Har i nogen erfaringer med denne pumpe eller en anden i kan anbefale

på forhånd tak
Bo
Hejsa Bo,Stephensen skrev:Jeg har 2 marea pumper jeg vil have skiftet, og har kigget lidt på tunze nano 6045, men er de ok ?? ville godt have haft lidt mere flow men kan da godt være det er rigeligt![]()
Har i nogen erfaringer med denne pumpe eller en anden i kan anbefale![]()
på forhånd tak
Bo
Jeg vil sige, at den kommer til at yde det samme som en 6055'er. Endda mere hvis du modificere den så meget, som den kanStephensen skrev:er der nogen der ved hvor meget det giver at modificere en 6045 ??
Hov ser først dit spørgsmålBingocaller skrev:Hvad har du præcist gjort ved dine Marco ?
Ja, det er fandme surt.. - Som regel afleverer de først pakken på afhendtningsstedet omkring middag dagen efter, så du skal ikke stå der kl 09:00... (Ellers prøv at ringe her sidst på dagen og hør om posten har været der med dim pakke eller om han kommer dagen efter hos dem.)Stephensen skrev:Jeg ved desværre først i morgen om de larmer, posten valgte at komme de 10 min jeg var ude og køre :S
Joo, det er osse mest for ikke at min kat skal bruge slangerne som legetøj med vand på gulvet til følge at jeg gerne vil kunne bruge PVC'en og der var jo overløb med huller i bundglasset i forvejen, da jeg købte det brugt...Stephensen skrev:Er selv igang med at lave nyt bord med sump til mit 300l og der kommer der slange lige fra returpumpe til udblæsning i akvariet, gider simpelthen ikke døje med pvc. Der er også bare slange på nedløb men det er også næsten eneste løsning når man bruger en overløbs boks.
Så er det fordi, at du ikke har læst/ kigget ordentligt, hvis du laver det forkertStephensen skrev:Så der bestilt pumper, og i 2 bliver holdt til ansvar hvis jeg får ødelagt dem fordi jeg ikke kan finde ud af at modde dem
Der er ihvertfald min erfaring med en RS-5000apfolmer skrev:Vil du mene at reef stream pumperne er 110% så "lydsvage" i niveau som Tunze nano ?
Der er ellers silincer med til 6045...Stephensen skrev:dæmperne er skam også bestilt og kom også idag med pakkeposten, men som skrevet tidligere så var jeg ikke hjemme...
Ja det læste jeg, men det var mere med larmenStephensen skrev:dæmperne er skam også bestilt og kom også idag med pakkeposten, men som skrevet tidligere så var jeg ikke hjemme...
Jeg har købt mine herinde fraStephensen skrev:hvorfor fortæller i ikke at der er dæmpere med, inden jeg bestiltevi må se i morgen hva det er jeg har købt
Hov så sgu først lige tråden igen nuMarco R skrev:Hov ser først dit spørgsmålBingocaller skrev:Hvad har du præcist gjort ved dine Marco ?![]()
Jamen jeg har fjernet indedelen i udstømmerkappen, og så har jeg forkortet den del på udstrømmerkappen, som går ud som et rør. Men kun så meget, at jeg kan sætte risten på igen, ellers så risikere man, at propellen ryger ud.
Man kan også mode den 2 gange mere.
Den første ved at skære nogle riller i bunden på udstrømmerkappen (i det link som jeg har sat i længere, kan du også se dette).
Den anden og fjerde (om vil vil). Det er at fjerne hver anden rille på hele pumpen
Så hvis man laver alle 4 modifikationer, så får du MEGET smæk for skællingen![]()
Håber, at det gav mening, ellers skal du bare spørge
Hej igenBingocaller skrev:Hov så sgu først lige tråden igen nuMarco R skrev:Hov ser først dit spørgsmålBingocaller skrev:Hvad har du præcist gjort ved dine Marco ?![]()
Jamen jeg har fjernet indedelen i udstømmerkappen, og så har jeg forkortet den del på udstrømmerkappen, som går ud som et rør. Men kun så meget, at jeg kan sætte risten på igen, ellers så risikere man, at propellen ryger ud.
Man kan også mode den 2 gange mere.
Den første ved at skære nogle riller i bunden på udstrømmerkappen (i det link som jeg har sat i længere, kan du også se dette).
Den anden og fjerde (om vil vil). Det er at fjerne hver anden rille på hele pumpen
Så hvis man laver alle 4 modifikationer, så får du MEGET smæk for skællingen![]()
Håber, at det gav mening, ellers skal du bare spørge
Man burde vel kunne lave alle 4 tricks på en 6025 også? Det eneste jeg har moddet på mine 6025 og 6045 er at fjerne inderdelen i udstrømmerkappen - men det kunne være at man skulle prøve the full monti. Læste godt dit link - men der var fandme mange sider så opgav lidt på min iphone.
Marco har du oplevet at vandet bliver mere spredt eller hvordan? Og er der væsentligt mere blæs på = 6045 med fjernet udstrømmerkap vs. 6045 med fjernet udstrømmerkap samt kortet af?
- Jeg så det osse først, da jeg bestilte min... I vareteksten står "With Silince Clam..."Stephensen skrev:hvorfor fortæller i ikke at der er dæmpere med, inden jeg bestiltevi må se i morgen hva det er jeg har købt
Til 6025 og 6045 er der "Silince Clam" med fra ny af... - ved ikke om den giver ligeså meget som de dæmpere man kan købe som tilbehør, men det er da altid noget at Tunze gør noget ved det...apfolmer skrev:er der dæmpere med de nye nanoér ?