Red Sea Berlin airlift 60.
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
Red Sea Berlin airlift 60.
Er der nogen herinde som kender/bruger denne type skummer? - Og virker den?? Jeg har et red sea max 130D som vi bygger sump på her i ugen, og derfor vil jeg gerne opgradere skummeren, men til hvilken??? kom med forslag 

Mvh:
Anders Børglum Christensen.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Re: Red Sea Berlin airlift 60.
Hej Anders,andersboerglum skrev:Er der nogen herinde som kender/bruger denne type skummer? - Og virker den?? Jeg har et red sea max 130D som vi bygger sump på her i ugen, og derfor vil jeg gerne opgradere skummeren, men til hvilken??? kom med forslag
Jeg bruger storebroren, 90'eren. Jeg vil råde dig til at købe 90'eren, da du så også har en lidt større skummer, også hvis du skulle opgradere

Og så købt en Eheim 400. Den siger stort set intet

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Jeg ville nu nok smide en ordentlig skummer på i motorskummer klassen, når der alligevel skal sump på 
En Reef Octopus PS-1000 giver omkring 8x mere end de små luftskummere fra Red Sea og Aqua Medic.. I min bog, er det langt bedre at skummeren næsten ikke har noget at skumme af, end at den ikke kan følge ordentligt med!
Der ud over skal luftskummere også jævnligt vedligeholdes med skift af luftsten, justering af luftmængde i takt med at stenen slammer til osv.

En Reef Octopus PS-1000 giver omkring 8x mere end de små luftskummere fra Red Sea og Aqua Medic.. I min bog, er det langt bedre at skummeren næsten ikke har noget at skumme af, end at den ikke kan følge ordentligt med!
Der ud over skal luftskummere også jævnligt vedligeholdes med skift af luftsten, justering af luftmængde i takt med at stenen slammer til osv.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Det sidste er altså ikke så slemt igen og slet ikke et problemHan$en skrev:Der ud over skal luftskummere også jævnligt vedligeholdes med skift af luftsten, justering af luftmængde i takt med at stenen slammer til osv.

Men det er selvfølgelig en smagssag

Marco R[/center]
Marco R[/center]
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg har kørt med luftskummer 2 gange, og jeg skulle justere mindst 2 gange ugentligt.. Det irritere mig for meget, modsat en motorskummer der justeres ind, og bare kører der efter. Jeg rengøre kun skummer hver 3. måned, ellers passer det bare sig selv.
Men selvfølgelig, har man intet imod at nusse lidt om hardwaren, så er en luftskummer da fin. Men hverken en 60'er, 90'er eller Aqua Medic's versioner er en opgradering af den nuværende. Det er dog en meget stor lyddæmper
Men selvfølgelig, har man intet imod at nusse lidt om hardwaren, så er en luftskummer da fin. Men hverken en 60'er, 90'er eller Aqua Medic's versioner er en opgradering af den nuværende. Det er dog en meget stor lyddæmper

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Det er der så delte meninger omHan$en skrev:Jeg har kørt med luftskummer 2 gange, og jeg skulle justere mindst 2 gange ugentligt.. Det irritere mig for meget, modsat en motorskummer der justeres ind, og bare kører der efter. Jeg rengøre kun skummer hver 3. måned, ellers passer det bare sig selv.

Men jeg har aldrig skulle justere så meget på min. Okay en ting som en luftskummer er afhængig af vs. motorskummer, det er en osmolator, da vandstanden skal være stabil

Marco R[/center]
Marco R[/center]
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Belastningen har nok en del at sige - Mine stod i konstant vandstand, men stenene blev simpelthen dårligere med tiden grundet skidt.. Og det gik godt nok hurtigt 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
Tak for svarene
- Jeg drømte jo om en lille luftskummer, da den ville spare plads i sumpen, og derved ville ha et større refugium. Men det er jo ikke noget ved at kaste penge i noget som ikke engang er en forbedring af det originale. - Men synes også at sådan en Reef Octopus PS-1000 til ca 3000,- er lige i overkanten for en skummer til et akvarie som jeg sikkert vil udskifte inden for 2 år, men kunne jo være man kunne finde en brugt.. Det er sgu noget af et dilemma 

Mvh:
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Du kunne også se efter en Tunze Nano 9002 - Yder bedre end standard skummeren, og fylder utroligt lidt - Såvidt jeg husker tager den faktisk mindre plads end luftskummeren.andersboerglum skrev:Tak for svarene- Jeg drømte jo om en lille luftskummer, da den ville spare plads i sumpen, og derved ville ha et større refugium. Men det er jo ikke noget ved at kaste penge i noget som ikke engang er en forbedring af det originale. - Men synes også at sådan en Reef Octopus PS-1000 til ca 3000,- er lige i overkanten for en skummer til et akvarie som jeg sikkert vil udskifte inden for 2 år, men kunne jo være man kunne finde en brugt.. Det er sgu noget af et dilemma

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14