på side to 13/14 billeder nede i min tråd i linket er der et billede af en af dem der ligger med bunden i vejret hvis du ville se hvilken en jeg mener nu jeg ikk er så go til navne
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten. Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Men det er præcis de samme tanker omrking sandsøsjerner jeg havde. Jeg ville være bange for at den skar sig på en eller anden måde - eller måske er det bare mig?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Jeg synes de super gode de snegle.. De er på anden side sådan en orange en.. 3 er nok bare lige i underkanten til
Mit.. Men man kan tydelig se hvor de har været i løbet af dagen
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten. Hvorfor er der så lys i køleskabet?
det er heller ikke ligemeget hvad for dyr man bruger til at vende sandet,sandsøstjerner og sandspisere er ikke en god ide men derimod en nassarius snegl er en god ide
jeg kigget i mikases tråd og den ene af sneglene ligner en babylonia sammenlign her http://www.gastropods.com/Taxon_pages/T ... IDAE.shtml
de snegle kan blive destruktive og kan fange åg æde andre dyr også andre snegle..
jeg kan ikke lige finde links der bekræfter det og det ville ta mig flere dage at finde men det er noget med at de udslipper nikotin ikke så godt hvis man har nogle små tridacna
Lyder vildt hvis det sku være "skade dyr" men skal ikk ku sige det men de virker fint til at vende bundlaget og Niels sagde "sjovt nok" heller ikk noget i den retning.. Ved ikk lige hvor længe jeg har haft dem nu.. En månede eller to men har i hvert fald stadig alle de andre snegle jeg har købt og ingen koraler eller andet er døde for mig ..
Jeg har også de andre og de er helt klart for små til at ku vende det bundlag jeg har .. Måske også fordi jeg har 2 cm over det hele
jeg troede ikke vi snakkede om sand dybde her..
folk der vælger et tyndt bundlag bruger ofte de større partikler så det ligger stille og en 5 mm sandbund er kun dekoration
nassarius er for det meste begravet i sand/mudder i deres naturlige omgivelser og tror næppe de har det meget godt med sand mindre end 3 cm
ole. skrev:jeg troede ikke vi snakkede om sand dybde her..
folk der vælger et tyndt bundlag bruger ofte de større partikler så det ligger stille og en 5 mm sandbund er kun dekoration
nassarius er for det meste begravet i sand/mudder i deres naturlige omgivelser og tror næppe de har det meget godt med sand mindre end 3 cm
Det jeg ville frem til er mere typen de skal grave/bo i. Jeg holder mig lidt skeptisk til bløde invertebrater, og gravning i den type grus, som de ikke har adgang til i naturen, og dermed ikke er skabt til at rode rundt i.
Men kæreste Mark - Hvorfor flår du det ikke op, og kaster sort grus i der stammer fra havet? Så er problemet ovre, og du skal ikke bekymre dig for eventuelle metaller, fosfater og silikater der kan ligge i gruset du benytter nu..
Jamen det jeg har nu er halvt sort grus - halvt sort hav grus - så det ville ikke løse noget problem. De minder faktisk overraskende meget om hinanden i konsistens. Det jeg opdagede var at det faktisk kun var på det sorte hav grus at der kom alger i opstarts asen - jeg havde troet det var direkte omvendt da det fra havet jo er såkladt levende.
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
vi snakker forbi hinanden
konsistensen på kornpartiklerne er vigtig som sagt ellers er dyrene ligeglade med hvad det er for noget type sand..hvis man bruger silika sand putter man bare et par ekstra snegle i.
aragonit for det meste hentyder til større krystaller og det stammer fra aragon - spanien..det er det de fleste bruger aragonit blandet med saltvand og varme for nogle mærkelige ion reaktioner,det er i samme gruppe som calcium karbonat,nitrat og bor.
aragonit opløses primært til ooliter og karbonat mudder i varmt saltvand..større end 2 mm kaldes hvist for pisolith http://sv.wikipedia.org/wiki/Oolit http://rruff.geo.arizona.edu/doclib/hom/aragonite.pdf