Valg af stenkoraller !

Forum for snak om alle typer koraller.
mikkel
Reactions:

Indlæg af mikkel »

Intet nyt derfra - venter selv svar på henvendelse.
Aquastyle
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Aquastyle »

Hej

Arbejder på sagen, har faktisk ankomst/tidspunkt til Danmark inden længe.

MVH
Flemming
Aquastyle
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
19
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Nadia »

Jeg er da også blevet rimlig vild i varmen på at bestille sådan en kasse.
Især fordi at en lille hammerkoral, samt en Sinularia flexibilis og en Sarcophyton ikke er meget i et 260 liters :( Så jeg håber der er nogle der gider at informere her inde, når man på et tidspunkt kan bestille :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Problemmet er jo bare at en hel kasse fylder rigtigt meget, også alt for meget. Så du skal nok finde en eller 2 andre at dele en kasse med.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Carsten skrev:Problemmet er jo bare at en hel kasse fylder rigtigt meget, også alt for meget. Så du skal nok finde en eller 2 andre at dele en kasse med.
At de fylder meget, er vel blot en fordel, når man har et næsten tomt akvarium?
Senest rettet af mads-fisk tirs 20. jun 2006 21:36, rettet i alt 2 gange.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
19

Indlæg af Nadia »

Okay, vidste ikke at korallerne var SÅ store :) Men ja, det må jeg så håbe jeg kan, når tid er :)
Brugeravatar
Janne
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Janne »

Nadia, du bor i Jylland, ikke? Ellers ville jeg nok gerne dele en kasse koraller om et par måneder... Har et 86 l nu, og skal til at "opgradere" til et 250 l.
MVH Janne
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
19

Indlæg af Nadia »

Ja jeg bor godt nok i jylland :/ Ellers ville det havde været super :( Er også selv ved at opgradere fra 160 til 260, det bliver sku hurtigt for småt hehe..
sneppevej
Reactions:

Indlæg af sneppevej »

Carsten skrev:Problemmet er jo bare at en hel kasse fylder rigtigt meget, også alt for meget. Så du skal nok finde en eller 2 andre at dele en kasse med.
Nu skal hun jo ikke have kassen ned i akvariet :D - det er jo bare 12 koraller.

Efter at have set størrelsen på korallerne fra AquaStyle i anden tråd, så ser de nu meget normale "Klovnfisken store" ud.

Billede

http://www.nordicreefforum.dk/forum_pos ... =5404&PN=1

Jeg venter spændt på min kasse - har talt med Flemming (AquaStyle) i fredags - korallerne er på vej.

/Henrik
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Jeg fik engang på hatten af flemming, fordi jeg sagde at de var store.
Prisen passede meget bedre med de såkaldte "Bali" fragmenter.
Men det var hele koraller. Og hvis det havde været fragmenter, vil der være mere end 12 i en kasse.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

sneppevej skrev:Jeg venter spændt på min kasse - har talt med Flemming (AquaStyle) i fredags - korallerne er på vej.

/Henrik
Henrik nogen nærmere dato ?

Jeg har en Roskilde Festival, så 3 uger i Spanien og så lige en uge på en svensk ødegård - med andre ord jeg skal have det til at passe ;)
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
sneppevej
Reactions:

Indlæg af sneppevej »

Carsten skrev:Jeg fik engang på hatten af flemming, fordi jeg sagde at de var store.
Men det var hele koraller. Og hvis det havde været fragmenter, vil der være mere end 12 i en kasse.
Wow - det lyder sgu fedt, hvis de er større end normalt.

Ikke forstået, hvorfor fik du "på hatten" af Flemming for at sige at de var store? - kunne forstå det så, hvis du havde sagt at de var små.

/Henrik
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Carsten skrev:Jeg fik engang på hatten af flemming, fordi jeg sagde at de var store.
Kan ikke helt se sammenhængen :roll:

12 koraller er jo ikke ligefrem meget i et 260 l. selvom det ikke er fragmenter.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Det kommer da helt an på størrelsen!! De billeder jeg så af korallerne fra Aquastyle, var på størrelse med en lille håndbold.
Sætter du 12 stk i den størrelse i et 260 liters akvarie, kommer de til at stå MEGET tæt.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Det der skete var, at jeg skrev, at på grund af prisen troede jeg det var fragmenter, og ikke vildtagne koraller.
Og at min egen mening var at det var bedre at få fragmenter hjem, det ødelagde ikke revene.
Det fik ham helt op og ringe, han opfattede det som jeg påstod at de ikke var lovlige. Det havde jeg aldrig sagt et ord om, endsige tænkt.
sneppevej
Reactions:

Indlæg af sneppevej »

Brian skrev:
sneppevej skrev:Jeg venter spændt på min kasse - har talt med Flemming (AquaStyle) i fredags - korallerne er på vej.

/Henrik
Henrik nogen nærmere dato ?

Jeg har en Roskilde Festival, så 3 uger i Spanien og så lige en uge på en svensk ødegård - med andre ord jeg skal have det til at passe ;)
Talte som sagt med Flemming d. 16-6 , da jeg endnu ikke havde sendt en liste.

Cites var klar på mere end 3000 typer koraller.

Han skulle have listen senest d. 18-6 om aftenen (søndag) - da han så ville sende dem ned til ham (en dansker, var det på Fillipinerne eller?) der skulle pakke dem.

Han regnede med at de ville komme til DK denne uge - ja, det sagde han altså :shock:

"Send mig en liste hurtigts muligt, jeg har importtilladelser liggende til næsten 3000 stenkoraller og det er så godt som alle slags på listen, så en liste vil være fint.
Jeg har bare haft pisse travlt med at gøre min nye butik klar men er så småt ved at være klar til at modtage en stor sending koraller og fisk.
Jeg går ud fra at jeg har tidspunktet på mandag mht hvornår sendingen er i Danmark"

/Henrik
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

3000 typer koraller??? Har han ikke ment 3000 stk??
Filipinerne er det ihvertfald ikke der er totalt exportforbud af alle former for koraler og polypper.
3000 koraller, uanset størrelse fylder MEGA MEGET.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Carsten skrev:Det kommer da helt an på størrelsen!! De billeder jeg så af korallerne fra Aquastyle, var på størrelse med en lille håndbold.
Sætter du 12 stk i den størrelse i et 260 liters akvarie, kommer de til at stå MEGET tæt.
Hmm. Nu har jeg selv stået med koraller fra ham af i hånden, og på størrelse med en lille håndbold var nu godt nok de færreste af dem, der var.

I mit eget 250 l. akvarium har jeg selv fået 80 koraller ned ind til videre. Flere af dem, er godt nok små, men der er også flere koraller på både 20 og 25 cm. i diameter.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
sneppevej
Reactions:

Indlæg af sneppevej »

Carsten skrev:3000 typer koraller??? Har han ikke ment 3000 stk??
Filipinerne er det ihvertfald ikke der er totalt exportforbud af alle former for koraler og polypper.
3000 koraller, uanset størrelse fylder MEGA MEGET.
Yeps 3000 stk. - det skrev han - men det er vel bare tilladelsen, nok ikke at han tager så mange hjem.

Som jeg skrev, kan ikke lige huske, hvor det var i verden - kun at det var en dansker der pakkede korallerne.

/Henrik
sneppevej
Reactions:

Indlæg af sneppevej »

Carsten skrev:Det der skete var, at jeg skrev, at på grund af prisen troede jeg det var fragmenter, og ikke vildtagne koraller.
Og at min egen mening var at det var bedre at få fragmenter hjem, det ødelagde ikke revene.
Det fik ham helt op og ringe, han opfattede det som jeg påstod at de ikke var lovlige. Det havde jeg aldrig sagt et ord om, endsige tænkt.
Lad os da se den tråd :-)

/Henrik
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Mon det skulle være samme sted han får fra som Thomas?? Det er ikke så pokkers mange danskere der arbejder på koralfarme. Mig bekendt er det kun Mikael Arvedlund og Kenneth Hyldtoft
Senest rettet af Carsten ons 21. jun 2006 10:53, rettet i alt 1 gang.
sneppevej
Reactions:

Indlæg af sneppevej »

Jeg har lige talt med Flemming igen.

Han knokler med at få sin nye butik klar ,og dermed også vand så han kan modtage den store sending.

Nyeste info fra ham er, at han satser på at korallerne lander i DK indenfor 2 uger.

Spændene :-D

/Henrik
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

2 uger - Doooohh nu er jeg presset :(

Nå jeg må ud og finde en som kan proppe dem i baljen ;)
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
sneppevej
Reactions:

Indlæg af sneppevej »

Hej.

Så fik jeg koraller i dag fra AquaStyle. Jeg havde bestilt 12 stenkoraller - 5 Acropora sp. og resten blandede, dog specifik IKKE Tubastrea (solkoral)

Hvad fik jeg så.

3 Acropora, den ene meget stor (større end en knyttet hånd) men hvid?

1 sten med skiveanemoner (er det stenkoraller?) men de er flotte

1 Tubastrea (dooh!) - meget stor og flot

1 Lobophyllia - lille, mindre en den jeg købte i Klovnfisken for nylig

3 Montipora (tror jeg) - den ene er utroligt flot og stor, helt rund og stor som en kagetallerken (Montipora Mollis, måske?)

1 stor sten med noget "lila" overtræk på - hmm! (men der en en masse af en slags røde børsteorme, eller hvad de hedder)

1 cylinderformet sten med grøn top - efter den kom i vand voksede der fingertykke 3 cm arme ud fra den - hmm
Ligner den her.

Billede

1 beige/hvid roselignende koral - ligner i form lidt en hård slags welsophylia.

Svært at forklare, vil tage nogle billeder i morgen.

Alt i alt er jeg både tilfreds, men alligevel også skuffet over ikke at have fået mine 5 Acroporaer, at have fået en Tubastrea og så de skiveanemoner som vel ikke er stenkoraller.

Hvad med jer andre - er i tilfredse?

/Henrik
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Hvorfor vil du ikke have Tubastrea ?
Er de specielt vanskelige at have med at gøre eller er der andre problemer med dem ?

Syntes efterhånden, at flere har været negative omkring dem.

Mvh
Kim
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Tubastrea også kaldet solkoraller, skal fodres flere gange om ugen, ellers går de til.

Henrik: Har du beklaget dig til Aquastyle?? Han må da godtgøre de penge som du har betalt for noget som ikke er modtaget.
sneppevej
Reactions:

Indlæg af sneppevej »

Carsten skrev:Tubastrea også kaldet solkoraller, skal fodres flere gange om ugen, ellers går de til.

Henrik: Har du beklaget dig til Aquastyle?? Han må da godtgøre de penge som du har betalt for noget som ikke er modtaget.

Hej.

Jeg har tænkt mig at kontakte Aquastyle i dag, for at høre hvad han vil gøre, så må vi tage den derfra....

Da jeg hentede dem i lufthavnen, sagde han godt nok at sendingen ikke var helt som den skulle være. At der kun var 3 Acropora sp. men at jeg absolut ikke ville blive skuffet. Nu er det jo ikke lige til at stå ude ved lufthavnen og se gennem dobbelt plasticposer hvilke koraller der er i (slet ikke for en forholdsvis uerfaren), og man pakker dem jo ikke lige ud.

Jeg er bare skuffet over at have fået den solkoral, som jeg specifikt IKKE ønskede, samt at så få skiveanemoner på en sten - og så er der lige den sidste der bare ligner en sten med lila overtræk (aner ikke hvad det er - måske er det noget stenkoral)

Så alt i alt:

der mangler 2 Acropora, og så er 3 koraller "forkerte" :-(

Den koral på billedet, nogen der kender den?

/Henrik
sneppevej
Reactions:

Indlæg af sneppevej »

Hej.

Så er der smidt en mail til Aquastyle - så må vi se hvad han siger :-)

/Henrik
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Den på billedet vil jeg mene, er en Goniopora.

Hvis der er mulighed for at tage et billede af det "lilla overtræk" kunne det være sjovt at se. Kunne måske være en Porites siden der er børsteorme i?
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
sneppevej
Reactions:

Indlæg af sneppevej »

Hej.

Goniopora, er det en stenkoral? - det er vel en LPS så ? Fedt, en Goniopora - den kan jo ikke overleve :-(

Har søgt lidt mere rundt for at finde billeder der ligner de koraller jeg har fået.

3 af dem kaldte jeg for Montipora - det er jeg nu ikke længere sikker på det er. Men jeg er altså også noget af en rookie til de navne :-)

Den ene ser stor set sådan her ud:

Green Echinophyllia

Billede

Den store kagetallerkenformede (som jeg også kaldte for Montipora), ser på en måde lidt kunstig ud. Den er helt flad og næsten symmetrisk rund med en diameter på 20 cm. På denne flade tallerken sidder der så ligesom en masse knopper pr 1 cm der springer ud - den er meget spektakulær

/Henrik
Senest rettet af sneppevej ons 19. jul 2006 10:28, rettet i alt 3 gange.
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"