Jeg har en Mag Float m. Easy Blade til at rense ruder for kalkalger - og den er effektiv!
Kan klingen tåle længere ophold i saltvand? Jeg har hidtil afmonteret klingen efter hver rensning for at undgå den ruster, men det er måske ikke nødvendigt?
Det er desværre nødvendigt at afmontere barberbladet. Jeg har prøvet at lade min være i akvariet i bare et eller to døgn, og der var den allerede rustrød.
Jeg lader min sidde i akvariet, og skifter så bladet efter behov. Det alligevel de færrest gange mangneten er i brug, hvor der er brug for det skarpe blad.
Overvejer kraftigt at anskaffe mig sådan en Easy Blade, men jeg er nervøs for at jeg uagtet kommer til at skrabe ind i fugerne. Men jeg kan dog se at den er står meget stejlt ind mod glasset så det er måske ikke så nemt at komme til det endda, hvad er jeres erfaringer?
Har bare altid været forsigtig omkring fugerne, men sætter også kun barberbladet på, når der skal fjernes kalkalger. Alt andet tager den fint uden som en alm. Mag Float.
Carsten skrev:Jeg lader min sidde i akvariet, og skifter så bladet efter behov. Det alligevel de færrest gange mangneten er i brug, hvor der er brug for det skarpe blad.
Carsten skrev:Jeg lader min sidde i akvariet, og skifter så bladet efter behov. Det alligevel de færrest gange mangneten er i brug, hvor der er brug for det skarpe blad.
hvor tit skifter du så blad ?
kan rusten på nogen måde gøre skade i akvariet ?
Det er svært at svare præcist på, men når jeg synes at det trænger til at blive skiftet.