Klovfisk yngel

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
halton
Copepod
Copepod
Reactions:
14
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2010

Klovfisk yngel

Indlæg af halton »

Er der nogen som har en god ide til hvordan man håndtere klovfisk yngel, når man også samtidigt skal tage højde for at der skal være mulighed for føde til det yngel som måttes udklækkes?

mvh.

Halton
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18
Postnummer: 4690 Haslev
Saltvand siden?: 2007

Re: Klovfisk yngel

Indlæg af TimW »

halton
Copepod
Copepod
Reactions:
14
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af halton »

Som jeg forstår det er den en anordning som laver Plankton, men skal jeg flytte ynglen over i en anden tank? hvad med vand gennemstrømning?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Æggene skal flyttes inden klækningen, for ellers er de væk. Ungerne er ufatteligt små og ryger i overløbet med det samme. I naturen søger ungerne opad og ud væk fra revet. Og det gør ungerne også i akvariet.
Der skal kun være en luftsten på opvækst akvariet, og kun lille cirkulation. Vandet skal skiftes ret ofte, på den måde at bunden suges ren for dødt foder en gang om dagen og samme mængde vand som fjernes erstattes med friskt.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Får du fat i en omgang hjuldyr er jeg frisk på en lille opstart kultur...hehe

Der er ingen grund til at flytte æg enden de klægger. Man kan fint fange ungerne når de klægger. Jeg bruger en lommelygte og en lille slange til at suge ungerne op med. Når de er fanget kommer de i et opdræts akvariet "alm. 54L" hvor de så bliver fodret op til de er store nok til at komme vidre.

Dog er kunsten at ungerne ikke tåler for meget lys og heller ikke dårlig vandkvalitet så pas på med plankton og hjuldyr når du fodre.

Steen
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"