hjælp
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Hvor længe har baljen kørt ?
Hvis det er brun-alger, ville jeg nok vente til de er væk med at sætte dyr i.
Hvordan helt nøjagtigt ser de alger ud ?
Ligger det som et rødligt lag på bundlag og sten kunne det være cyano-bakterier og der er der ingen dyr der tager. Der skal andre midler til.
Grønalgerne tager fisk som Hugo og næsten alle kirurger sig af. Hvis du vælger en kirurg, så gå efter Z. Flavesens eller Z. Scopas. Det er nok de mest hårdføre.
Mvh
Kim
Hvis det er brun-alger, ville jeg nok vente til de er væk med at sætte dyr i.
Hvordan helt nøjagtigt ser de alger ud ?
Ligger det som et rødligt lag på bundlag og sten kunne det være cyano-bakterier og der er der ingen dyr der tager. Der skal andre midler til.
Grønalgerne tager fisk som Hugo og næsten alle kirurger sig af. Hvis du vælger en kirurg, så gå efter Z. Flavesens eller Z. Scopas. Det er nok de mest hårdføre.
Mvh
Kim
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Re: hjælp
At få dyr til at spise algerne fjerner ikke næringen, der fremkalder algerne. Det er næringen der skal fjernes. Lad os høre dine vandværdier.jesper j skrev:hvad for en fisk-dyr kan hjælpe mig af med alger ??? . jeg har røde-brune alger . og lidt grøne . og det står ikke foran et vindue .
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
hej ja jeg er ny i salt vand. men nu skal i høre . ham jeg har købt det af har brugt postevand i det når det var fordampet. så nu har jeg hente noget modnet saltvand inde ved klovenfisken . og ham jeg købte det af har også haft det stående foran et vindue. jeg har både grønne og brune alger. min skummer er en Miniflotor 200 indvendig skummer med luft pumpe og jeg har også uvfilter på. filter pumpe med biobolde og keramik og filtervat.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Valby
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Du putter vel ikke saltvand i akvariet som erstatning for det fordampede vand? Er der overløb i akvariet?jesper j skrev:hej ja jeg er ny i salt vand. men nu skal i høre . ham jeg har købt det af har brugt postevand i det når det var fordampet. så nu har jeg hente noget modnet saltvand inde ved klovenfisken . og ham jeg købte det af har også haft det stående foran et vindue. jeg har både grønne og brune alger. min skummer er en Miniflotor 200 indvendig skummer med luft pumpe og jeg har også uvfilter på. filter pumpe med biobolde og keramik og filtervat.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK