"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvidhajer på vej til Danmark?

Forum hvor du kan se og dele links og andet www relateret, med andre.
Besvar
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af Han$en »

Faldt lige over denne på TextTV - Spændende læsning.. Kunne være man snart skulle flytte mod vestkysten :D

http://avisen.dk/hvidhajer-svoemmer-i-v ... estNewsBox
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Kewin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 930
Tilmeldt: man 25. okt 2010 22:07
13
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Lausanne, Schweiz

Re: Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af Kewin »

Haps Haps! ;)
/Kewin - 160L
søvnig
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 413
Tilmeldt: tirs 16. maj 2006 19:35
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
Kontakt:

Re: Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af søvnig »

Syntes ærligt talt ikke at dokumentationen for at den er i nordsøen er særligt overbevisende. Man har set nogle bid-sår på sæler... kunne det ikke være mange andre??? Biologer min bare ...
Jeg regner med at fiske sommeren over, så jeg ser frem til at få en i nettet :GO

VH
Søvnig :devilish:
Journalist på www.andeposten.dk
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af Han$en »

Den skulle efter sigende være filmet af en ubemandet ubåd omkring den der boreplatform i nordsøen.. :beer:
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
søvnig
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 413
Tilmeldt: tirs 16. maj 2006 19:35
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
Kontakt:

Re: Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af søvnig »

Han$en skrev:Den skulle efter sigende være filmet af en ubemandet ubåd omkring den der boreplatform i nordsøen.. :beer:
Ja... Med en ROW på 70 meters dybde i Nordsøen. Der er squ ikke meget sigtbarhed der... Pics or it dident happen :wc:
Man skal ikke tro på alt hvad de biologer siger

VH
Søvnig :devilish:
Journalist på www.andeposten.dk
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af Han$en »

Jeg kan i hvert fald ikke se hvorfor det ikke skulle være muligt at der er spottet en enkelt eller 2 i tidens løb.. Vores vande levere jo en glimrende kølig temperatur som de også ses trives i ud for Syd Afrika.. Men jeg er samtidigt heller ikke i tvivl om at de næppe slår sig ned i Skagerak og holder store fester :happy:
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
søvnig
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 413
Tilmeldt: tirs 16. maj 2006 19:35
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
Kontakt:

Re: Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af søvnig »

Han$en skrev:Jeg kan i hvert fald ikke se hvorfor det ikke skulle være muligt at der er spottet en enkelt eller 2 i tidens løb.. Vores vande levere jo en glimrende kølig temperatur som de også ses trives i ud for Syd Afrika.. Men jeg er samtidigt heller ikke i tvivl om at de næppe slår sig ned i Skagerak og holder store fester :happy:
Det er jo nok et lidt latterligt grundlag at skrive en artikel på... Man har måske set en skygge af en haj og teoretisk set er det muligt at den kan være sommergæst.
Ja ja og om 2 måneder fanger nogle biologer 3 piratfisk i nørre snøvling gadekjær og himler op om faunaforurenning og at piratfisk yngler vildt i danmark :rolleyes:

VH
Søvnig :devilish:
Journalist på www.andeposten.dk
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af Han$en »

Man har jo nok også analyseret bidmærker på de fundne sæler.. Kunne bestemt ikke forestille mig at en forsker kommer med en udtalelse på skyldneren blot for at lyde sej ;)
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
søvnig
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 413
Tilmeldt: tirs 16. maj 2006 19:35
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
Kontakt:

Re: Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af søvnig »

Igen pics...??? Jeg kunne modsat godt forstille mig forskere komme til denne konklusion blot for at få omtale. Det er nu engang den måde de fungere på og tjener deres penge på. Hele pointen med artiklen handler jo ikke om hajer, men derimod om global opvarmning. Dette er bare "banebrydende forskning".

VH
Søvnig :devilish:
Journalist på www.andeposten.dk
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af Han$en »

Hehe, lad os have hver vores tro.. Dit had til biologer og forskere kommer vi vidst ikke længere fra :happy:
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
søvnig
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 413
Tilmeldt: tirs 16. maj 2006 19:35
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
Kontakt:

Re: Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af søvnig »

Han$en skrev:Hehe, lad os have hver vores tro.. Dit had til biologer og forskere kommer vi vidst ikke længere fra :happy:
Ha ha... Jeg hader ikke biologer, men jeg mener man skal forholde sig kritisk til dem. Jeg er selv blevet undervist af dem på uni og har lært meget, men jeg har altså også været fisker og der er ikke en entydig sandhed... De fleste mener bare at biologer altid har ret, til trods for at at mange biologer sjældent bevæger sig ud i naturen.

VH
Søvnig :devilish:
Journalist på www.andeposten.dk
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af Han$en »

Jeg mener på ingen måde at de altid har ret - Men lige til denne sag er jeg bestemt ikke i tvivl om at det meget vel kan være sandt.. Havenes temperature stiger, det er ingen hemmelighed. Og vores vand om sommeren tilsvarer jo temperaturen Hvidhajen lever i. Så hvorfor skulle de da ikke kunne kigge forbi i ny og næ? :happy:
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5279
Tilmeldt: søn 22. jun 2008 19:13
15
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af AndersGS »

Så vidt jeg husker er det ingen nyhed. Hvidhajer har mere eller mindre altid været en sjælden gæst i danske farvande. Personligt er jeg mere bange for blågrønalger ;)
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af Han$en »

AndersGS skrev:Så vidt jeg husker er det ingen nyhed. Hvidhajer har mere eller mindre altid været en sjælden gæst i danske farvande. Personligt er jeg mere bange for blågrønalger ;)
:GO
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
søvnig
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 413
Tilmeldt: tirs 16. maj 2006 19:35
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
Kontakt:

Re: Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af søvnig »

Jeg forstår bare ikke, at hvis de har fanget en hvidhaj på billeder, så lad os da se dem... Alt andet er utroværdigt :beer:

VH
Søvnig :devilish:
Journalist på www.andeposten.dk
søvnig
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 413
Tilmeldt: tirs 16. maj 2006 19:35
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
Kontakt:

Re: Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af søvnig »

Det gir jo heller ikke mening at hajerne skulle følge deres bytte hele vejen fra middelhavet (hvilket bytte er det?), men dog ikke komme ind til vestkysten, hvor sælerne holder til.

VH
Søvnig :devilish:
Journalist på www.andeposten.dk
Brugeravatar
Niclas
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 363
Tilmeldt: lør 18. apr 2009 18:24
15
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2009

Re: Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af Niclas »

søvnig skrev:Det gir jo heller ikke mening at hajerne skulle følge deres bytte hele vejen fra middelhavet (hvilket bytte er det?), men dog ikke komme ind til vestkysten, hvor sælerne holder til.

VH
Søvnig :devilish:
Kunne forestille mig at hajerne følger efter stimer af tun, som af og til også findes i de danske farvande :)
Mit 250 liters -nedlagt-
søvnig
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 413
Tilmeldt: tirs 16. maj 2006 19:35
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
Kontakt:

Re: Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af søvnig »

Niclas skrev:
søvnig skrev:Det gir jo heller ikke mening at hajerne skulle følge deres bytte hele vejen fra middelhavet (hvilket bytte er det?), men dog ikke komme ind til vestkysten, hvor sælerne holder til.

VH
Søvnig :devilish:
Kunne forestille mig at hajerne følger efter stimer af tun, som af og til også findes i de danske farvande :)
Men hvis hvidhajer kommer hele vejen herop, så vil vadehavet squ da også være perfekt til dem, realativt varmt vand, masser af sæler og en tysker til desert. Men hvis.... så havde vi nok set dem. Vi har før haft besøg af spækhugger (og fiskeørn, pelikan og flamingo+ en hel masse andet)

VH
Søvnig :devilish:
Journalist på www.andeposten.dk
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
18
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Hvidhajer på vej til Danmark?

Indlæg af ole kekkonen »

uote="Han$en"]
AndersGS skrev:Så vidt jeg husker er det ingen nyhed. Hvidhajer har mere eller mindre altid været en sjælden gæst i danske farvande. Personligt er jeg mere bange for blågrønalger ;)
:GO[/quote]

det er også dem videnskaben forstår sig mindst på,da de hverken er dyr planter svampe eller bakterier(monera) blev de smidt i en skraldegruppe som protister med andre dyre lignende skabninger hvor de fleste er encellede organismer og denne gruppe blir meget informativt kaldt protozoer,det virker som de nærmest har intelligens hvis de bliver delt finder de sammen igen da de to dele hurtigt bliver til fire de ungår blindgyder og orienterer sig efter oksygen..
jeg har set dem tæt på og er det noget jeg ikke vil studere nærmere så er det bjerg løver også kaldet puma over vandlinien gråbjørne og under den hvide haj de er i virkeligheden smarte dyr og istand til at ødelægge ens dag
[video][/video]
søvnig skrev:
Han$en skrev:Hehe, lad os have hver vores tro.. Dit had til biologer og forskere kommer vi vidst ikke længere fra :happy:
Ha ha... Jeg hader ikke biologer, men jeg mener man skal forholde sig kritisk til dem. Jeg er selv blevet undervist af dem på uni og har lært meget, men jeg har altså også været fisker og der er ikke en entydig sandhed... De fleste mener bare at biologer altid har ret, til trods for at at mange biologer sjældent bevæger sig ud i naturen.

VH
Søvnig :devilish:
nu er det jo også forskel på verdenspressen der for penge for at publisere sit bras forhold til forfatteren som skal betale selv for at komme på tryk..
det er vel netop ud af døren oplevelsen som får nogen lyst til at læse biologi,men bare fordi man er optaget af fugle for en stund er det ikke sikkert det er et bredt nok felt bare at læse ornitologi men nærmere livets videnskab

haj haj
Besvar

Tilbage til "WWW"