glasskade reparere eller nyt ?
-
MizzGaia
- Sommerfugl fisk

- Reactions: 0
- 14
- Postnummer: 8450 Hammel
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hammel
glasskade reparere eller nyt ?
Jeg har for et lille stykke tid siden købt et brugt akvarie. L: 160 , B: 80 , H:60
da jeg så kom hjem opdagede jeg en glasskade i forruden nede for neden. Så ville jeg skifte forruden.
Nu har jeg så taget det blå bagbeklædning af på bagsiden, og opdager at der også her er glasskader i bunden.
Mit spørgsmål er nu : kan det repareres eller skal ruderne skiftes, så det bedre kan betale sig at købe et helt nyt akvarie?
de største skader er nok ca 2-3 cm lange. det er lidt svært at se str fohold på billederne.
da jeg så kom hjem opdagede jeg en glasskade i forruden nede for neden. Så ville jeg skifte forruden.
Nu har jeg så taget det blå bagbeklædning af på bagsiden, og opdager at der også her er glasskader i bunden.
Mit spørgsmål er nu : kan det repareres eller skal ruderne skiftes, så det bedre kan betale sig at købe et helt nyt akvarie?
de største skader er nok ca 2-3 cm lange. det er lidt svært at se str fohold på billederne.
- Vedhæftede filer
- AndersGS
- Rev haj

- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: glasskade reparere eller nyt ?
Billede 2 og 5 ville jeg være lidt nervøs for hvis bruddet er ind mod fugen. Hvis det ellers kun er små flager der er slået af ydersiden, behøver du ikke være nervøs.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
- bhjensen
- Rev haj

- 14
- Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)
Håber da ikke du har givet for meget for det akvarie.
For mig at se ligner skaderne da noget der kunne udvikle sig til regulære utætheder.
Hvis jeg var det mindste i tvivl, ville jeg anskaffe et nyt, inden man begynder at smide mange tusinde kroner liv og udstyr ned i det.
Tror ikke på en reparation kan betale sig eller holde i længden.
Glas og fuger er jo trods alt ikke uforgængelige materialer
For mig at se ligner skaderne da noget der kunne udvikle sig til regulære utætheder.
Hvis jeg var det mindste i tvivl, ville jeg anskaffe et nyt, inden man begynder at smide mange tusinde kroner liv og udstyr ned i det.
Tror ikke på en reparation kan betale sig eller holde i længden.
Glas og fuger er jo trods alt ikke uforgængelige materialer
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
-
MizzGaia
- Sommerfugl fisk

- 14
Billede 2 og 5 er ikke flager der er gået af. det er inde i selve glasset det er gået itu.
og ja Pitt så er det endelig lykkes mig at få billeder på
takket være hjælp fra forum 
bhjensen det er også lidt det jeg tænker på, at hvis det så går i stykker efter jeg har puttet alt muligt op i det, så ville det være så synd for det levende, hvis jeg nu ikke er hjemme, så jeg kan nå at redde det.
Rent økonomisk ville det bedre kunne betale sig at lade det gå i stykker, da min forsikring vil dække det, på det tidspunkt, da jeg nu har fået lavet en udvidet forsikring, mens den ikke vil dække nu, da jeg har ringet og spurgt om de ville. så nu ved de der er skade på det.
da jeg købte det gav jeg 21.000 kr for akvarie, og alt det der hørte til for at det kunne køre. men da det skulle hentes i kbh, løb omkostningerne for at hente det op i 3500 ca. Alt lys skal have nye rør, så det er en pæn stor udskrivning jeg allerede har haft. Stenene holder jeg i vile i en 200L tønde, mens alt andet levende blev givet væk, da jeg jo ikke skulle have det op at køre med det samme.
Er bare så ærgerlig over at der er skader i akvariet, men det er jo risikoen ved at købe brugt.
og ja Pitt så er det endelig lykkes mig at få billeder på
bhjensen det er også lidt det jeg tænker på, at hvis det så går i stykker efter jeg har puttet alt muligt op i det, så ville det være så synd for det levende, hvis jeg nu ikke er hjemme, så jeg kan nå at redde det.
Rent økonomisk ville det bedre kunne betale sig at lade det gå i stykker, da min forsikring vil dække det, på det tidspunkt, da jeg nu har fået lavet en udvidet forsikring, mens den ikke vil dække nu, da jeg har ringet og spurgt om de ville. så nu ved de der er skade på det.
da jeg købte det gav jeg 21.000 kr for akvarie, og alt det der hørte til for at det kunne køre. men da det skulle hentes i kbh, løb omkostningerne for at hente det op i 3500 ca. Alt lys skal have nye rør, så det er en pæn stor udskrivning jeg allerede har haft. Stenene holder jeg i vile i en 200L tønde, mens alt andet levende blev givet væk, da jeg jo ikke skulle have det op at køre med det samme.
Er bare så ærgerlig over at der er skader i akvariet, men det er jo risikoen ved at købe brugt.
- ronny.w
- Rev haj

- Reactions: 1
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Hvorfor får du det ikke bare afrenset og skåret 1 til 2 cm. af aLT glasset.
For derefter at få dem limet sammen igen
For derefter at få dem limet sammen igen
Senest rettet af ronny.w lør 23. apr 2011 10:44, rettet i alt 1 gang.
- maigaard
- Dværg kejser

- 16
- Postnummer: 8723 Løsning
- Geografisk sted: Jylland
Ej, hvor er det da træls for dig. Nu når du også har fået det renset.
Jeg har et juwel på 350 liter stående som har en glasskade på hjørnet, som også er inde i glasset. Den skade har været der i snart 3 år og akvariet står med vand og fisk. Jeg har også været meget skeptisk over det, men vi har fået at vide at så længe fugen ikke virker ramt, så er det ikke et problem.
Jeg ved ikke med hensyn til dit. Jeg tror du skal spørge dig selv om, du er tryg ved at fylde det op ? Hvis du ikke er, så lad være, du kommer bare til at sove skidt om natten. Hver morgen i et langt stykke tid var jeg henne og tjekke den dumme plet for at se om den nu også holdte. Det har jeg ligesom nu indset at den gør, men jeg tror der gik et par måneder.
Ellers så prøv at fylde det med vand og se om det er tæt. Hvis det er så kan du jo gå videre derfra.
Jeg har et juwel på 350 liter stående som har en glasskade på hjørnet, som også er inde i glasset. Den skade har været der i snart 3 år og akvariet står med vand og fisk. Jeg har også været meget skeptisk over det, men vi har fået at vide at så længe fugen ikke virker ramt, så er det ikke et problem.
Jeg ved ikke med hensyn til dit. Jeg tror du skal spørge dig selv om, du er tryg ved at fylde det op ? Hvis du ikke er, så lad være, du kommer bare til at sove skidt om natten. Hver morgen i et langt stykke tid var jeg henne og tjekke den dumme plet for at se om den nu også holdte. Det har jeg ligesom nu indset at den gør, men jeg tror der gik et par måneder.
Ellers så prøv at fylde det med vand og se om det er tæt. Hvis det er så kan du jo gå videre derfra.
mvh.
Maigaard
60 liter nano med LED.
Maigaard
60 liter nano med LED.
- AndersGS
- Rev haj

- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Er der ikke en fra forum der er fra århus/risskov som kan drøne forbi og give en vurdering? Det ville da være ærgerligt at kassere et godt akvarie pga. ligegyldige småskader..
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- ronny.w
- Rev haj

- Reactions: 1
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Hvis i har en god glarmester i området, men dertil hørende maskiner så kan jeg ikke forstille mig at det koster mange basseøreMizzGaia skrev:vil det ikke koste stort set det samme, som et nyt?
og jeg vidste ikke man kunne gøre det.
Men du skal så også selv stå for rengøringen og afrensningen
- StarF
- Rev haj

- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
umildtbart er det ikke nogle skader jeg vil bekymre mig om, fugerne ser hele ud, og det er det vigtigeste. har selv haft et med ligende skavanker, det holdt uden problemer.
-
Marco R
- Rev haj

- Reactions: 22
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Hejsa,MizzGaia skrev:vil det ikke koste stort set det samme, som et nyt?
og jeg vidste ikke man kunne gøre det.
Eller også vil jeg tage fat i Tropeakvarier og tage en snak med ham. Ved at han tager ud til folk og limer akvarier. Måske han vil komme ud til dig, ellers så kan du måske køre til Silkeborg med det og lade ham skære det og lime det. Han plejer at være fair med hans priser
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
-
MizzGaia
- Sommerfugl fisk

- 14
Jeg har snakket med troepakvarier, og havde egentlig også bestilt en ny forrude, men opdagede at der også var skader på bagsiden, så ville lige høre herinde, også tænke over det i påske, også tage fat i tropeakvarier igen efter påsken.
Mange tak for alle jeres input
Hygge hygge
Gaia
Hygge hygge
Gaia
-
Marco R
- Rev haj

- Reactions: 22
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Nå okay vidste jeg ikkeMizzGaia skrev:Jeg har snakket med troepakvarier, og havde egentlig også bestilt en ny forrude, men opdagede at der også var skader på bagsiden, så ville lige høre herinde, også tænke over det i påske, også tage fat i tropeakvarier igen efter påsken.
Hygge hygge
Gaia
Håber, at du finder en god løsning, og lad os da endelig høre, hvad resultatet bliver
Hygge til dig også og god påske
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
Marco R[/center]