Tunze waveboks spørgsmål

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
KimS
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions: 0
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 1997
Kontakt:

Tunze waveboks spørgsmål

Indlæg af KimS »

Vil starte op igen snart med mindre fiske akvarie og har kig på et 190 liters hjørne akvarium med målene 8ox80x50, hvor jeg gerne vil holde måske en enkelt small dragefisk, en small kejser og en small leopardaftrækker (og ikke lyskrævende koraller - måske lidt soft) og har bestemt mig for skummeren, Tunze DOC Skimmer 9002 (skulle være stor nok selv om dragen sviner ekstra?). Men cirkulation?: har set mig lun på Tunze Nano Wavebox 6206, men den er nok for voldsom til kun 190 liter?. Og kan ikke finde nogen steder hvad den giver liter i timen på laveste og højeste flow. Nogen der ved det?. Måske bedre med en Tunze Nanostream 6025/45?. Og erfaringer med Tunze Nano Wavebox svar ville være "fjong". Tak på forhånd :wink:
Heaven on earth is in the seas
Min hjemmeside om dykning i Rødehavet og Maldiverne: http://www.kimstokholm.dk
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions: 0
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Re: Tunze waveboks spørgsmål

Indlæg af Nolan »

Du kan ikke nøjes med en wavebox. Den laver ikke strømninger i baljen men flytter kun en vandsøjle et lille stykke frem og tilbage (det gør den dog med så stor kraft, at alt "snasket" bliver bragt frem fra huller og kroge og dermed kan blæses væk af strømmen fra de andre pumper).

En kombi af wavebox og streampumper eller streampumper alene er det der skal til.

/Kim
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"