis den trives, vokser den ok hurtigt og får tentakler på + 30-40 cm :-D
ok jeg har rørt ved flere af den tentakler da jeg sætte den i sandbunden men der skete ikk noget :GO mne måske har jeg bare være heldig:-)

Får den tentakler på 30-40 cm? se det vidste jeg så ikk.. så bliver den jo for stpr til baljen! hvor hurtigt vokser den? har algt mærke til det med flowet men den får lidt ændret nu og det kan jeg ikk gøre noget ved der hvor den "står"

Hvad foderede du den med? og var det efter lyset var slukket? og hvor tit?

MVH
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Tak for roserne alle sammen ;-) håber bare jeg kan holde den i noget tid :-) uden den bliver for stor
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af joekill »

ja den er flot, den du har fået dig der ...
Jeg fodrede kun min i starten, den fanger som regel selv lidt under fodringen af fisk.
Gi den 2-3-4 mysis pr dag.
Jo mindre vand flow jo bedre , så får den længere tentakler. Den lever normalt steder hvor vandbevægelsen er minimal.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

joekill skrev:ja den er flot, den du har fået dig der ...
Jeg fodrede kun min i starten, den fanger som regel selv lidt under fodringen af fisk.
Gi den 2-3-4 mysis pr dag.
Jo mindre vand flow jo bedre , så får den længere tentakler. Den lever normalt steder hvor vandbevægelsen er minimal.
Tak for det Joe :GO kunne heller ikk rigtigt stå for den ;-)
Ok jeg fodre mine fisk ret meget så mon ikk den får noget gennem der? tit dengang jeg fodrede koraller sådan rigtigt der gik fiskene tit ned og nappede maden ud af munden og dens tentakle osv.. tror det ville ende med det samme her? men vil da give den lidt artemia osv i ny og næ:-)

Ved du om det er alle de røranemoner der er giftige for mennekser og kan brænde ens naller? den gjorde det ikk på mig? og havde nallerne godt rundt om den!

Fodrede mens lyset var tændt eller slukket?

MVH
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af joekill »

Den brænder ikke så du kan mærke det, men dens tentakler klistre fast på huden , li som anemoner.
Hvis den er fremme om natten kan du jo gi den lidt der , uden fiskene går amok...
Brugeravatar
minedykker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2980 Kokkedal

Indlæg af minedykker »

hejsa har selv to i andre faver og vil gerne have en mere i sort ;O) har dem til at stå ved siden af hinannen ved en sten og de vokser ikke mega hurtig min er blivet lidt støre men foder dem ikke direkte de fanger selv deres mad når fiskene får mad. og har også rørt ved dem og har begge hænder endnu hehe :Peace:
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"