Ville det være "overkill" at tilføje et 24watt led spot til et fluval edge akvarium ?
http://ultra-led.dk/index.php/led-spot/ ... -watt.html
Til dem som ikke kender fluval edge ? Det er på 23L
(ikke mit akv, bare til og vise størelsen

Mvh. Simon M.
Så er det vidst heller ikke værre at vise et ganske offentligt tilgængeligt billede fremmipe skrev:Bare rolig Simon jeg slapper helt af.![]()
Prøver bare at fortælle dig at Erik som ejer Saltvandforum.dk kan få store problemer med Hagen som har rettighederne til billedet, når deres billede bliver vist uden tilladelse.
Google har ikke rettighederne til billeder, de henviser kun til dem.
ikke for at starte noget overhovedet, men kun for info.aiszaxs skrev:Michaelmå jeg så lige lære dig lidt .. jeg hotlinker.. dvs jeg LAGRE intet på erik's server, eller lign.
Dvs personerne henter direkte billedet fra ejerens hjemmeside.. Så jeg henviser også kun til den
Det eneste "ansvarsløse" ved hotlink er at jeg nakker ejerens "bandwidth"
Bare husk - Hotlink = Henvis / Videresende. Der hotlinkes her i tråden til et billede, det er fuldstændig det samme som at lægge et hyperlink til et emne på anden hjemmeside.LarsSteen skrev:ikke for at starte noget overhovedet, men kun for info.aiszaxs skrev:Michaelmå jeg så lige lære dig lidt .. jeg hotlinker.. dvs jeg LAGRE intet på erik's server, eller lign.
Dvs personerne henter direkte billedet fra ejerens hjemmeside.. Så jeg henviser også kun til den
men jeg har prøvet det samme engang, der gik 6 dage, så kom der en faktura på 6000 + moms, jeg kontaktede straks min advokat, hun sagde '' der slap du billigt, betal og prøv at se glad ud, eller kontakt ejeren, og se og du kan tale dig fra det'' ..................... det kunne jeg![]()
for nogle år siden var der nogle der kopierede en tegning om min mor havde lavede, satte det på en del. flasker vin uden skriftlig tilladelse, det kostede dem der havde gjort det.
LarsSteen skrev:ikke for at starte noget overhovedet, men kun for info.aiszaxs skrev:Michaelmå jeg så lige lære dig lidt .. jeg hotlinker.. dvs jeg LAGRE intet på erik's server, eller lign.
men jeg har prøvet det samme engang, der gik 6 dage, så kom der en faktura på 6000 + moms, jeg kontaktede straks min advokat, hun sagde '' der slap du billigt, betal og prøv at se glad ud, eller kontakt ejeren, og se og du kan tale dig fra det'' ..................... det kunne jeg![]()
for nogle år siden var der nogle der kopierede en tegning om min mor havde lavede, satte det på en del. flasker vin uden skriftlig tilladelse, det kostede dem der havde gjort det.
jep man må må man til hver en tid henvise og linke men ikke andet, så ka' det koste.Han$en skrev:Bare husk - Hotlink = Henvis / Videresende. Der hotlinkes her i tråden til et billede, det er fuldstændig det samme som at lægge et hyperlink til et emne på anden hjemmeside.LarsSteen skrev:ikke for at starte noget overhovedet, men kun for info.aiszaxs skrev:Michaelmå jeg så lige lære dig lidt .. jeg hotlinker.. dvs jeg LAGRE intet på erik's server, eller lign.
Korrekt må man ikke bare finde billeder på nettet, gemme dem og uploade dem på andre hjemmesider uden ejerens tilladelse. Men sålænge materialet ligger offentligt på internettet, må man til hver en tid henvise. I bund og grund er det som oftest også det man ønsker når man fx fremviser et billede
mipe skrev:At hotlinke er jo at stjæle billede og "bandwidth" uden ejerens tilladelse, det er en henvisning ikke!
maigaard skrev:Tilbage til topic og hans spørgsmål![]()
Jeg har selv 2 stk af de spots til 60 liter som snart bliver til 90 liter.![]()
Så til 30 liter vil være ok. Jeg ved så ikke hvordan akvariet er bygget op og om der er plads til et spotlys i kassen? Måske skulle du lige få nogen mål, for de er meget store i forhold til alm. spot.
Jeg har ikke en lyskasse til dem og de hænger ned fra loftet. Vi generes ikke af dem, da det jo er et spotlys og dermed meget fokuseret lys. Det fede ved dem er at de ikke bliver varme, så jeg kan have dækglas over og dermed ingen flyvefisk eller børn i vandet