Pt kører jeg med en blæser købt i byggemarked - den står på en fod og blæseren er ca 50 cm i diameter.jeg har åbnet lyskassen og sat blæseren på en stol, så den kan blæse ind over vandoverfladen - den klarer pt jobbet fint, den kostede 150 kr. men på sigt uholdbart, så jeg må også til at gribe dybt i lommen
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Alle de år jeg har haft saltvand, har jeg klaret hedebølgerne med at sætte en bordblæser til at blæse ind over overfladen på akvariet...
Iøvrigt er 28 grader slet ikke alarmerende, tværtimod er det en optimal temperatur...
engelquist skrev:Alle de år jeg har haft saltvand, har jeg klaret hedebølgerne med at sætte en bordblæser til at blæse ind over overfladen på akvariet...
Iøvrigt er 28 grader slet ikke alarmerende, tværtimod er det en optimal temperatur...
Jeg mener da, at jeg ligger omkring den optimale temperatur i min balje. Den svinger mellem 25 - 27 grader.
Min temperatur holdes på 28-30c. På den måde er der lavere risiko for dødsfald ved evt. stigning til 32c, som hvis indholdet er vandt til 25-26c.
I sommers toppede mit vand på 33c, og oplevede ikke et eneste dødsfald. Jeg benytter blæsere på overfladen, og hælder masser af frisk vand på. Kræver dog god udluftning, men hvem har ikke åbne vinduer i de varme dage?
Både grotech og tunze mener jeg det et har lavet sådan nogle blæsere man sætter på kanten og kan vippe i 90grader men om det nok til at køle ved jeg nu ikk helt.. Sidste sommer havde jeg bare gennemtræk i lejligheden .. Billig løsning
Tror også den skal ligge på 25-27 .. Og 30 er vidst maks?
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten. Hvorfor er der så lys i køleskabet?
God pointe med lidt højere temperatur osv. Det kunne være jeg skulle stile efter det. Min middeltemp har været 26 grader + - siden jeg startede. Tror jeg køber mig et blæsersæt og ser hvordan det spænder af.
Havde, nu når jeg gransker min hukommelse, 32 grader forrige sommer i mit rsm. Det var skiverne og en euphylia der reagerede på det. Resten klarede sig fint...
Hvis blæsere skal have nogen effekt giver det jo en helvedes vandfordampning - så vær opmærksom på god udluftning/ventilation i lokalet - ellers kommer der svampeproblemer med mulige efterfølgende humane helbredsproblemer...
Hilsen Bjørn Heeger Jensen. Lægelige råd gives: send PB til mig Boyu 128 L RSM 250 m. LED og Deltec MC500 Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...