Valg af stenkoraller !
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
At de fylder meget, er vel blot en fordel, når man har et næsten tomt akvarium?Carsten skrev:Problemmet er jo bare at en hel kasse fylder rigtigt meget, også alt for meget. Så du skal nok finde en eller 2 andre at dele en kasse med.
Senest rettet af mads-fisk tirs 20. jun 2006 21:36, rettet i alt 2 gange.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
Nu skal hun jo ikke have kassen ned i akvarietCarsten skrev:Problemmet er jo bare at en hel kasse fylder rigtigt meget, også alt for meget. Så du skal nok finde en eller 2 andre at dele en kasse med.

Efter at have set størrelsen på korallerne fra AquaStyle i anden tråd, så ser de nu meget normale "Klovnfisken store" ud.
http://www.nordicreefforum.dk/forum_pos ... =5404&PN=1
Jeg venter spændt på min kasse - har talt med Flemming (AquaStyle) i fredags - korallerne er på vej.
/Henrik
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Henrik nogen nærmere dato ?sneppevej skrev:Jeg venter spændt på min kasse - har talt med Flemming (AquaStyle) i fredags - korallerne er på vej.
/Henrik
Jeg har en Roskilde Festival, så 3 uger i Spanien og så lige en uge på en svensk ødegård - med andre ord jeg skal have det til at passe

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

Wow - det lyder sgu fedt, hvis de er større end normalt.Carsten skrev:Jeg fik engang på hatten af flemming, fordi jeg sagde at de var store.
Prisen passede meget bedre med de såkaldte "Bali" fragmenter.
Men det var hele koraller. Og hvis det havde været fragmenter, vil der være mere end 12 i en kasse.
Ikke forstået, hvorfor fik du "på hatten" af Flemming for at sige at de var store? - kunne forstå det så, hvis du havde sagt at de var små.
/Henrik
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Kan ikke helt se sammenhængenCarsten skrev:Jeg fik engang på hatten af flemming, fordi jeg sagde at de var store.
Prisen passede meget bedre med de såkaldte "Bali" fragmenter.
Men det var hele koraller. Og hvis det havde været fragmenter, vil der være mere end 12 i en kasse.

12 koraller er jo ikke ligefrem meget i et 260 l. selvom det ikke er fragmenter.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det der skete var, at jeg skrev, at på grund af prisen troede jeg det var fragmenter, og ikke vildtagne koraller.
Og at min egen mening var at det var bedre at få fragmenter hjem, det ødelagde ikke revene.
Det fik ham helt op og ringe, han opfattede det som jeg påstod at de ikke var lovlige. Det havde jeg aldrig sagt et ord om, endsige tænkt.
Og at min egen mening var at det var bedre at få fragmenter hjem, det ødelagde ikke revene.
Det fik ham helt op og ringe, han opfattede det som jeg påstod at de ikke var lovlige. Det havde jeg aldrig sagt et ord om, endsige tænkt.
Talte som sagt med Flemming d. 16-6 , da jeg endnu ikke havde sendt en liste.Brian skrev:Henrik nogen nærmere dato ?sneppevej skrev:Jeg venter spændt på min kasse - har talt med Flemming (AquaStyle) i fredags - korallerne er på vej.
/Henrik
Jeg har en Roskilde Festival, så 3 uger i Spanien og så lige en uge på en svensk ødegård - med andre ord jeg skal have det til at passe
Cites var klar på mere end 3000 typer koraller.
Han skulle have listen senest d. 18-6 om aftenen (søndag) - da han så ville sende dem ned til ham (en dansker, var det på Fillipinerne eller?) der skulle pakke dem.
Han regnede med at de ville komme til DK denne uge - ja, det sagde han altså

"Send mig en liste hurtigts muligt, jeg har importtilladelser liggende til næsten 3000 stenkoraller og det er så godt som alle slags på listen, så en liste vil være fint.
Jeg har bare haft pisse travlt med at gøre min nye butik klar men er så småt ved at være klar til at modtage en stor sending koraller og fisk.
Jeg går ud fra at jeg har tidspunktet på mandag mht hvornår sendingen er i Danmark"
/Henrik
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Hmm. Nu har jeg selv stået med koraller fra ham af i hånden, og på størrelse med en lille håndbold var nu godt nok de færreste af dem, der var.Carsten skrev:Det kommer da helt an på størrelsen!! De billeder jeg så af korallerne fra Aquastyle, var på størrelse med en lille håndbold.
Sætter du 12 stk i den størrelse i et 260 liters akvarie, kommer de til at stå MEGET tæt.
I mit eget 250 l. akvarium har jeg selv fået 80 koraller ned ind til videre. Flere af dem, er godt nok små, men der er også flere koraller på både 20 og 25 cm. i diameter.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
Yeps 3000 stk. - det skrev han - men det er vel bare tilladelsen, nok ikke at han tager så mange hjem.Carsten skrev:3000 typer koraller??? Har han ikke ment 3000 stk??
Filipinerne er det ihvertfald ikke der er totalt exportforbud af alle former for koraler og polypper.
3000 koraller, uanset størrelse fylder MEGA MEGET.
Som jeg skrev, kan ikke lige huske, hvor det var i verden - kun at det var en dansker der pakkede korallerne.
/Henrik
Lad os da se den trådCarsten skrev:Det der skete var, at jeg skrev, at på grund af prisen troede jeg det var fragmenter, og ikke vildtagne koraller.

/Henrik
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Mon det skulle være samme sted han får fra som Thomas?? Det er ikke så pokkers mange danskere der arbejder på koralfarme. Mig bekendt er det kun Mikael Arvedlund og Kenneth Hyldtoft
Senest rettet af Carsten ons 21. jun 2006 10:53, rettet i alt 1 gang.
Hej.
Så fik jeg koraller i dag fra AquaStyle. Jeg havde bestilt 12 stenkoraller - 5 Acropora sp. og resten blandede, dog specifik IKKE Tubastrea (solkoral)
Hvad fik jeg så.
3 Acropora, den ene meget stor (større end en knyttet hånd) men hvid?
1 sten med skiveanemoner (er det stenkoraller?) men de er flotte
1 Tubastrea (dooh!) - meget stor og flot
1 Lobophyllia - lille, mindre en den jeg købte i Klovnfisken for nylig
3 Montipora (tror jeg) - den ene er utroligt flot og stor, helt rund og stor som en kagetallerken (Montipora Mollis, måske?)
1 stor sten med noget "lila" overtræk på - hmm! (men der en en masse af en slags røde børsteorme, eller hvad de hedder)
1 cylinderformet sten med grøn top - efter den kom i vand voksede der fingertykke 3 cm arme ud fra den - hmm
Ligner den her.

1 beige/hvid roselignende koral - ligner i form lidt en hård slags welsophylia.
Svært at forklare, vil tage nogle billeder i morgen.
Alt i alt er jeg både tilfreds, men alligevel også skuffet over ikke at have fået mine 5 Acroporaer, at have fået en Tubastrea og så de skiveanemoner som vel ikke er stenkoraller.
Hvad med jer andre - er i tilfredse?
/Henrik
Så fik jeg koraller i dag fra AquaStyle. Jeg havde bestilt 12 stenkoraller - 5 Acropora sp. og resten blandede, dog specifik IKKE Tubastrea (solkoral)
Hvad fik jeg så.
3 Acropora, den ene meget stor (større end en knyttet hånd) men hvid?
1 sten med skiveanemoner (er det stenkoraller?) men de er flotte
1 Tubastrea (dooh!) - meget stor og flot
1 Lobophyllia - lille, mindre en den jeg købte i Klovnfisken for nylig
3 Montipora (tror jeg) - den ene er utroligt flot og stor, helt rund og stor som en kagetallerken (Montipora Mollis, måske?)
1 stor sten med noget "lila" overtræk på - hmm! (men der en en masse af en slags røde børsteorme, eller hvad de hedder)
1 cylinderformet sten med grøn top - efter den kom i vand voksede der fingertykke 3 cm arme ud fra den - hmm
Ligner den her.

1 beige/hvid roselignende koral - ligner i form lidt en hård slags welsophylia.
Svært at forklare, vil tage nogle billeder i morgen.
Alt i alt er jeg både tilfreds, men alligevel også skuffet over ikke at have fået mine 5 Acroporaer, at have fået en Tubastrea og så de skiveanemoner som vel ikke er stenkoraller.
Hvad med jer andre - er i tilfredse?
/Henrik
Carsten skrev:Tubastrea også kaldet solkoraller, skal fodres flere gange om ugen, ellers går de til.
Henrik: Har du beklaget dig til Aquastyle?? Han må da godtgøre de penge som du har betalt for noget som ikke er modtaget.
Hej.
Jeg har tænkt mig at kontakte Aquastyle i dag, for at høre hvad han vil gøre, så må vi tage den derfra....
Da jeg hentede dem i lufthavnen, sagde han godt nok at sendingen ikke var helt som den skulle være. At der kun var 3 Acropora sp. men at jeg absolut ikke ville blive skuffet. Nu er det jo ikke lige til at stå ude ved lufthavnen og se gennem dobbelt plasticposer hvilke koraller der er i (slet ikke for en forholdsvis uerfaren), og man pakker dem jo ikke lige ud.
Jeg er bare skuffet over at have fået den solkoral, som jeg specifikt IKKE ønskede, samt at så få skiveanemoner på en sten - og så er der lige den sidste der bare ligner en sten med lila overtræk (aner ikke hvad det er - måske er det noget stenkoral)
Så alt i alt:
der mangler 2 Acropora, og så er 3 koraller "forkerte"

Den koral på billedet, nogen der kender den?
/Henrik
Hej.
Goniopora, er det en stenkoral? - det er vel en LPS så ? Fedt, en Goniopora - den kan jo ikke overleve
Har søgt lidt mere rundt for at finde billeder der ligner de koraller jeg har fået.
3 af dem kaldte jeg for Montipora - det er jeg nu ikke længere sikker på det er. Men jeg er altså også noget af en rookie til de navne
Den ene ser stor set sådan her ud:
Green Echinophyllia

Den store kagetallerkenformede (som jeg også kaldte for Montipora), ser på en måde lidt kunstig ud. Den er helt flad og næsten symmetrisk rund med en diameter på 20 cm. På denne flade tallerken sidder der så ligesom en masse knopper pr 1 cm der springer ud - den er meget spektakulær
/Henrik
Goniopora, er det en stenkoral? - det er vel en LPS så ? Fedt, en Goniopora - den kan jo ikke overleve

Har søgt lidt mere rundt for at finde billeder der ligner de koraller jeg har fået.
3 af dem kaldte jeg for Montipora - det er jeg nu ikke længere sikker på det er. Men jeg er altså også noget af en rookie til de navne

Den ene ser stor set sådan her ud:
Green Echinophyllia

Den store kagetallerkenformede (som jeg også kaldte for Montipora), ser på en måde lidt kunstig ud. Den er helt flad og næsten symmetrisk rund med en diameter på 20 cm. På denne flade tallerken sidder der så ligesom en masse knopper pr 1 cm der springer ud - den er meget spektakulær
/Henrik
Senest rettet af sneppevej ons 19. jul 2006 10:28, rettet i alt 3 gange.