Hvis Man drejer sin skærm 90 grader vender billedet også rigtigt...
Det må da være en herlighed at have sådan én gående i sin balje.Han$en skrev:Ligner en rød Linckia laevigata.
Af hvad jeg har kunnet søge mig frem til, spiser de både grønne trådalger (ikke nødvendigvis vokset til buketter det menneskelige øje kan se) Detritus, og bakteriefilm. Det er en art der sagtens kan leve og trives i et velkørende akvarie. Når de er større, kan man opleve at de sidder med en arm eller 2 svævende ud i vandet umiddelbart i nærheden af pumpernes udstrømmer for at fange partikler af plankton og andet svæv.
Du kan næppe gøre andet for den end at lade den passe sig selv, og nyde dens flotte farve
Han$en skrev:Ligner en rød Linckia laevigata.
Af hvad jeg har kunnet søge mig frem til, spiser de både grønne trådalger (ikke nødvendigvis vokset til buketter det menneskelige øje kan se) Detritus, og bakteriefilm. Det er en art der sagtens kan leve og trives i et velkørende akvarie. Når de er større, kan man opleve at de sidder med en arm eller 2 svævende ud i vandet umiddelbart i nærheden af pumpernes udstrømmer for at fange partikler af plankton og andet svæv.
Du kan næppe gøre andet for den end at lade den passe sig selv, og nyde dens flotte farve
Sandt, men man mener at Linckia lever af det jeg beskrev, da mange rundt om i verden har haft vild vækst på dem, og nogle har sågar holdt samme stjerne i mange år.Brian C skrev:faktisk er der ikke ret mange af pighuderne (søstjerner og pindgrise) hvor man med sikkerhed ved hvad de lever af
min erfaring med Linkia arterne, er at man har dem sålænge det varer...
synes de er tilbøjelige til pludeselig at gå i opløsning og dø
der står et par gode artikler om emnet inde på det gamle online reefkeeping magazine
men flotte det er de, og faktisk har jeg set dem helt ned til 100-125,-
det vil jeg også gerne videbhjensen skrev:Det må da være en herlighed at have sådan én gående i sin balje.Han$en skrev:Ligner en rød Linckia laevigata.
Hvad koster sådan én mon?
Slet ikke - Jeg kan ikke finde læsestof omkring hvilken type bakterier.. Men næppe cyanominedykker skrev:hansen når du skriver bakteriefilm tænker du så på at den vil kunne være et værktøj til at holde akvariet rent for sådan noget som cyano og brunalger ??? måske