Useriøsitet?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
tobi100000
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 9700 Brønderslev
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordjylland

Useriøsitet?

Indlæg af tobi100000 »

Har fulgt nogle af trådene lidt og har set at flere folk herinde mener at noget af snakken i forummet er useriøst og ikke altid holder sig til emnerne.

Jeg ved godt at det sagtens kan blive for meget og har set det nogle gange. (Dog mener jeg at der skal være plads til det i sumpen da det er snak der ikke behøver at have med hobbyen at gøre)

Jeg mener ikke at vi skal skaffe os helt af med useriøsitet og sjov i forummet. Ville være lidt det samme som at koncentrere sig om arbejdet på ens arbejde hele dagen og kun snakke med sine kollegaer om ting omhandlende ens arbejde.

Jeg ville ihvertifald blive træt af det i det lange løb. Men som set kan vi da vist alle blive enige om at man så vidt som muligt holde sit sprog iorden for at kunne skabe bedre venskaber herinde.

Man skal jo være glad for den hobby man har. :)

Vil gerne høre hvordan i ser dette forum som perfekt (med folks adfærd herinde) og hvordan i selv har oplevet det herinde.
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)

Re: Useriøsitet?

Indlæg af bhjensen »

Helt enig. Der skal være plads til lidt venlig/sort humor og afstikkere en gang imellem.

Personligt har jeg stort set kun oplevet positive, belærende og interessante respons på mine spørgsmål.

Har da også fulgt med i mange andre tråde, hvor der en sjælden gang forekommer indlæg af mindre lødig karakter - men dem skal der også være plads til. Undlader som hovedregel at kommenterer disse, så dør de som regel af sig selv.

Jeg mener dette forum netop har sin fordel og berettigelse i form af sin åbenhed, og ikke kun strikte, saltvandsfaglige spørgsmål og svar.

Jeg synes vi skal takke Hougaard for et glimrende arbejde med dette forum. Tror han holder øje med konversationen mere end vi tror, og griber ind på et passende tidspunkt, uden det får karakter af unødvendig censur.
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

problemet med sumpen er, det ind imellem har taget overhånd. Der er for meget lort der inde, inc din tæl til en million tråd, som nok tager prisen som den dummeste tråd nogen sinde oprettet på et forum!

kom sumpen ikke frem i mit rss feed, så var jeg lige glad!
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2860 Søborg

Indlæg af Mikas »

StarF skrev:problemet med sumpen er, det ind imellem har taget overhånd. Der er for meget lort der inde, inc din tæl til en million tråd, som nok tager prisen som den dummeste tråd nogen sinde oprettet på et forum!
:y
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

jeg kan godt unvære sumpen men at andre bruger den er helt fint med mig så længe tonen er ren :wink:
Brugeravatar
tobi100000
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 9700 Brønderslev
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af tobi100000 »

StarF skrev:problemet med sumpen er, det ind imellem har taget overhånd. Der er for meget lort der inde, inc din tæl til en million tråd, som nok tager prisen som den dummeste tråd nogen sinde oprettet på et forum!

Vil bare lige tilføje at sumpen nok er den eneste tråd hvor man kan poste sådan nogle ting da det jo er for alt der ikke kun behøver at være med hobbyen at gøre. Og syntes godt at når vi har en tråd udenfor hobbyen så kan vi vel godt bruge den til lidt "sjov". Man styrer jo selv hvad man går ind på, og er det ikke noget for en så er der en fin lille tilbage knap. ;)
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

@starf

nu er det ikke den eneste tælletråd der er oprettet, så at kalde den for den dummeste, er da lige en tand for groft...
jeg kunne nu også komme på en del flere tråde jeg finder dummere, end den...
fordi der kommer en tråd en gang imellem der ikke passer i din smag, så er der igen grund til at få den tone på
jeg gider ikke deltage i tælletråde, men så er de så enkelt, jeg springer dem bare over, og hidser mig ikke op over det, eller kalder det for de dummeste tråde etc.
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

tobi100000 skrev:

Vil bare lige tilføje at sumpen nok er den eneste tråd hvor man kan poste sådan nogle ting da det jo er for alt der ikke kun behøver at være med hobbyen at gøre. Og syntes godt at når vi har en tråd udenfor hobbyen så kan vi vel godt bruge den til lidt "sjov". Man styrer jo selv hvad man går ind på, og er det ikke noget for en så er der en fin lille tilbage knap. ;)
lortet forstyrre jo i mit rss feed!
Brian C skrev:@starf

nu er det ikke den eneste tælletråd der er oprettet, så at kalde den for den dummeste, er da lige en tand for groft...
jeg kunne nu også komme på en del flere tråde jeg finder dummere, end den...
fordi der kommer en tråd en gang imellem der ikke passer i din smag, så er der igen grund til at få den tone på
jeg gider ikke deltage i tælletråde, men så er de så enkelt, jeg springer dem bare over, og hidser mig ikke op over det, eller kalder det for de dummeste tråde etc.
Det største problem, er jo bare at det lort dukker op i rss feeds osv, man burde fjerne sumpen fra det. Da det jo dybest set ikke har en skid med hobbyen at gøre. Det er også en af grundene til, siden er blevet for useriøs at der ind imellem kommer for meget lort der i. Der er mange kloge folk, der ikke gider bruge dette forum pga dette.

og jeg er langt fra hidsig, jeg mener bare det ødelægger siden i sidste ende.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Så slå da det der rss feed fra. Man behøver da ikke at være 100% opdateret konstant
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

:GO
Carsten skrev:Så slå da det der rss feed fra. Man behøver da ikke at være 100% opdateret konstant
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Carsten skrev:Så slå da det der rss feed fra. Man behøver da ikke at være 100% opdateret konstant
Jo, man gør da så ;)
Jeg bruger det også men jeg syntes nu ikke sumpen normalt fylder for meget i dette.
... den kunne dog sagtens udelades, efter min mening.

/Kim
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

Nolan skrev:
Jo, man gør da så ;)
Jeg bruger det også men jeg syntes nu ikke sumpen normalt fylder for meget i dette.
... den kunne dog sagtens udelades, efter min mening.

/Kim
Nej ikke lige pt, men der har været tider hvor de 7-9 indlæg altid var ting i sumpen. Det er fint nok sumpen er der, jeg forstår bare ikke hvorfor det er med i opdateringerne. Det er jo ikke sidens formål.
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup

Indlæg af nielsk »

Jeg gider heller ikke andet end saltvandsrelateret herinde, det er et helle for hobbyen. Så alle vittigheder og brugte Bras i sumpen burde ikke poppe op under nye indlæg efter min mening
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

nielsk skrev:Jeg gider heller ikke andet end saltvandsrelateret herinde, det er et helle for hobbyen. Så alle vittigheder og brugte Bras i sumpen burde ikke poppe op under nye indlæg efter min mening
Helt enig...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
Brugeravatar
pernoe1
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Hillerød

Indlæg af pernoe1 »

Må også sige at jeg er enig...Bruger ikke sumpen og kommer ikke til det.
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Indlæg af LarsSteen »

Brian C skrev::GO
men nu er vi så lidt tilbage, skal forumet være for den enkelt eller for alle :dizzy: jeg mener at den skal være for alle, og hvis der er noget jeg ikke ka' li' eller interesserer mig så springer jeg også bare videre, men den tanke, at vi alle er forskellige og har forskellige meninger og krav som f.eks. rss feed - hvad det så end er :wink:

:grouphug:
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)

Indlæg af bhjensen »

LarsSteen skrev:
Brian C skrev::GO
men nu er vi så lidt tilbage, skal forumet være for den enkelt eller for alle :dizzy: jeg mener at den skal være for alle, og hvis der er noget jeg ikke ka' li' eller interesserer mig så springer jeg også bare videre, men den tanke, at vi alle er forskellige og har forskellige meninger og krav som f.eks. rss feed - hvad det så end er :wink:

:grouphug:
Helt enig :GO
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9500 Hobro
Geografisk sted: Hobro

Indlæg af palamo123 »

Mvh