BrightWell Aquatics Potassion - Færdigblandet Kalium

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

BrightWell Aquatics Potassion - Færdigblandet Kalium

Indlæg af Han$en »

Mini-anmeldelse udført i samarbejde med Seastars.dk
1412-1792-large.jpg
1412-1792-large.jpg (13.02 KiB) Vist 1562 gange
Test er udført i et 300L setup med samlet vandmængde på 350L, med div spændende teknik, og 8x39W T5. Saltet der er brugt, er fra KZ, og indeholder fra start blandet med Osmosevand 380ppm Kalium i.flg KZ Kalium-Test kittet. Denne værdi har jeg så vedligeholdt, og tallene for tilføjelse står her under. Af SPS var der i systemet:

3x Acropora sp. - Grøn Bali Slimer, Cremefarvet (gik over i blå m. Kalium!), Brun og kedelig (Gik over i lilla m. Kalium) - 5-7cm og i god vækst
2x M. digitata - Grøn og Blå - hhv. 6 og 5cm i god vækst
1x Seriatopora hystrix - Pink, 4x4cm og omkring 5cm i højden
1x Stylophora sp. Bleeched, men begyndte hurtigt at blive pink igen, da Kalium blev holdt oppe på ~380ppm.

Alle målinger er udført med KZ Kalium-Test kit.
Da mit akvarie ikke var overgroet med SPS koraller i gerningstidspunktet, er mine målinger kun vejledende. Billeder blev taget dag for dag, og lå på en nu nedbrudt harddisk, så der er desværre udelukkende tal at forholde sig til. Dette er selvfølgelig beklageligt, men hvad der kan ske.

Testen er kørt over 7 dage, da oddsne desværre vendte sig mod mig, og jeg måtte nedlægge akvariet. :BA

Producenten skriver:
"Tilføj 5ml (en hætte) pr. 50 US Gallon (ca 200L) hver 2. dag eller efter behov, for at opretholde Kalium indhold på 390-410ppm. 1 hætte (5mm) hæver indholdet af 200L vand med 21ppm"

Dag 1 - Måling, ~310ppm. Tilføjer 3,5 hætte, og lander på ~390ppm
Dag 2 - Måling, ~380ppm. Tilføjer intet
Dag 3 - Måling, ~370ppm. Tilføjer en halv hætte (2,5ml) og lander på ~390ppm
Dag 4 - Måling, ~380ppm. Tilføjer intet
Dag 5 - Måling, ~365ppm. Tilføjer 3ml og lander på ~385ppm
Dag 6 - Måling, ~380ppm. Tilføjer intet
Dag 7 - Måling, ~375ppm. Tilføjer intet

Lidt kort og godt om produktet, til trods for at jeg desværre ikke fik mulighed for at teste over en længere periode. Dog kommer der en opfølger så snart mit lille nye akvarie er klar til koraller. Men i de 7 dage jeg har testet har jeg været tilfreds, set fremgang i farverne på korallerne og en langt bedre polypudfoldelse.

Har man kun et mindre akvarie, og føler man ikke for at blande Kaliumchlorid og Kaliumsilfat selv, så er der her et glimrende produkt, til ganske få penge, der holder utroligt længe. Prisen er pt. 109,- hos Seastars.dk for 500ml, og i et blandet koral akvarium som mit 300L er der tilsætning nok til 8-12 mdr.

Husk, at dit behov helt og aldeles styres af mængden af koraller, og her specielt SPS. En anden faktor er at jeg benyttede KZ salt under testen der har et højt Kalium indhold.

Produktet kan købes lige her:
http://www.seastars.dk/prestashop/1412- ... 00-ml.html
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"