Anemone er væk

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Soheil
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: København

Anemone er væk

Indlæg af Soheil »

Hey alle

Købte en lille anemone et godt stykketid siden nu, ved ikke lige hvilken slags det var. Men den var HELT hvid og havde "blå" prikker for enden af tentanglerne (eller hvad de nu hedder)

Den har aldrig rigtig finde et sted den gad og sidde mere end 3-4 dage, og den endte tit med at gå helt bagerst i akvarie, under powerhead.

Sidst jeg så den begyndte den og gå sådan om bag ved mine sten, så jeg ikke kan se den. Nu her et par uger efter, begyndte jeg og fjerne mine sten for at finde den, men den er pist væk?

Kan det passe?

Jeg går ud fra den er død, men jeg troede når en anemone døde, så pustede den sig helt op og sådan gik i stykke, ødelagde hele økosystemet osv osv osv?

Men er det måske mig der tager fejl?

Udover det, kan det være pga for højt Nitrit den er død?

Takker for hjælpen
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Anemone er væk

Indlæg af amddurin »

Jeg har læst at det er normalt at vandet blivet mælkehvidt når en annemone død... (Er den meget lille i et meget stort akvarie vil det så ikke være så synligt...)

MEN - du må ikke have noget Nitrit (NO2) - den skal være = 0 (NO2 er langt mere skadeligt end NO3)

Du skal helst heller ikke have noget Nitrat (NO3) - men det kan godt være lidt uden de store problemer - 2-5ppm er normalt fint nok... - over 10ppm er ikke så godt og større mængder end 20ppm skulle være dødelige alt efter hvor sarte de enkelte dyr er og giver fisk stres selv om det ikke er højt nok til at være en dødeligt mængde...

:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"