Det ligner godt nok ikke noget hjemmelavet...hold op den er flot !!
Den må da også kunne klare et større akvarie med 2stk. 3000l pumper, skriv endelig hvordan den kører.
det var satme noget af en skummer du har bikset sammen der har du husket at tage patent og overvejer du at lave en støre mængde af dem hva har den ca. kostet at lave...?
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Heheh... Bare lige for at køre tingene lidt off-topic... Hvis man skal have patent, så skal der være "opfinder-højde" - dvs. den skal løse et tekniske problem meget bedre end tidligere løsninger, ikke bare næste trin op af stigen.
Heheh... Bare lige for at køre tingene lidt off-topic... Hvis man skal have patent, så skal der være "opfinder-højde" - dvs. den skal løse et tekniske problem meget bedre end tidligere løsninger, ikke bare næste trin op af stigen.
/erik
p.s. Men det er en flot skummer !! Virker den ?
nå nå kloge åge heheh
vad er et for pumper du har valgt??
står da øverst i tråden eller måske ikk det du mente
2 stk AqueBee UB 3000 electronic
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Jeg har brugt et nålehjul fra en Deltec APF 600 ( AqueBee 2000/1 ) ,
Nordisk Plast og et guldfiskerør så har man akryl rør.
Og en masse PVC
Forstærkninger ved hullerne , Uhmmm ( Deltec er ikke forstærket )
Data :
Deltec APF 600
Rør ca 5 liter
pumpe 2000 L
Løftehøjde 3,0 meter
Watt 38
Min
Rør ca. 15 l
Pumpe 2 x 3000 L
Løftehøjde 3,5 meter
Watt 2 x 28
Tak for de fine ord
Prisen har jeg ikke regnet ud endnu , men det kommer
Lækkert stykke arbejde der, og bestemt en af de mest proffesinelle DIY løsninger set længe !
Ser frem til lidt beskrivelse og cirka pris !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
hej
faldt lige over din DIY skummer, den er rigtig flot udført synes jeg..
men har lige et spørgsmål, da jeg gerne vil lave et ligende projekt i miniature, men det en anden historie..
mit spørgsmål går på det med recirkulationen kan de at du tilføre luften der, men tilføre du også luft ved fødepumpen, eller er det bare en almindelig løftepumpe som styrre flowet af vandmængden som passere skummeren..??
Det er en venturi der er sat på udgangsrør ... Det er en alm. pumpe jeg har brugt
I detter tilfælde 2 stk Eheim UP 3000 Electronic.....
Det sparker røv
Brian & Rikke skrev:Det er en venturi der er sat på udgangsrør ... Det er en alm. pumpe jeg har brugt
I detter tilfælde 2 stk Eheim UP 3000 Electronic.....
Det sparker røv
venturi på udgangsrøret det for står jeg ikke helt??
altså du har de to aquabee UP 3000 som recirkulation og tilførsel af luft, ikk??
hvad har du til at pumpe vand ind i skummeren? tilføre den også luft??
Mvh stefan
Det den gør er at pumperne recirkulerer vandet i skummeren og samtidig suger luft ind og blander med vandet ved hjælp af nålehjulet inde i pumpen. Det pumpes blandet ind i skummeren og det giver det mælkehvide vand.
Der blandes ikke luft med vand på "indløbet" i skummeren
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.