hurtig hjælp..
-
uzi07
- Palet kirurg

- Reactions: 0
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: FREDERICIA
hurtig hjælp..
Jeg har købt et akvarie som har været brugt til fragment akvarie før, så den har kun været halvfyldt med vand. Så der hvor vandlinjen har gået er der et pæn streg af endten kalk eller noget andet mærkeligt som bare ikke kan komme af.Jeg har prøvet med kalkfjerner uden held. Jeg skal snart, idag eller imorgen komme vand i, så ville høre om nogen ved hvordan man kan fjerne sådan en streg! ? Kan man det overhovedet?
-
AllanH
- Grøn Chromis

- 15
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2020
Re: hurtig hjælp..
prøv med saltsyre.. det har jeg læst på forummet, at det er også benyttet til formålet..
-
uzi07
- Palet kirurg

- 18
hvor får man fat i saltsyre henne?AllanH skrev:prøv med saltsyre.. det har jeg læst på forummet, at det er også benyttet til formålet..
- Bingocaller
- Rev haj

- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Eller eddike eller citron
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Han$en
- Rev haj

- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Start med et barberblad og se om ikke det kan skrabes væk.. Så har du lidt at lave i aften 
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
-
uzi07
- Palet kirurg

- 18
Det kan simpelthen ikke komme af med barberblad.. utoligtHan$en skrev:Start med et barberblad og se om ikke det kan skrabes væk.. Så har du lidt at lave i aften
-
Gino
- Rev haj

- Reactions: 88
- 16
- Postnummer: 5210 Odense NV
Hej uzi
Her er hvad du skal gøre... køb dig noget alm lager eddike og tag så noget køkkenrul og gennemvæd det og "klask" det rundt op de steder hvor der er en kalk rende! og lad det sætte i nogle timer til et døgn afhængigt hvor slemt det er! det virker 100% ... har gjort det et hav af gange:-)
MVH
Her er hvad du skal gøre... køb dig noget alm lager eddike og tag så noget køkkenrul og gennemvæd det og "klask" det rundt op de steder hvor der er en kalk rende! og lad det sætte i nogle timer til et døgn afhængigt hvor slemt det er! det virker 100% ... har gjort det et hav af gange:-)
MVH
-
uzi07
- Palet kirurg

- 18
Gino skrev:Hej uzi
MVH
Mange tak