Jeg er så småt ved at være færdig med at sætte akvariet op, men nu kom jeg lige til at tænke lidt..
Akvariet er 45x45x45cm i 6mm glas, og står på et porsa stel der har de samme mål. Understøttelsen er jo så 25mm bred. Bør der være en form for træplade mellem akvarie og stel? Jeg vil udelukkende benytte en plade hvis der er behov, og ikke "for en sikkerheds skyld" da pladens kanter bliver synlige. Så jeg er blot lige interesseret i at høre om i mener det er direkte nødvendigt eller ej
Jeg tænker sådan lidt - Jeg havde selv et 720L ferskvand (kort model) på Porsa engang for nogle år siden, der kun var stivet af på midten af en enkelt tværstiver. Her i var der nok 60-65kg grus, et par store rødder og sten, og det holdt.. Der var nok lidt mere belastning på bunden end det lille her kommer til at opleve.. Det var så måske et svar på mit eget spørgsmål
Der skal vist lidt af en ingeniør til at regne på det...
Undertøttelse, vægt, glastykkelse, brudstyrke, elasticitet osv.
Jeg tror ikke et forsikringsselskab vil være begejstret for løsningen uden bundplade, der jo sagtens kan "kantes" så det ser pænt ud.
Hilsen Bjørn Heeger Jensen. Lægelige råd gives: send PB til mig Boyu 128 L RSM 250 m. LED og Deltec MC500 Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Forsikring er kun for sarte sjæle.. Den slags har jeg intet af
Men njah, medmindre jeg gider betale prisen for at få det højglanspoleret, kan jeg virkelig ikke komme på en behandling der kan matche resten.
På mit er der så sat sådan noget skumgummi film på hele bunden men tror bare det er så det ikk kommer lys igennem gruset osv da der jo er mellem rum
Mellem glas og stel ville det se åndsvagt ud .. Nickis er der slet intet på.. Det står bare på rammen
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten. Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Det jeg sikker på på nickis er der bare sådan en gummi liste hele vejen rundt.. Og mit er der som sagt det der lag gummi over det hele? Men det er vel kun til at tage slaget når man sætter det ned går jeg ud fra?
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten. Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Har bordets topramme ikke flige på indersiden?? så er det da bare at lægge en plade på 40x40 i hullet. Ingen kan se det med mindre man kigger neden fra.