Dwarf lion fisk? Erfaringer søges.
- Kenneth Jensen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hjørring
- Kontakt:
Dwarf lion fisk? Erfaringer søges.
Jeg er måske ved at købe mig sådan en fisk, men jeg mangler lidt viden fra nogen der har sådan en fisk. Jeg har en 325 l balje, med mest større fisk og en del koraller. Vil den passe i det setup?
Hvor giftig er den? For mig, mine fisk, for baljen.
Hvor stor bliver den?
Er den aggressiv overfor mine hænder eller andre fisk?
Vil den bestemme over baljen? Pt er det min 8cm gule kirurg der bestemmer.
Håber på lidt erfaringer eller henvisninger til danske sider hvor jeg kan læse om fisken.
Måske lidt for/imod fisken.
Hvor stor bliver den?
Håber på lidt erfaringer eller henvisninger til danske sider hvor jeg kan læse om fisken.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9610 Nørager
Re: Dwarf lion fisk? Erfaringer søges.
Jeg har selv fisken jo og er egen erfaring har jeg disse råd
Mit akvarie er på 390 med både små chromis & Kirurger på 8-9cm
Den har aldrig vist tegn på at agribe andre fisk og har ingen dødsfald haft eller set noget på nogle af mine.
Hold øje hvor du placere dine fingre i baljen
Ja den er rigtig ca som en hugorm,
Max size 7 inch
Den er ikke aggresiv overfor hverken dine fingre eller for dine fisk med mindre de er under 1½ cm store i den størrelse den har nu kan den ikke spise noget over en 1cm
Det ikke en fisk der tager magt i baljen som kirurger osv.
Når det er sagt sku folk være velkommen til at rette på mig hvis det kræves
Mit akvarie er på 390 med både små chromis & Kirurger på 8-9cm
Den har aldrig vist tegn på at agribe andre fisk og har ingen dødsfald haft eller set noget på nogle af mine.
Hold øje hvor du placere dine fingre i baljen
Ja den er rigtig ca som en hugorm,
Max size 7 inch
Den er ikke aggresiv overfor hverken dine fingre eller for dine fisk med mindre de er under 1½ cm store i den størrelse den har nu kan den ikke spise noget over en 1cm
Det ikke en fisk der tager magt i baljen som kirurger osv.
Når det er sagt sku folk være velkommen til at rette på mig hvis det kræves
- citrushund
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6600 Vejen
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Vejen
- Kontakt:
Hvad er mindste krav for akvarie størrelse for disse dværg drager?
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=48030
RSM 130D - 45Liter Sump, Maxspect G2-400 110w + Aquaray 500 Marine Blue LED, Lifereef Siphon overløb, ATI BM 200 Skummer, Vortech MP10Es, Tunze Osmolator, Grotech TEC NGIII Dosering
RSM 130D - 45Liter Sump, Maxspect G2-400 110w + Aquaray 500 Marine Blue LED, Lifereef Siphon overløb, ATI BM 200 Skummer, Vortech MP10Es, Tunze Osmolator, Grotech TEC NGIII Dosering
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
Jeg ville synes det er synd at putte dem i under 150 liter derunder ville jeg bestemt ikke henvise den til
Men ville tro da den ikke bliver større er 200 l & derover nok super til dem <- igen er dette min egen erfaring
Men ville tro da den ikke bliver større er 200 l & derover nok super til dem <- igen er dette min egen erfaring
- jesper/aarhus
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Struer (7600)
Ikke dansk - men absolut god læsningKenneth Jensen skrev:Jeg er måske ved at købe mig sådan en fisk, men jeg mangler lidt viden fra nogen der har sådan en fisk. Jeg har en 325 l balje, med mest større fisk og en del koraller. Vil den passe i det setup?
Hvor stor bliver den?

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Google translate af ovenstående link:
Dwarf Lionfish - Dendrochirus sp.
Dendrochirus biocellatus Dendrochirus biocellatus
Almindeligt navn: Fu Man Chu dragefisk Almindeligt navn: Fu Man Chu dragefisk
Maksimal størrelse: 5-6 inches, minimum tankstørrelse: 30 gallon Maksimal Størrelse: 5-6 inches, minimum tankstørrelse: 30 gallon
Kommentar: Den Fu Man Chu dragefisk er en diminutiv dragefisk som let kan identificeres ved to store whiskers, der stikker ud fra begge sider af munden [Figur 4]. Kommentar: Den Fu Man Chu dragefisk is an diminutiv dragefisk which lad can identificeres the til at gemme whiskers, der Stikker UD from both sider by Münden [Figur 4]. Fisken er rød-orange med sortbrune pletter. Fisken is rød-orange with sortbrune pletter. De to solide brystfinner ligner fans fra en spansk Dancer, og er cirkulære med den lavere fin stråler danner kantede point. De til solide brystfinner ligner fans from an Spansk Dancer, and is Cirkulære with the lavere fin stråler Danner kantede punkt. Denne fisk er en dårlig svømmer, i stedet, det har en tendens til at smutte hen over underlaget og vil lejlighedsvist hop. This Fisk is en dårlig svømmer, jeg Stedet, that has a tendens to på smutte høne i løbet af underlaget and will lejlighedsvist hop. Ud af alle de dragefisk jeg har holdt, Fu Man Chu er er en af de mere aggressive dragefisk i retning af samme art fisk. Ud of all the dragefisk self has Holdt, Fu Man Chu is is one of the blotte aggressive dragefisk i retning of same kunst Fisk. Jeg har ikke været i stand til at indføre to Fu Man Chu løver i mit 180-liters akvarium uden en Fu chikanerende det andet til det punkt af sygdom. JEG have not been Jeg står to kl indføre i Fu Man Chu elsker jeg mit 180-liter Akvarium without da Fu chikanerende that others to the Punkt of sygdom. Hvad er bemærkelsesværdig med Fu Man Chu dragefisk er deres bytte forfølgelse adfærd. What is bemærkelsesværdig with Fu Man Chu dragefisk is their bytte forfølgelse adfærd. Når et bytte varen er identificeret, vil fiskene tilgang og begynde at ryste sit hoved og gællelåg fra side til side [Figur 4a]. When et bytte varen is identificeret, would fiskene tilgang and begynde at ryste sit Hoved and gællelåg from side to side [Figur 4a]. Når du er i fange rækkevidde af fødevare, vil dragefisk begynde at rytmisk trækning sin ryg pigge back-og-tilbage, og da det readies at sluge byttet varen, det vibrerer de lavere dele af sin brystfinnerne [Figur 5]. You are fange rækkevidde of fødevare, would dragefisk begynde på Rytmisk trækning synd RYG pigge back-and-left, and da it readies på sluge byttet varen, the vibrerer de lavere DELE AF synd brystfinnerne [Figur 5].
Den Fu Man Chu dragefisk er en af de mere vanskelige dragefisk at holde i hjemmet akvariet, fordi de skib meget dårligt, og de ikke umiddelbart vænne fra levende til tilberedte fødevarer. Den Fu Man Chu dragefisk is one of the blot vanskelige dragefisk på keep i Hjemmet Akvariet, because de skib very dårligt, and they did not umiddelbart vænne from living to the tilberedte Fødevarer. Disse fisk er blandt de mest sky og forsigtige dragefisk, jeg nogensinde har ejet, og det er bydende nødvendigt, at huler og skjule pletter stilles til rådighed for denne fisk at skjule. These Fisk is among the most himlen and forsigtige dragefisk, my nogensinde has owned, and is bydende necessary på Huler and skjule pletter stilles to the available for this Fisk på skjule. I første omgang, de bruger meget af deres tid gemmer sig i den rockwork og vil kun komme ud til foder. Jeg first omgang, UD de Bruger many to their TID Gemmer SIG in the rockwork and will only komme to the Foder. Disse fisk vil få problemer konkurrere med hurtig svømning fisk til mad, og medmindre de er mål fodret, vil sulte. These Fisk want a few problems konkurrere with Hurtig svømning fisk to the gal, and medmindre de is goal fodret, will sulte. Levende spøgelse rejer skal være blandt de første fødevarer, tilbudt at etablere denne fisk på et akvarium kost, og når det er behageligt og begynder at komme ud af skjul, kan akvaristen begynde at vænne fiskene ind tilberedte fødevarer. Levende spøgelse rejer must be among the first Fødevarer, tilbudt at etablere this Fisk on an Akvarium Kost, and when it is behageligt and begins at komme ud af skjul, may akvaristen begynde at vænne fiskene IND tilberedte Fødevarer. Jeg har haft stor succes med Piscine Energetics Mysis rejer som en lokkende tilberedt mad ved blot at optøning af frosne Mysis og sprøjter det ud af et rør foran de sultne Fu Man Chu. JEG has had great succes with Piscine Energetics Mysis rejer as a lokkende tilberedt gal the skamplet på optøning of frosne Mysis and sprøjter this ud af et rør ahead de sultne Fu Man Chu. Gennem årene har jeg holdt tre Fu Man Chu dragefisk, og det tog over to måneder at vænne den langsomste en fra levende foder. Has collaborated has my Holdt Tre Fu Man Chu dragefisk, and the sm over til months på vænne Den langsomste da from living Foder.
Men jeg tror nu du får mere ud af at læse det på org. sprog.

Senest rettet af jesper/aarhus man 18. jul 2011 18:44, rettet i alt 1 gang.
100 *100 * 50 cm cube
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Herning
min spiser flagefoder og frost rejer, den har heller ikke vist tegn på at ville spise de kære små rejer,klovnfisk eller chromis.
Det er en stille og rolig fisk hos mig den har sin lille hule som den nu passer ved siden af anemonen og den kommer frem når der skal fodres. ellers ja stille og rolig og ser flot ud. minder om en koralvogter
i den måde den er på
Det er en stille og rolig fisk hos mig den har sin lille hule som den nu passer ved siden af anemonen og den kommer frem når der skal fodres. ellers ja stille og rolig og ser flot ud. minder om en koralvogter

- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
Hvad med cirkulation osv, er den ikke "no-go" med meget cirkulation ?
bliver de max 7-8 cm i fuldvoksen størrelse ?
Det ku da være fint til mit nye 350l hjøne..
Men hvad med alm klovne... kunne den ikke finde på at spise dem ? De er jo ik så store ....
bliver de max 7-8 cm i fuldvoksen størrelse ?
Det ku da være fint til mit nye 350l hjøne..
Men hvad med alm klovne... kunne den ikke finde på at spise dem ? De er jo ik så store ....
Senest rettet af apfolmer man 18. jul 2011 20:04, rettet i alt 1 gang.
***** ApFolmer@hotmail.com *****
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
Min den store er godt 7-8 cm & den har ikke vokset overhovedet 
Har også en på 4-5 cm
altså de bliver 7 inch store

jeg har 2 stks i min 390 liters hjørne balje

Har også en på 4-5 cm
altså de bliver 7 inch store

jeg har 2 stks i min 390 liters hjørne balje
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Snakker vi zebra eller fu mantzu eller hvad den hedder? Der er jo en del dværg drager - hvad jeg kunne læse mig til blev zebra den største af de små (jeg havde den selv i kikkerten) men tro jeg ryger på en fu mantzu istedet når tiden kommer
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...