Vortech MP 40 et eller andet vs. the rest
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Vortech MP 40 et eller andet vs. the rest
Jeg har et RSM 250 - og følgende cirkulationspumper:
2 x 6025 der er moddet til 6045 styrke - den ene blæser frem i tanken mod glasset - den anden blæser ned af bagvæggen.
1 x 6045 moddet - der blæser kontra den moddet 6025 ned af bagvæggen.
Nu er det jeg tænker:
Ville 1 x MP 40 kunne gøre det samme trick med at skabe cirkulation? Jeg tænker specielt i wavemode? (kunne godt tænke mig at det står og bølger og ikke bare bliver blæst til en side som nu). Støj er jeg ligeglad med. Det er mere bølgen der sælger mig. at tingene står og rykker frem og tilbage.
Og i tilfælde at at denne kunne gøre det - hvad skulle man så vælge? Den skal kunne lave bølger om dagen og drosle ned til bare alm flow om natten (måske faktisk slukket). Den skal ikke behøve at kunne blive sluttet til en compu da jeg absolut ingen planer har om det. Hvad model er det så af vortech?
2 x 6025 der er moddet til 6045 styrke - den ene blæser frem i tanken mod glasset - den anden blæser ned af bagvæggen.
1 x 6045 moddet - der blæser kontra den moddet 6025 ned af bagvæggen.
Nu er det jeg tænker:
Ville 1 x MP 40 kunne gøre det samme trick med at skabe cirkulation? Jeg tænker specielt i wavemode? (kunne godt tænke mig at det står og bølger og ikke bare bliver blæst til en side som nu). Støj er jeg ligeglad med. Det er mere bølgen der sælger mig. at tingene står og rykker frem og tilbage.
Og i tilfælde at at denne kunne gøre det - hvad skulle man så vælge? Den skal kunne lave bølger om dagen og drosle ned til bare alm flow om natten (måske faktisk slukket). Den skal ikke behøve at kunne blive sluttet til en compu da jeg absolut ingen planer har om det. Hvad model er det så af vortech?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2009
Re: Vortech MP 40 et eller andet vs. the rest
En vortech kan godt klare det job..
Det er en super fed pumpe og tror bare det er den nye eccotech eller hvad den hedder du skal ha.. Den er også wireless hvis du skal ha flere til senere
Det er en super fed pumpe og tror bare det er den nye eccotech eller hvad den hedder du skal ha.. Den er også wireless hvis du skal ha flere til senere
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
Larmer de vortech ikke som en vingeskudt raket ?
***** ApFolmer@hotmail.com *****
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Nejapfolmer skrev:Larmer de vortech ikke som en vingeskudt raket ?

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Jo 40'erne kan man godt høre..
Jeg tror nu også jeg er sart.. I mit gamle hvor de stod på 40 varder fint nok.. I det nye hvor de sku op på en 6-70 var det sku u,udholdeligt..
Specielt pulse er slet ikk til at arbejde med
Jeg tror nu også jeg er sart.. I mit gamle hvor de stod på 40 varder fint nok.. I det nye hvor de sku op på en 6-70 var det sku u,udholdeligt..
Specielt pulse er slet ikk til at arbejde med
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Korrekt at de kan høres, men vi kom også frem til at du ikke har brugt tid på at montere dine pumper rigtigt - Så vil de larme.
Uden tvivl kan de høres, men de larmer ikke så galt som folk får det til at lyde online.. Jo, en MP60 er bestemt slem, men MP10, MP20 og MP40 er bestemt ikke slemme. Tunze 6105 uden Silence holder (gammel model) larmer uden tvivl mere
Uden tvivl kan de høres, men de larmer ikke så galt som folk får det til at lyde online.. Jo, en MP60 er bestemt slem, men MP10, MP20 og MP40 er bestemt ikke slemme. Tunze 6105 uden Silence holder (gammel model) larmer uden tvivl mere

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Men noget indput om en 40 kunne gøre jobbet og hvad model jeg skal vælge udover mikas input - larmen er jeg ligeglad med
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Jeg har prøvet at justere på dem og jeg synes stadig de larmer.. Selv om det er en smags sag..
Jeg har hørt mp10 og nej de siger ikk halvdelen af hvad en 40 gør.. Men Hansen ved bedst så jeg trækker mig herfra nu..
Ps jeg har 6105 nu og har først monteret silincer i dag.. De larmer ikke lige så
Meget som mp40 gør på 50 procent uden silincer .. Det er hvad mine erfaringer er.. Men tilgengæld går tunze mere gennem væg
Jeg har hørt mp10 og nej de siger ikk halvdelen af hvad en 40 gør.. Men Hansen ved bedst så jeg trækker mig herfra nu..
Ps jeg har 6105 nu og har først monteret silincer i dag.. De larmer ikke lige så
Meget som mp40 gør på 50 procent uden silincer .. Det er hvad mine erfaringer er.. Men tilgengæld går tunze mere gennem væg
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
kan man få en silencer til mp 10-20 ?
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
silincer er til tunze..
tror ikk man kan gøre andet ved vortech end at skifte lejere
tror ikk man kan gøre andet ved vortech end at skifte lejere
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
en mp40 kan sagtens gøre jobbet i din 250 balje..
jeg overvejer selv at anskaffe mig vortech igen da de laver den fedeste strøm som tunze og en kontroller slet ikke kan gøre det halve af..
de hiver og trækker i alt, synes det er et fantastisk produkt selv om det larmer så savner jeg det nu
jeg overvejer selv at anskaffe mig vortech igen da de laver den fedeste strøm som tunze og en kontroller slet ikke kan gøre det halve af..
de hiver og trækker i alt, synes det er et fantastisk produkt selv om det larmer så savner jeg det nu

- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Stop med at spille opMikas skrev:Men Hansen ved bedst så jeg trækker mig herfra nu..

Men så synes jeg du skal skrive til Lord Mike - Hans 4x MP40 med godt smæk på larmer sgu ikke mere end min MP10.. Så enten er du prinsessen på ærten, eller også er dine pumper uheldige / nogle af de aller første. Det er ikke en regl at Vortech larmer - Og det er ikke noget kun jeg siger, det er noget der kan læses ufatteligt mange steder.. Larmen er blevet meget bedre de sidste par år!
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Sagde også det var en smag sag jo.. Og jeg nok er sart ..
Men var ude hos bhansen og hente min kontroller som havde de nye eco på en ghl .. De sagde da mindre end mine men var slet ikk lydeløse og jeh synes det larm..
Mp10 af dem jeg lige har hørt kan gå an men synes mp40 skal
Gå under en støjende pumpe men nok om det..
Vi er her jo for at give vores mening og jeg ville da personligt blive ked af hvis jeg ikk havde hørt den pumpe før og jeg så kun havde fået et svar fra en som dig der mener de er støjsvage og andre så ikke havde meldt ind med deres erfaringer
Men var ude hos bhansen og hente min kontroller som havde de nye eco på en ghl .. De sagde da mindre end mine men var slet ikk lydeløse og jeh synes det larm..
Mp10 af dem jeg lige har hørt kan gå an men synes mp40 skal
Gå under en støjende pumpe men nok om det..
Vi er her jo for at give vores mening og jeg ville da personligt blive ked af hvis jeg ikk havde hørt den pumpe før og jeg så kun havde fået et svar fra en som dig der mener de er støjsvage og andre så ikke havde meldt ind med deres erfaringer
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
enig. jeg er også meget "sart" ang støj/ikke støj. intet er lydløst, men tingene larmer/støjer/brummer forskelligt og vores ører opfatter tingene forskelligt. vil man være sikker, må man ud og høre med egne ører 

- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Vortech er en vildt lækker pumpe, specielt designet eren genial ting.
Omkring flow i baljen er det efter mó mening rigeligt med Tunze. Personligt har jeg mine 4 6205 på 60 procents styrke, ellers bliver det for kraftigt.
Virker som om at med en mindre balje at mp kan betale sig - jet er nemlig tilhænger af flere pumper i baljen.
Jeg har dog hørt at mange mp modeller får problemer med tiden.
Jeg selv bruger tunze pga stabiliteten, det er afgørende for mig at jeg kan stole på dem hver dag året rundt.
Men håber at tunze en dag også kommer med samme type som vortechs. Gad godt de kunne sidde halvt udenfor baljen og være trådløse.
Jeg er oz næsten ligeglad med larmen - men jeg er oz så heldig at have et teknikrum.
My 5 cents
Peder
Omkring flow i baljen er det efter mó mening rigeligt med Tunze. Personligt har jeg mine 4 6205 på 60 procents styrke, ellers bliver det for kraftigt.
Virker som om at med en mindre balje at mp kan betale sig - jet er nemlig tilhænger af flere pumper i baljen.
Jeg har dog hørt at mange mp modeller får problemer med tiden.
Jeg selv bruger tunze pga stabiliteten, det er afgørende for mig at jeg kan stole på dem hver dag året rundt.
Men håber at tunze en dag også kommer med samme type som vortechs. Gad godt de kunne sidde halvt udenfor baljen og være trådløse.
Jeg er oz næsten ligeglad med larmen - men jeg er oz så heldig at have et teknikrum.
My 5 cents

Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Tak for de mange input
Nogen der kan forklare hvad forskellen på mp40 - mp40wirelses og mp40w es?
Hvis de er w kan pumperne så snakke sammen trådløst?
Har googler det men har ikke rigtigt kunne finde en sammenligning af de tre nogen steder?
Har googler det men har ikke rigtigt kunne finde en sammenligning af de tre nogen steder?
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Ballerup
Jeg skiftede mine 2 Tunze 6105 ud med 2 MP40W, ingen tvivl om at Vortech laver bedre flow, men de siger altså også noget mere når de kører 80-90%, og jeg HAR stået og finjusteret dem.
Tror ikke Tunze kommer til at lave Vortech kloner, Vortech har vist Patent på teknikken, havde ellers været lækkert med vortech flow og Tunze kvalitet.
Tror ikke Tunze kommer til at lave Vortech kloner, Vortech har vist Patent på teknikken, havde ellers været lækkert med vortech flow og Tunze kvalitet.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Ballerup
mp40 var de første der kom, W er wireless så de kan kommunikere, eller styres med controller. es er med ny styring med flere programmer.Bingocaller skrev:Tak for de mange input
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Ok så en ganske alm mp40 ville godt kunne gøre jobbet? Jeg vil have bølger og nightmode og ikke flere en 1 pumpe heller ikke i fremtiden eller at den skal på en compu
- palamo123
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9500 Hobro
- Geografisk sted: Hobro
En MP40 er perfekt til et 250 liters akvarie. Pumpen kan køre på 50-60% og så kan du ikke høre den faktisk.
Derudover har jeg været så heldig at vandtemperaturen faktisk er faldet 1 grad pga overgangen til Vortech.
Men husk du skal bruge lidt tid på at centrere den - ellers bliver den aldrig lydløs.
Derudover har jeg været så heldig at vandtemperaturen faktisk er faldet 1 grad pga overgangen til Vortech.
Men husk du skal bruge lidt tid på at centrere den - ellers bliver den aldrig lydløs.
Mvh
Kenneth
308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Kenneth
308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Der kun Night mode på den nye så vidt jeg ved.. És eren