Nogen der har erfaringer med T5-komptabile LED-rør til saltvandsbrug.
Det kunne da lyde som et energibesparende alternativ, men har ikke rigtig kunnet finde noget der tilfredsstiller et RSM250
Hilsen Bjørn Heeger Jensen. Lægelige råd gives: send PB til mig Boyu 128 L RSM 250 m. LED og Deltec MC500 Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Mener du LED rør der passer i en RSM 250 fatning eller hvad?
Jeps - lige akkurat.
Links, personlige erfaringer, kommentarer, råd, priser mm. - alt har interesse
Hilsen Bjørn Heeger Jensen. Lægelige råd gives: send PB til mig Boyu 128 L RSM 250 m. LED og Deltec MC500 Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
vil tro de kan passe bare en ud af mange muligheder på simpel google søgning.
Skal lige sige at jeg ingen erfaringer har med rørene eller noget der ligner, men et spændende alternativ, som måske også kunne bruges i min nuværende lampe
vil tro de kan passe bare en ud af mange muligheder på simpel google søgning.
Skal lige sige at jeg ingen erfaringer har med rørene eller noget der ligner, men et spændende alternativ, som måske også kunne bruges i min nuværende lampe
- Hmm, dem ser der ikke ud til at være meget krudt i... 8W LED på 90cm i forhold til de 39W man har i et alm. 90cm T5...
- Hvis LED lys giver ca. det dobbelte lys i forhold til alm. T5 så er det stadigvæk kun ½ så meget lys og det var vel netop meningen at man skulle spare ved samme effekt eller kunne få mere effekt på samme plads?
En anden ting ved LED rør... Der er ikke nok køling, så dioderne brænder hurtigt af. Det er hvert fald hvad en af mine kammier der er elektriker siger. Jo mere køling (og jo bedre kvalitet naturligvis) jo længere levetid.
Det lyder som om jeg godt kan droppe mit naive begynderønske om bare at udskifte de almindelige T5-rør med LED-rør?
-men mon ikke der kommer noget brugbart på markedet i fremtiden?
Jeg troede da osse at det netop var meningen at de skulle kunne benyttes direkte i stedet for rør, i eksisterende amatur... - Det giver da ingen mening
Carsten skrev:Hvis rørene kan køre direkte på 240 volt, kræver det da ikke den udvidet installatør eksamen at skrue et par ledninger af og montere et par nye
Det kan du da have ret i
Jeg prøver lige at kigge når jeg får akvariet (RSM250) hjem.
Hej Bingo - fornemt link
- men det overstiger sgu nok mine evner ud i de elektriske modifikationer (
Bingocaller skrev:Men BH - opret dig som bruger derinde og lav en tråd og se om der er nogen er bider på
Hvad jeg lige kan se skal du bare bypasse transformatoren og så ledningerne direkte på de 240 der kommer ud.
Kigger lige på det når jeg får akvariet i hus.
Blev jo desværre snydt for den planlagte københavnertur i morgen, hvor vi også¨skulle have besøgt lidt forhandlere.
Fik lige set derinde på det link der er, næsten, i toppen af denne tråd, at der medfølger ledning og armatur, så der er bare at skrue det i, hvis man har eller kan lave plads til det...
At det så nok ikke dur til vores hobby er så noget andet - det vil jeg ikke gå ind i...