hjælp

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
jesper j
Reactions:

hjælp

Indlæg af jesper j »

hvad for en fisk-dyr kan hjælpe mig af med alger ??? . jeg har røde-brune alger . og lidt grøne . og det står ikke foran et vindue .
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Hvor længe har baljen kørt ?

Hvis det er brun-alger, ville jeg nok vente til de er væk med at sætte dyr i.
Hvordan helt nøjagtigt ser de alger ud ?
Ligger det som et rødligt lag på bundlag og sten kunne det være cyano-bakterier og der er der ingen dyr der tager. Der skal andre midler til.

Grønalgerne tager fisk som Hugo og næsten alle kirurger sig af. Hvis du vælger en kirurg, så gå efter Z. Flavesens eller Z. Scopas. Det er nok de mest hårdføre.

Mvh
Kim
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Indlæg af mastou »

Nogle snegle ville nok også kunne gøre en forskel, f.eks. Cerith snegle, men rigtigt mere info ville nok hjælpe :wink:

/Magnus
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Re: hjælp

Indlæg af mads-fisk »

jesper j skrev:hvad for en fisk-dyr kan hjælpe mig af med alger ??? . jeg har røde-brune alger . og lidt grøne . og det står ikke foran et vindue .
At få dyr til at spise algerne fjerner ikke næringen, der fremkalder algerne. Det er næringen der skal fjernes. Lad os høre dine vandværdier.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
jesper j
Reactions:

Indlæg af jesper j »

hej ja jeg er ny i salt vand. men nu skal i høre . ham jeg har købt det af har brugt postevand i det når det var fordampet. så nu har jeg hente noget modnet saltvand inde ved klovenfisken . og ham jeg købte det af har også haft det stående foran et vindue. jeg har både grønne og brune alger. min skummer er en Miniflotor 200 indvendig skummer med luft pumpe og jeg har også uvfilter på. filter pumpe med biobolde og keramik og filtervat.
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Biobolde, keramik og filtervat er ikke altid af det gode, så vidt jeg har forstået.

Mål dine værdier !!!

Mvh
Kim
Kirurgfisk
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
18
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Valby

Indlæg af Kirurgfisk »

Hej jeg er også temmelig ny med saltvand, og har selv en del problemer med alger !

Jeg har nu også haft skrevet herind for råd, og jeg fik mange gode - prøv at kigge mit indlæg "algen" !

:)
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

jesper j skrev:hej ja jeg er ny i salt vand. men nu skal i høre . ham jeg har købt det af har brugt postevand i det når det var fordampet. så nu har jeg hente noget modnet saltvand inde ved klovenfisken . og ham jeg købte det af har også haft det stående foran et vindue. jeg har både grønne og brune alger. min skummer er en Miniflotor 200 indvendig skummer med luft pumpe og jeg har også uvfilter på. filter pumpe med biobolde og keramik og filtervat.
Du putter vel ikke saltvand i akvariet som erstatning for det fordampede vand? Er der overløb i akvariet?
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
jesper j
Reactions:

Indlæg af jesper j »

nej nej . jeg har tømt det og fyldt nyt modnet saltvand i inde fra klovenfisken
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"