GHL
- smukfisk
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2007
GHL
Hej Alle
Jeg står og vil købe en GHL computer.
Men hvad for en skal jeg tage.
Den skal kunne tage temp, PH, redox, for det første.
Og hvad skal der med af ekstra udstyr for at man kan få den op og kører?
Den skal kunne styre min Deltec kalkreaktor også.
Jeg står og vil købe en GHL computer.
Men hvad for en skal jeg tage.
Den skal kunne tage temp, PH, redox, for det første.
Og hvad skal der med af ekstra udstyr for at man kan få den op og kører?
Den skal kunne styre min Deltec kalkreaktor også.
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Morten Nielsen
Randers
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
Re: GHL
Hej
Jeg ville tage en GHL ProfiLux 3 eX, så får du fra starten.
ph, temp, redox og salt. (husk at købe prober de er ikke med, kun temp proben)
Hvis du så vil styre din kalk reactor, så skal du enten bruge den ph du har indbygget fra starten, eller udvide computeren med en extra ph modul (Det har jeg valgt, rart nok at kunne se ph i ens system).
Der ud over skal du have en magnetveltil, hvis du ikke har det i forvejen, samt en styrbar stik. Der findes 2 typer powerbars. Der findes den der er digital, og den der ikke er digital. De nye er digitale, hvilke betyder man får mulighed for at se strømforbrug på dem osv.
ps. for at ghl kan styre din kalkreactor kræver det, at den i forvejen har ph styring, ellers skal det laves.
Hvis du så vil styre din kalk reactor, så skal du enten bruge den ph du har indbygget fra starten, eller udvide computeren med en extra ph modul (Det har jeg valgt, rart nok at kunne se ph i ens system).
Der ud over skal du have en magnetveltil, hvis du ikke har det i forvejen, samt en styrbar stik. Der findes 2 typer powerbars. Der findes den der er digital, og den der ikke er digital. De nye er digitale, hvilke betyder man får mulighed for at se strømforbrug på dem osv.
ps. for at ghl kan styre din kalkreactor kræver det, at den i forvejen har ph styring, ellers skal det laves.
- smukfisk
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
StarF skrev:Hej
Hej Hej
Mange tak for dit svar.
Har lige et spørgsmål til dig ang. min kalkreaktor, jeg har magnetventil til den men hvad mener du med styring af PH er den ikke i Profilux 3 eX modellen?
Så det vil sige at jeg skal bruge en profilux 3 eX styring samt redox, ph, salt prober. en 6 digital strømskinne.
er det jeg har brug for?
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Morten Nielsen
Randers
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Lad mig starte med at spørge, hvordan styre du din kalk reactor nu? Der er som jeg skrev, 1 ph måling fra starten i ex modellen, hvis du vil bruge den til kalk reactor, kan du fint det. De fleste fortrækker bare at kunne se phén i akvariet. Der er ikke nogen "speciel" styring til kalk reactor, det fungere ved prober og så strøm skinne.smukfisk skrev: Hej Hej
Mange tak for dit svar.
Har lige et spørgsmål til dig ang. min kalkreaktor, jeg har magnetventil til den men hvad mener du med styring af PH er den ikke i Profilux 3 eX modellen?
jep, strøm skinnen findes også i en 4 ports, hvis man ikke har brug for 6. Min gamle aquamedic magnetveltil virkede ikke med min strøm skinne, den forblev åben altid, selv om strømmen til den var lukket, jeg ved ikke om det er fordi den var noget lort, eller om ghl´s er speciel. Men da jeg skiftede den ud med en ghl, så virkede det perfekt (min aquamedic virkede fint i min simple ph controler) bare så du er obs på du måske skal bestille en ny magnet ventil også. (den er ikke så dyr)smukfisk skrev: Så det vil sige at jeg skal bruge en profilux 3 eX styring samt redox, ph, salt prober. en 6 digital strømskinne.
- smukfisk
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
StarF skrev:Lad mig starte med at spørge, hvordan styre du din kalk reactor nu? Der er som jeg skrev, 1 ph måling fra starten i ex modellen, hvis du vil bruge den til kalk reactor, kan du fint det. De fleste fortrækker bare at kunne se phén i akvariet. Der er ikke nogen "speciel" styring til kalk reactor, det fungere ved prober og så strøm skinne.smukfisk skrev: Hej Hej
Mange tak for dit svar.
smukfisk skrev: Så det vil sige at jeg skal bruge en profilux 3 eX styring samt redox, ph, salt prober. en 6 digital strømskinne.
Super, kan man styrer pasific Sun lamper også?
Jeg har 1 Master 160w og 2 slave 160w.
jep, strøm skinnen findes også i en 4 ports, hvis man ikke har brug for 6. Min gamle aquamedic magnetveltil virkede ikke med min strøm skinne, den forblev åben altid, selv om strømmen til den var lukket, jeg ved ikke om det er fordi den var noget lort, eller om ghl´s er speciel. Men da jeg skiftede den ud med en ghl, så virkede det perfekt (min aquamedic virkede fint i min simple ph controler) bare så du er obs på du måske skal bestille en ny magnet ventil også. (den er ikke så dyr)
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Morten Nielsen
Randers
- Deep Ocean
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2625 Vallensbæk
- Saltvand siden?: 1995
- Geografisk sted: Vallensbæk
- Kontakt:
Du kan godt styrer din pacific Sun lampe men Masterlampen skal laves om til en slave( det skulle være ret simpelt at udfører) Derefter skal du investerer i denne før det kan lade sig gøres at styrer lamperne via din profiluxsmukfisk skrev:StarF skrev:smukfisk skrev: Super, kan man styrer pasific Sun lamper også?
http://www.deepoceanshop.dk/teknik/lys/ ... meter.html
mvh Moby
[center]http://www.deepoceanshop.dk[/center]
[center]Så er du ikke på Bar bund. Kom med på bølgen hos Deep Ocean[/center]
[center]Så er du ikke på Bar bund. Kom med på bølgen hos Deep Ocean[/center]
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
kan poste billeder af hvordan man gør i weekenden, min er lavet om til en slave. Men kort fortalt, tager du det kabel der går fra lys computeren ned til leds og fjerner, så tager du output porten, som man normalt kobler slaves til, og kobler det til det stik lys computeren sad på før. Masteren, der nu er lavet om, skal så bare sidde sidst i kæden af slave lamper (da der ikke er nogen vidre føring af signalet der i, som der er i de andre slave) Det tager ca 10 min.Deep Ocean skrev:Du kan godt styrer din pacific Sun lampe men Masterlampen skal laves om til en slave( det skulle være ret simpelt at udfører) Derefter skal du investerer i denne før det kan lade sig gøres at styrer lamperne via din profiluxsmukfisk skrev:StarF skrev:smukfisk skrev: Super, kan man styrer pasific Sun lamper også?
mvh Moby
- smukfisk
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
det må du undskylde, der gik et eller andet galt med det jeg skrev.StarF skrev:?????????????
men du fandt jo nok ud af hvad jeg skrev.
Det lyder rigtig spændende, så må vi se hvad moby kan lave det til..

det bliver profilux 3 eX modellen.
er der noget ekstra at hente når man kører sine ps lamper i over GHL styringen?
Jeg mener kan den noget mere end det ps programmet kan.
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Morten Nielsen
Randers
- smukfisk
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
Deep Ocean skrev:Du kan godt styrer din pacific Sun lampe men Masterlampen skal laves om til en slave( det skulle være ret simpelt at udfører) Derefter skal du investerer i denne før det kan lade sig gøres at styrer lamperne via din profiluxsmukfisk skrev:StarF skrev:smukfisk skrev: Super, kan man styrer pasific Sun lamper også?
mvh Moby
Hej Moby
Det lyder bare super.
Så får du lige en mail her en af dagene så kan du lige se om jeg har glemt noget.
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Morten Nielsen
Randers
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
lidt, du kan dog lave lidt lettere styring af det pacific sun kalder "par" styring, det gøres lidt lettere via ghl softwaren, og så får du mulighed for at simulere skiftende skydække, torden, regn dage.smukfisk skrev:det må du undskylde, der gik et eller andet galt med det jeg skrev.StarF skrev:?????????????
Det lyder rigtig spændende, så må vi se hvad moby kan lave det til..![]()
- smukfisk
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
Super godt, hvad med over gangen fra dag til nat er det i et ryk eller lige så stille?StarF skrev:lidt, du kan dog lave lidt lettere styring af det pacific sun kalder "par" styring, det gøres lidt lettere via ghl softwaren, og så får du mulighed for at simulere skiftende skydække, torden, regn dage.smukfisk skrev:det må du undskylde, der gik et eller andet galt med det jeg skrev.StarF skrev:?????????????
Det lyder rigtig spændende, så må vi se hvad moby kan lave det til..![]()
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Morten Nielsen
Randers
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Det er fordi magnetventilen trækker meget lidt strøm. Hvis du satte en lampe eller noget andet parallel med ventilen i samme strømstik vil det virke efter hensigten.StarF skrev:Min gamle aquamedic magnetveltil virkede ikke med min strøm skinne, den forblev åben altid, selv om strømmen til den var lukket, jeg ved ikke om det er fordi den var noget lort, eller om ghl´s er speciel. Men da jeg skiftede den ud med en ghl, så virkede det perfekt (min aquamedic virkede fint i min simple ph controler) bare så du er obs på du måske skal bestille en ny magnet ventil også. (den er ikke så dyr)
- smukfisk
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
Hougaard skrev:Det er fordi magnetventilen trækker meget lidt strøm. Hvis du satte en lampe eller noget andet parallel med ventilen i samme strømstik vil det virke efter hensigten.StarF skrev:Min gamle aquamedic magnetveltil virkede ikke med min strøm skinne, den forblev åben altid, selv om strømmen til den var lukket, jeg ved ikke om det er fordi den var noget lort, eller om ghl´s er speciel. Men da jeg skiftede den ud med en ghl, så virkede det perfekt (min aquamedic virkede fint i min simple ph controler) bare så du er obs på du måske skal bestille en ny magnet ventil også. (den er ikke så dyr)
Okay så skal jeg nok regne med en anden magnetventil så.
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Morten Nielsen
Randers
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Nej, det kan du ikke afgøre på forhånd, men hvis det er et problem, så er løsningen at sætte et eller andet til sammen med magnetventilen (jeg havde en gammel defekt ventil liggende, det var rigeligt).smukfisk skrev:Okay så skal jeg nok regne med en anden magnetventil så.
- smukfisk
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
Nå okay. glæder mig til at prøve det.Hougaard skrev:Nej, det kan du ikke afgøre på forhånd, men hvis det er et problem, så er løsningen at sætte et eller andet til sammen med magnetventilen (jeg havde en gammel defekt ventil liggende, det var rigeligt).smukfisk skrev:Okay så skal jeg nok regne med en anden magnetventil så.
Med Venlig Hilsen
Morten Nielsen
Randers
Morten Nielsen
Randers