.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
Re: min kommende balje
jeg lapper det i mig, fortsæt endelig med at poste billeder samt beskrivelser af projktet! Fedt at det er acryl.. lad det nu køre så du kan samle lidt erfarringer:-)
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Hej Anders, jeg er da stadig det man kan kalde halvejs optimist
Det ser ud til at jeg vil lave hele bordet om jeg gidder ikke lave videre på noget som ikke engang står i vatter.
jeg bestiller et herfra der bare skal samles.. http://shop.marinesystems.de/de/Fertiges
jeg begynder at blive en smule presset,vi har lige besluttet "her hjemme" at vi flytter til finland om 3år.det er lige på grænsen man ikke gidder sætte op et større system.,
men jeg har længe tænkt på det her lille opdræts forsøg,lykken er jo at få en planula til at sætte sig regner med jeg vil prøve mig frem med en pocillopora damicornis dog først om et års tid når dsben er bære dygtig
nogen der ved hvor stor(eller gammel) en p.damicornis er for at være køns moden? knyttet hånd?? 3 år???

Det ser ud til at jeg vil lave hele bordet om jeg gidder ikke lave videre på noget som ikke engang står i vatter.
jeg bestiller et herfra der bare skal samles.. http://shop.marinesystems.de/de/Fertiges
jeg begynder at blive en smule presset,vi har lige besluttet "her hjemme" at vi flytter til finland om 3år.det er lige på grænsen man ikke gidder sætte op et større system.,
men jeg har længe tænkt på det her lille opdræts forsøg,lykken er jo at få en planula til at sætte sig regner med jeg vil prøve mig frem med en pocillopora damicornis dog først om et års tid når dsben er bære dygtig

nogen der ved hvor stor(eller gammel) en p.damicornis er for at være køns moden? knyttet hånd?? 3 år???
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Hej Ole,
Mine laver en del - alder tør jeg ikke sige, men køb en moderkoloni - så vil du hurtigt opleve små damier mange steder i baljen
Mvh
Peder
Mine laver en del - alder tør jeg ikke sige, men køb en moderkoloni - så vil du hurtigt opleve små damier mange steder i baljen

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
hej peder dem vil jeg gerne se billeder fra fragmenter har man jo ligesom prøvet.
jeg har ikke opdateret tråden her så ofte jeg håbet faktisk er det ikke sket det helt store ennu
men dagen igår var lang jeg fik lavet lidt videre på mine akvarier utroligt så meget der kan ske på en dag og det blir let at lave saltvands akvarie når jeg har fundet det rigtige underlag
apropo hvis der er nogen der tænker på at sætte en DSB op vil jeg anbefalde at kigge på den her tråd http://forum.marinedepot.com/Topic116003-11-3.aspx
lidt billeder som tingene skrider frem

alu profiler med justerbare dutter

godt jeg kan sette plader ind for at afstive

så er det øllerne lagsom glider in i projektet
doooh!

jeg skar så den nederste stiver af for at løfte bordet oven på refugie sumpen

så fik jeg sat en 250w ballast på giga lampen

den skal over på det her akvarie,jeg skal lige finde ud hvordan gennemføringen skal se ud til den
jeg har ikke opdateret tråden her så ofte jeg håbet faktisk er det ikke sket det helt store ennu

men dagen igår var lang jeg fik lavet lidt videre på mine akvarier utroligt så meget der kan ske på en dag og det blir let at lave saltvands akvarie når jeg har fundet det rigtige underlag

apropo hvis der er nogen der tænker på at sætte en DSB op vil jeg anbefalde at kigge på den her tråd http://forum.marinedepot.com/Topic116003-11-3.aspx
lidt billeder som tingene skrider frem
alu profiler med justerbare dutter
godt jeg kan sette plader ind for at afstive
så er det øllerne lagsom glider in i projektet

jeg skar så den nederste stiver af for at løfte bordet oven på refugie sumpen
så fik jeg sat en 250w ballast på giga lampen
den skal over på det her akvarie,jeg skal lige finde ud hvordan gennemføringen skal se ud til den
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
fik lavet hele to ting idag som er akvarie relateret eller nærmere VI fik bestilt 100kg af dette sand http://www.korallenableger.com/HankBoge ... eisroboter
samt 10 styk 39w 10k kz corallight t5 rør.
nu mangler jeg et par kulblokke til mit kati ani filter og tds måler så jeg kan få se at få lavet noget vand.

samt 10 styk 39w 10k kz corallight t5 rør.
nu mangler jeg et par kulblokke til mit kati ani filter og tds måler så jeg kan få se at få lavet noget vand.
Det ser sgu godt ud Ole. Det sand du har bestildt er det til at lave en DSB ?
Steen
Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
hej steen ja det er til den dybe sand bund
Fedt...Blander du andet sand imellem eller nøjes du bare med det sand ?
Hvor stort et lag har du regnet med ?
Har nemlig selv overvejet at lave en IGEN....haha
Steen
Hvor stort et lag har du regnet med ?
Har nemlig selv overvejet at lave en IGEN....haha
Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
sandet er godt nok til det vi så skal bruge det til
,jeg fik at vide ron shimek har diskuteret det her færdi pakket sand nu i 8 - 10 år med brugere på md forum.
jeg regner med at ligge en 12cm sand bund

jeg regner med at ligge en 12cm sand bund
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Jeg kan ikke sove
og tror jeg er ved at blive godt knasig
istedet for at drøne i fryseren og æde is som jeg plejer når jeg ikke kan sove så skriver jeg her!
Det er ellers ved at være akvarie tid.når man når ind i året og det går op for en at sommeren længst er forbi og aldrig kommer igen er det godt med et akvarium!!jeg tror ikke jeg har en depression men hvis den kan måles i mande størrelse var den på låret efter læggen..ad finitum.
p-s der kom pakker i dag med posten endel dimse dutter om man vil fra water pilot,imorgen skal jeg prøve at samle det!apropo iIMORGEN skal vi i zoo med børnene det ligger lidt uden for Münster dvs. væk fra centrum og botanisk have
jeg skal nok spare jer for familie billederne
sov godt

istedet for at drøne i fryseren og æde is som jeg plejer når jeg ikke kan sove så skriver jeg her!
Det er ellers ved at være akvarie tid.når man når ind i året og det går op for en at sommeren længst er forbi og aldrig kommer igen er det godt med et akvarium!!jeg tror ikke jeg har en depression men hvis den kan måles i mande størrelse var den på låret efter læggen..ad finitum.
p-s der kom pakker i dag med posten endel dimse dutter om man vil fra water pilot,imorgen skal jeg prøve at samle det!apropo iIMORGEN skal vi i zoo med børnene det ligger lidt uden for Münster dvs. væk fra centrum og botanisk have

jeg skal nok spare jer for familie billederne

sov godt
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Re: Display refugium
så fik jeg samlet kati-ani filter sammen idag + et kulfilter og et sediment filter til at ta støvpartikler fra forfilteret.
kati anien er herfra http://www.aquarientechnik-gralla.de/ og "easy"
fittings her fra http://www.waterpilot.com/

kati anien er herfra http://www.aquarientechnik-gralla.de/ og "easy"

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
jeg er pt ved at lave vand..jeg kan godt gå at ligge mig stille og rolig
men bær ober med de web cam billeder
der er nogle lommer hist og her i sandet ved ikke om det kan ses,men der er gjort plads til levende sand,tror jeg vil prøve at besøge mrutzeks garage på lørdag han skulle ha orginalt levende sand som han kalder det,så det blir forhåbentlig SJOVT!!!

men bær ober med de web cam billeder

der er nogle lommer hist og her i sandet ved ikke om det kan ses,men der er gjort plads til levende sand,tror jeg vil prøve at besøge mrutzeks garage på lørdag han skulle ha orginalt levende sand som han kalder det,så det blir forhåbentlig SJOVT!!!

-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
var det ikke "levende" sand du købte eller skal du først have det podet?
Hvormange cm sand har der?
Men du har ret i, at det bliver SJOVT at følge dyrelivet blomstre ned af imod bunden og processen i det hele taget!
Hvormange cm sand har der?
Men du har ret i, at det bliver SJOVT at følge dyrelivet blomstre ned af imod bunden og processen i det hele taget!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
hej anders,det er tørt sand jeg har købt og jeg må pode det over flere gange fra forskellige steder,sysntes ikke rigtig jeg kan finde en færdig løsning.men jo mere jeg poder sandet des kortere tid tar indkørselen og det er noget man helst ville hoppe over tidligere for at indsætte fisk og koraller så hurtig som muligt!jeg regner med 6 månender inden jeg sætter større dyr ind,men man ændrer sig jeg kan nu bedst li alger og de små ting som ikke så mange lægger mærke til,jeg syntes tit det er refugierne der ude som er værd at kigge på
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
Hej Ole.
Det ser godt ud indtil videre. Vil glæde mig til at følge det;-) husk en masse billeder, som der skrider frem for du er ikke alene om at finde smålivet et interessant;-)
Det ser godt ud indtil videre. Vil glæde mig til at følge det;-) husk en masse billeder, som der skrider frem for du er ikke alene om at finde smålivet et interessant;-)
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
skulle der ikke have været puttet sten ned som fundament for din kommende stenopsætning?
refugiummer samt andet alternativ filtrering er altid spændende!!!
Jeg syntes bare du skrev længere oppe at du havde købt adskillige af de poser med levende sand i allerede til din DSB?
refugiummer samt andet alternativ filtrering er altid spændende!!!
Jeg syntes bare du skrev længere oppe at du havde købt adskillige af de poser med levende sand i allerede til din DSB?
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Husk at tage ordentlige billeder i processen.. De Webcam billeder der giver lange løg 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
hej hej!!
så har jeg hentet batterier..
er det nogen med et godt øje som kan afæse po4 testen

god weekend til alle
så har jeg hentet batterier..
er det nogen med et godt øje som kan afæse po4 testen

god weekend til alle

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2000
Love it!
Året mest spændende projekt. Akryl, dsb, kati ani system...
kan du lave en video?
kan du lave en video?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
vi var en tur i dag til bremen med børnene på bagsædet der lejer knæk en finger legen og sur i telefonen legen
og vi fik da købt 1,5 kg levende sand og 15 kg LS en reference vædske til refraktometeret en led pære jeg ikke kan li
og en tunze siltent retur pumpe justerbar artemia ,spirulina og noget pellets formula 1 eller sådan noget

[video][/video]

hej wtfdic,sådan skal det lydewtfdic skrev:Love it!
kan du lave en video?

[video][/video]
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
polychæte pelagisk morph i to dage gammelt akvarie
hejsa anders
her er en video til
[video][/video]

her er en video til
[video][/video]
Senest rettet af ole kekkonen søn 25. sep 2011 22:38, rettet i alt 1 gang.
Det ser sgu godt ud Ole. men hvad er det for en orm der fiser runt i vandet...haha
Steen
Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
hej steen,mange tak,der er nu tilføjet i emnet på indlægget
her er et billed ellers lidt svært at fotografere da den bare vil frem i verden.

her er et billed ellers lidt svært at fotografere da den bare vil frem i verden.

- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Rigtig fedt projekt Ole!
Fedt med nogen som laver noget anderledes! Kan sagens følge dig i, at det er super spændende, hvad der sker i sådan et miljø frem for det traditionelle revakvarie.
Fedt med nogen som laver noget anderledes! Kan sagens følge dig i, at det er super spændende, hvad der sker i sådan et miljø frem for det traditionelle revakvarie.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Vi fik aldrig et svar - Hvad er det for en bandit der skøjter rundt? Tydeligvis noget børsteorm af en art, men længere kan jeg ikke følge med..
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
det kan jeg godt følge med de 10.000 vis af polychætiske arter der er beskrevet,polychaete betyder bare poly=mange og chaete=børster..Han$en skrev:Vi fik aldrig et svar - Hvad er det for en bandit der skøjter rundt? Tydeligvis noget børsteorm af en art, men længere kan jeg ikke følge med..
generelt børsteormes reproduktive struktur kaldes epitoker og den nye bagerste frigivet halvdel er ansvarlig for opdræt samt hvert( "epitoske"

Senest rettet af ole kekkonen man 26. sep 2011 11:26, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
hej stefan tak for inputStefan skrev:Rigtig fedt projekt Ole!

- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
så var jeg i kølle zoo i dag fik lov at skrabe bunden af deres ls beholder
der skal jeg helt sikkert ud igen,sikke et lager
men næste gang skal jeg ikke ha så mange grove stykker med men mere af det fine DEBRIS.
det hele blev smidt op i en pose med de bare næver af ekspedienten
.
ellesr er der ved at være brunalger og diatomeer for alle pengene der er også ved at være spor af små orme forrest på ruden.
læg mærke til jeg ikke har koblet overløbet til ennu,jeg vil ikke svine sumpen til

der skal jeg helt sikkert ud igen,sikke et lager

det hele blev smidt op i en pose med de bare næver af ekspedienten

ellesr er der ved at være brunalger og diatomeer for alle pengene der er også ved at være spor af små orme forrest på ruden.
læg mærke til jeg ikke har koblet overløbet til ennu,jeg vil ikke svine sumpen til