Døde koraller som deko?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Døde koraller som deko?

Indlæg af Bingocaller »

Jeg er blevet tilbud nogen meget fine døde koraller/skeletter

Men kan man bruge dem istedet for døde sten? Indeholder de noget så de ikke burde komme i?

Og vigtigst af alt kommer de til at udfylde den samme funcktion som døde sten hvis man kommer dem i? Alså de bliver levende og ophober liv og bakterier over tid?

Er faktisk ikke så solgt på ideen da jeg tror de ville se lidt malplaceret ud - men nu er de jo gratis :)

Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions: 19
17
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Døde koraller som deko?

Indlæg af Nicki Henriksen »

Jeg havde indtil for nylig en masse døde koraller i min sump, har dog lige fjernet dem for få mere plads også var idéen jeg skulle bruge de flotteste i min Aqua box på arbejdet hvor jeg skal have en el to erimitter til af rende rundt.. Måske skal der lidt blødkoraller også men ville gerne have det der lidt uhyggelige :wink: look..
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions: 85
15
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Mikas »

Nicki Henriksen skrev:Jeg havde indtil for nylig en masse døde koraller i min sump, har dog lige fjernet dem for få mere plads også var idéen jeg skulle bruge de flotteste i min Aqua box på arbejdet hvor jeg skal have en el to erimitter til af rende rundt.. Måske skal der lidt blødkoraller også men ville gerne have det der lidt uhyggelige :wink: look..

indrøm nu bare at det var fordi du er så nærig at du ikke har ku få dig selv til at smide dem ud :K
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Bingocaller skrev:Jeg er blevet tilbud nogen meget fine døde koraller/skeletter

Men kan man bruge dem istedet for døde sten? Indeholder de noget så de ikke burde komme i?

Og vigtigst af alt kommer de til at udfylde den samme funcktion som døde sten hvis man kommer dem i? Alså de bliver levende og ophober liv og bakterier over tid?

Er faktisk ikke så solgt på ideen da jeg tror de ville se lidt malplaceret ud - men nu er de jo gratis :)

Langt de fleste levende sten har en fortid som koraller, på en eller anden måde. Men de fleste er jo indkapslet i sandsten, og det er en proces der tager tid.
Jo de burde få samme funktion som en levende sten, men op det er i samme grad ved jeg ikke.
Personligt ville jeg så nok snarere bruge dem som medie en en kalkreaktor.
Så hvis du ikke er 100% hooket på ideen, så lad være med det.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Bingocaller »

Skal ikke have kalkreaktor på - men ville de ligesåstille afgive kalk til de levende koraller eller hvordan? Så man var fri for at bruge et kalkmedie?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Bingocaller skrev:Skal ikke have kalkreaktor på - men ville de ligesåstille afgive kalk til de levende koraller eller hvordan? Så man var fri for at bruge et kalkmedie?
De står ikke og afgiver kalk. For at de kan blive opløst skal ph'en langt ned, og det er den kun i en kalkreaktor
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
15

Indlæg af Bingocaller »

ok - thanks :)
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions: 19
17
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Mikas skrev:
Nicki Henriksen skrev:Jeg havde indtil for nylig en masse døde koraller i min sump, har dog lige fjernet dem for få mere plads også var idéen jeg skulle bruge de flotteste i min Aqua box på arbejdet hvor jeg skal have en el to erimitter til af rende rundt.. Måske skal der lidt blødkoraller også men ville gerne have det der lidt uhyggelige :wink: look..

indrøm nu bare at det var fordi du er så nærig at du ikke har ku få dig selv til at smide dem ud :K
Hehe ja.. Ej de var gode Pods opbevarer :)

Men ville ikke bruge den istedet for levende sten
uzi07
Palet kirurg
Palet kirurg
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: FREDERICIA

Indlæg af uzi07 »

i USA er der mange der bruger døde koraler som dekoration, men hvis de får lov at blive levende er de jo ikke pæne og se på mere. Man plejer at rense dem i klorvand når der har sat sig alger på dem, så de får skelletens naturlige farve tilbage igen. jeg har selv rodet med det før men synes det er for bøvlet og risikabel.
Men hvis du vil bruge dem som levende sten i sumpen er de fantasiske.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"