Dem jeg har lavet på bestilling for en akvarieforetning i KBH (For nogle år siden) + flere mærker jeg har kendskab til, er lavet ved at bundglasset ligges ned i bundrammen og så stilles de 4 sideglas efterfølgende ovenpå bundglasset...
- men du har ret mht. Geiss, de har de 4 sider uden på bundglasset... - noget jeg ikke har set før...
Det laves måske med bunden indvendig for at akvarier uden rammer se pænere ud, da samlingen derved ikke er synlig?
Og vil han lave det efter den metode skal bundglasset så heller ikke være 50 x 50cm (Det er heller ikke sikkert at du mener det skulle det, da ordret "bunden" kan refererer til den samlede størrelse også...)
Men, du skriver også: CITAT "De 2 andre stykker skal være 50 cm, plus de 2 andre stykkers tykkelse."- CITAT SLUT
- og det er da forkert, hvis du ligger noget til de 50cm så bliver akvariet da over 50cm på den led og derved større end planlagt, det er da netop dem du skriver skal være 49,8 eller 49,9 der skal trækkes glastykkelserne fra også, og så giver du kun ½ til 1mm til hver af de 2 fuger... - det er jo efter din metode front og bagrude der skal være de fulde 50 x 50cm og ikke sideglas der skal imellem...
- så drej det så meget du vil, det er stadigvæk forkert hvad du skriver
Sideglas skal efter den metode med indvendigt bundglas så være 50 cm høje i stedet for, men da stadigvæk kun 48,4 cm brede ved 6mm glas og 2mm fuger for ikke at overskride de 50cm i total dybde...
Men ellers gælder mine mål i det andet indlæg kun ved opbygning ovenpå bundglas...