Forslag: Tonen på forum. Læs gerne Admin.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
18
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Forslag: Tonen på forum. Læs gerne Admin.

Indlæg af Bosse »

Set i lyset af folk kast så meget med mudder herinde, at det knapt nok er til at holde ud at være herinde. Så har jeg er forslag til Admin.

1. Begynd at banne ip-adresser i kortere perioder. Evt. helt hvis det ikke hjælper.
2. Se 1. :)

Jeg ved godt det er et problem, da mange af dem så ikke holder husfreden herinde, er brugere gennem lang tid. Desværre er det blevet sådan, at når man høre snakken falde på saltvandsforum, går snakken på debattonen herinde, istedet for indholdet. Denne tone gør desværre at siden efterhånden er svær at anbefale til nye brugere og det er en skam.

Jeg er selv stort set holdt op med at bruge siden og anbefaler kun desværre udenlandske fora. Det er jo i sig selv ærgeligt. Jeg ved min oplevelse ikke står alene og at andre har en anden oplevelse (og heldigvis). Men jeg kan ikke se den positive udviklingen og kan heller ikke se hvordan den bliver stoppet med mindre der bliver en hårdere adminkontrol.

Mvh.

Bosse
Aalborg
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)

Re: Forslag: Tonen på forum. Læs gerne Admin.

Indlæg af bhjensen »

Ikke uenig. Det har da på det seneste været åbenbart for enhver at tonen i enkelte tråde har nået grænsen for anstændighed.

Jeg har nu opfattet det som ganske få medlemmers udladninger, som jeg kun har kunnet undre mig over, og måske en gang imellem grine over.

Generelt finder jeg stadig dette forum hovedsaglig befolket med venlige og yderst hjælpsomme medlemmer. Kunne ikke drømme om at forlade det.

Tanken om udelukkelse af visse medlemmer tiltaler mig ikke...men det må jo være op til Admin om forseelserne er så grove at det er rimeligt med udelukkelse.
Synes trods alt der holdes et vågent øje med meningsudvekslingerne, og Admin reagerer da også hvis tonen i en tråd udarter til mudderkastning.
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Indlæg af nesnej »

Min mening er fuldstændig i tråd med din Bosse.
Noget SKAL der gøres.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
søvnig
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
Kontakt:

Indlæg af søvnig »

Jeg ved ikke om jeg syntes, at tonen er blevet for hård.
Der var 2 tråde i går, som begge er blevet låst, hvor tonen var hård.
Men i langt de fleste tråde, syntes jeg da tonen er fin. Hvert fald dem jeg læser.
Indrømmet at jeg har været med til at lægge den hårde tone, i de 2 låste tråde fra i går, men normalt syntes jeg da nok at jeg holder en fornuftig tone.

Jeg håber ikke at det ender med at vi skal have Kina-censur her på SF, pga. 2 tråde med en hårdere tone, end vaneligt.

VH
Søvnig :devilish:
Journalist på www.andeposten.dk
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4190 Munke Bjergby
Geografisk sted: Syd- og Vestjælland

Indlæg af DDT2 »

Må også indrømme generelt er tonen meget fin herinde, synes også det ville være synd hvis folk nærmest frygter at sige deres meninger.
Og igen kan man vende om og sige at der ingen der tvinger folk til at læse tråde hvor tonen ikke er som man føler den skal være.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Hej Bosse,

"Ordet er frit, ment det er tonen ikke" er det mantra jeg har prædiket igennem det sidste år. Det betyder at der grundlæggende ikke er censur, eller forbudte emner, men at det skal foregå i en ordentlig tone. Samtidigt er der "!" (Anmeld) knappen til at gøre admin opmærksom på problemer - skulle de opstå.

Jeg er godt klar over, at der er folk som dig der ikke vil være her, fordi disse ting kan opstå, men der er også en stor flok som gerne vil være her fordi ordet er frit. Jeg vil syntes det ville være dejligt hvis kritikerne ville skele lidt mere til hvordan konflikterne bliver løst, end til at de opstår. Jeg kunne f.eks. blot have smidt cwdirect ud, her for et stykke tid siden, men brugte i stedet lidt mere tid, og fik situationen skubbes i en mere positiv retning, for både cwdirect og resten af forummet.

Jeg har et privat mantra, som handler om, at jeg gider ikke være sur i min fritid - Heller ikke som admin, den dag jeg bliver sur, så er forummet lukket. Jeg gør det her for min fornøjelses skyld og for hobbyen. Samtidigt har jeg oplevet rigeligt med sure folk, både i denne hobby og i andre af mine "fritidssysler"..
Derfor har jeg i alle de "sager" der har være indtil nu, været kommunikerende, pædagogisk og mæglende i forsøget på at undgå de ultimative tiltag. I næsten alle tilfælde sidder der jo et "saltvandsakvarie" bag problembarnet.

I den konkrete sag, er det åbentlyst at brugeren kun var oprettet for at provokere, samtidigt var han gemt bag en anonym proxy. Proxiens IP range blev straks blokere i aftes da jeg ikke orker at have at gøre med anonyme ballademagere. Jeg har indtil videre ikke slettet noget, da der var flere af de indvolverede parter som gav udtryk for at de gerne ville have det stående lidt. Det er låst og smidt i sumpen - Så trådene bliver autoslettet om 14 dage.

Men det er undre mig, at at INGEN trykker på anmeld og at de tråde hvor balladen findes, er de mest besøgte på sitet - Så åbenbart finder en del brugere den slags interessant :)

Men til slut vil jeg da gerne opfordre til, at alle I såkaldte voksne mennesker husker at opføre sig derefter - Så admin kan få lov til at være til påskefrokost fremfor at skulle droppe festen til "fordel" for sådan en omgang børnehavesslagsmål :wc: Det giver sgu ikke mange point hos familien at måtte løbe fra festen hos svigermor for stoppe virtuelle slagsmål !
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)

Indlæg af bhjensen »

Admin skal selvfølgelig ikke være barnepige, eller spilde tid på unødvendig konfliktløsning.
Synes trods alt det fungerer ret godt med nuværende overvågning.

Mudderkastning slipper vi nok aldrig for - prøv blot at lytte til en folketingsdebat :T
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
18

Indlæg af Bosse »

Jeg mener bestemt også ordet skal være frit ingen tvivl om det. Men som jeg ser det er eneste konsekvens i øjeblikket, at tråden bliver låst. Det er jo desværre ikke så svært at starte en ny. :-)
Jeg synes bare det er ærgeligt at der skal være så mange lukkede tråde på forummet og man kan se det er de samme der stort set skriver i dem alle. Jeg synes det er super uheldigt at det er lukkede tråde nye brugere møder her.
Det skal lige siges at jeg ikke ser som en total udelukkelse som en løsning, men tænker at man godt kunne overveje at smide folk i karentæne i f.eks.14dage.

Kan sagtens forstå at administration ikke gider være bussemand, men der ligger forhåbeligt også et præventivt element i en karentæne
mvh.
Bosse Aalborg
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Når man tænker på det enorme flow af indlæg her er om dagen, og antallet af tråde, er det virkeligt en lille promille af trådene som ender med at blive lukket på grund af mudderkastning.
Selvom saltvandsforum er et langt snævre forum end f.eks akvariesiden og de tilhørende forums, har jeg på fornemmelsen af at der sker langt mere her end på de andre. Og der er der en langt kraftigere censur.
F.eks synes jeg det er vildt groteskt at en forhandler/person kan tage røven på folk gang på gang, og der så ikke må advares mod vedkommende. Det kunne jo koste på bundlinien. Og iøvrigt har negative indlæg det med at forsvinde uden videre.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Bosse skrev:at der skal være så mange lukkede tråde på forummet
Vi kan sagtens lige enige om, at 1 er for mange, men mener du virkelig at de 5-6 tråde der er blevet lukket siden årsskiftet (hvor der er skrevet over 3000 nye tråde) er "så mange" og at de forstyrrer billedet så meget ? (Og lige nu ligger der 4 tilbage i sumpen).

Og siden jeg har overtaget, er det måske 20 tråde i alt, ud af over 10.000 tråde, så mener du virkelig at det er det der "møder ny brugere" ?
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Carsten skrev:Og iøvrigt har negative indlæg det med at forsvinde uden videre.
Nej, det har negative indlæg ikke, men ting der ikke over reglen om den god tone (f.eks. at skrive ordret at nogen "har lort i hovedet") bliver fjernet hvis det bliver opdaget, eller der bliver trykket "anmeld".
Brugeravatar
maigaard
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
16
Postnummer: 8723 Løsning
Geografisk sted: Jylland

Indlæg af maigaard »

Fejlpost - har fundet den :-)
mvh.

Maigaard

60 liter nano med LED.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

Det kunne også gøres med en regel med 3 advarsler som de har på mange andre forums? men ja det kræver en smule arbejde men det var bare et forslag!
En side som har somme problemer som denne er f.eks Hifi4all.dk... der kører man med 3 advarsler og så er det det! og det syntes jeg er fair nok!

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
18

Indlæg af Bosse »

Hougaard skrev:
Vi kan sagtens lige enige om, at 1 er for mange, men mener du virkelig at de 5-6 tråde der er blevet lukket siden årsskiftet (hvor der er skrevet over 3000 nye tråde) er "så mange" og at de forstyrrer billedet så meget ? (Og lige nu ligger der 4 tilbage i sumpen).

Og siden jeg har overtaget, er det måske 20 tråde i alt, ud af over 10.000 tråde, så mener du virkelig at det er det der "møder ny brugere" ?

Jeg ser problematikken, men vil gerne stille spørgsmålstegn ved om de 20 tråde der er blevet lukket ikke burde have været et højere tal. Jeg mener bare, der bliver gået til grænsen hver gang.

Men hvis jeg står alene med denne bekymring om forummets udvikling er det jo super :) Det må man bare indrette sig efter ( Er jo gået hen og blevet lidt gammel :) ).

Mvh.

Bosse
Aalborg
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Indlæg af nesnej »

Bosse skrev:
Hougaard skrev:

Jeg ser problematikken, men vil gerne stille spørgsmålstegn ved om de 20 tråde der er blevet lukket ikke burde have været et højere tal. Jeg mener bare, der bliver gået til grænsen hver gang.

Men hvis jeg står alene med denne bekymring om forummets udvikling er det jo super :) Det må man bare indrette sig efter ( Er jo gået hen og blevet lidt gammel :) ).

Mvh.

Bosse
Aalborg

Er helt enig med ovennævnte citat. :GO :GO
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup

Indlæg af nielsk »

Underligt, jeg er på SF dagligt - og opfatter tonen som yderst god. Der er altid en enorm tålmodighed fra de fleste brugere og selvom folk stiller det samme spørgsmål som er stillet 37 gange før af andre er der altid nogen som svarer konstruktivt.

Det denne side mangler er en ordentlig søgefunktion - efter min mening. Det er nok den ringeste søgefunktion jeg har oplevet - Ever...

Så ville flere brugere nok også tænke over at overskriften på indlæg burde afspejle indholdet.

Nå det var så et glad og et surt opstød fra min side, over denne iøvrigt fantastiske on-line akvarieklub
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V

Indlæg af Mikkel E »

nielsk skrev: Det denne side mangler er en ordentlig søgefunktion - efter min mening. Det er nok den ringeste søgefunktion jeg har oplevet - Ever...
Hvad fejler den?
Hvis du søger i emner i stedet for indlæg, så virker den da fint ;)

Jeg forstår dog ikke hvorfor man altid skal klikke på emner, og ikke omvendt, jeg bruger personligt aldrig en søgning på indlæg, det er for uoverskueligt...
Brugeravatar
Mic & Cha
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 8700 Horsens

Indlæg af Mic & Cha »

bhjensen skrev:Admin skal selvfølgelig ikke være barnepige, eller spilde tid på unødvendig konfliktløsning.
Synes trods alt det fungerer ret godt med nuværende overvågning.

Mudderkastning slipper vi nok aldrig for - prøv blot at lytte til en folketingsdebat :T

Kan ikke siges bedre :clap:
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hougaard skrev:
Carsten skrev:Og iøvrigt har negative indlæg det med at forsvinde uden videre.
Nej, det har negative indlæg ikke, men ting der ikke over reglen om den god tone (f.eks. at skrive ordret at nogen "har lort i hovedet") bliver fjernet hvis det bliver opdaget, eller der bliver trykket "anmeld".
Rolig Erik!! Det var ikke her på forummet, men på akvariesiden hvor indlæg/tråde har det med at forsvinde
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Carsten skrev:
Hougaard skrev:Rolig Erik!! Det var ikke her på forummet, men på akvariesiden hvor indlæg/tråde har det med at forsvinde
:beer:
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

Nå min ide var vidst ikk vær at tage med i betragtning!?
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Tja, jeg syntes klart at de tråde som lukkes mange gange er dem som er mest underholdene, og netop den tråd fra igår som går over i mafia-metoder fra nogle forhandleres side skulle faktisk aldrig have været lukket (for der er bestemt noget rigtigt i dette).
At ordet er frit med ansvar for måden det skrives på er klart en kæmpe fordel for dette forum. Der er da ikke noget være end at side og holde igen med sine meninger for ikke at komme til at træde nogen over tærene, men når dette er sagt skal ting og sager siges/skrives med respekt for medakvaristerne.

Så efter min holdning "keep up the good work" Haugaard mm.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

De to tråde fra i går var bestemt kørt helt af sporet- men pga Een person- og det er der taget hånd om.... men ordet i forumet skal været frit til en hvis grad, det gør ikke noget der er lidt uenighed indimellem...
Jeg synes Hougaard klarer der rigtigt fint- han prøver at lade folk klare diskutionerne selv, når de opstår- og griber først ind når det er ved at køre af sporet- der er plads til meningsudvekslinger og det skal der være...
Men jeg synes at det er meget overdrevet, når nogle brugere beskriver tonen i forumet- langt de fleste indlæg er skrevet i en god og konstruktiv tone...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Dette har vendt og diskuteret flere gange end jeg kan huske :wink: Og hvorfor? Har i ikke tillid til til vores udmærkede Admin? Og tror i ikke at hvis nogle føler sig trådt på, at de selv kan tage den kontakt der skal til :wink: Jeg har næsten dagligt i snart 4 år, frekventeret dette forum, og jeg har yderst sjældent, hvis overhovedet følt mig trådt på, jeg synes faktisk tonen er ganske fin, sammenliget med mange andre steder :wink: OG skulle man læse noget som andre har skrevet om nogle andre, kan man jo: 1: Lade det være og lade de andre haner om at kæmpe 2: Tryk på anmeld, hvis man absolut ikke kan lade være. 3: Lukke ned og gå ud i det gode vejr :hehe:
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Mickey86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 2300 København S
Kontakt:

Indlæg af Mickey86 »

Lord Mike skrev:Tja, jeg syntes klart at de tråde som lukkes mange gange er dem som er mest underholdene, og netop den tråd fra igår som går over i mafia-metoder fra nogle forhandleres side skulle faktisk aldrig have været lukket (for der er bestemt noget rigtigt i dette).
At ordet er frit med ansvar for måden det skrives på er klart en kæmpe fordel for dette forum. Der er da ikke noget være end at side og holde igen med sine meninger for ikke at komme til at træde nogen over tærene, men når dette er sagt skal ting og sager siges/skrives med respekt for medakvaristerne.

Så efter min holdning "keep up the good work" Haugaard mm.

Kunne ikke være mere enig!
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Lord Mike skrev:skulle faktisk aldrig have været lukket
Trådene blev primært lukket fordi den provokerende profil var lavet af en eksistende bruger her, og med vilje gemt bag proxy server - Jeg orker ikke at spilde min tid på folk der ikke har rygrad nok til at stå ved deres meninger. Profilens eneste formål var at lave ravage og ballede. Proxien er selvfølgelig blevet blokeret.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Problemet er bare, at personen i går jo faktisk havde ret. Visse butikker, bruger mafia metoder, over for andre butikker. Jeg finder det meget underligt, at visse forhandlere tuder over marked, mens de selv ligger mere energi i at gå og stikke andre butikker, end at gøre en indsats for at få folk til at bruge deres butik, kontra net handel.

Jeg ved der er flere, her inde der kender til sagerne end mig. Faktum er bare, at de fleste holder kæft, for ikke at komme til at se dårligt ud, eller blive holdt uden for, som konsekvensen kommer hvis man åbenlyst skrev hvad man havde kendskab til. Jeg kan faktisk godt forstå, at hvis man virkelig vil lægge de ting på bordet, så vil man gerne være anonym så man ikke kommer i problemer. (VI har jo før hørt om folk, der ikke måtte bruge en butik fordi man havde sagt at det var dumt at tage tuka anthias hjem og sælge billigt, efter som de er umulige at holde for de fleste. Eller have forhandlere der ringede og brokke sig i telefonen, fordi man havde skrevet hvad man havde oplevet i en butik)

Ellers er forummet her ikke så slemt igen :)
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

StarF skrev:Problemet er bare, at personen i går jo faktisk havde ret. Visse butikker, bruger mafia metoder, over for andre butikker. Jeg finder det meget underligt, at visse forhandlere tuder over marked, mens de selv ligger mere energi i at gå og stikke andre butikker, end at gøre en indsats for at få folk til at bruge deres butik, kontra net handel.
Helt enig.

Men gad sgu godt vide hvem denne "anonyme" person er?? Bare syndt at man mere eller mindre er nød til at gå undercover for at beskytte sin person for ikke at blive badstanding i dele af saltvandshandlen...
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Indlæg af MiksBiks »

jeg skal da heller ikke være for fin til at imdrømme jeg er skide nysgerrig hvem det er/var :-)
Mvh Michael
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4100 Ringsted

Indlæg af Olsen »

Synes stort set aldrig jeg falder over for hård tone, men det kan da ske i 1 tråd ud af flere hundrede. Men lad os bruge "anmeld" knappen hvor det er relevant i stedet for mudderkastning, det er vel det som den funktion er til for.

PS. nok er søgefunktionen ikke den bedste, men dette forum indeholder en milliard guldkorn så selvom man ikke debatterer på liv og løs kan man sagtens få rigtig meget ud af at surfe rundt i diverse nye og gamle tråde.

Tak for et godt forum og fortsat god tone i denne debat!
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"