Problemer med ATI powermodul
- Dennis
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9620 Aalestrup
- Saltvand siden?: 2010
Problemer med ATI powermodul
Hej, har et ATI powermodul 6x80w. Rørene tændes 2x80 og 4x80. Der hvor der tændes 4 rør af gangen, er det kun de to som lyser, prøvede så at dreje lidt på et af de slukkede rør og så blinkede begge rør ellers som om de prøvede at tænde, prøvede os at skifte rørene og på et tidspunkt lyste begge rør, men så begyndte den ellers at snurre/brumme fra den ende af lampen hvor ledningen går ind og der gav et lille fluf, hvorefter der lugtede lidt af brændt elektronik
. Så mit gæt er at ballasten til de to rør nok er brændt af. Ved I om det er til at købe reservedele til lampen? og om de er nemme nok at skifte, eller er der andre bud på hva der kan være galt?

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Problemer med ATI powermodul
Skil den ad, det kan jo være der hvor ledningerne deles til forkoblingerne kan ligge.
- Dennis
- Foxface
- Reactions:
- 14
Ja, blir nok nødt til at skille den ad, men der er højst sandsynligvis noget brændt af inde i den og kan ik undvære lys over akvariet inden der kommer nye stumper hjem, så det var for at undgå at sku ha lampen ned to gange, så hvis nogen på forhånd viste hva der var brændt af, ku jeg jo få det bestilt hjem, men det kan jeg godt se , at det er lidt svært at vide, så skiller den sgu ad.
- Dennis
- Foxface
- Reactions:
- 14
Ok, prøver lige at i hive fat i Jokke og se om han evt kan skaffe reservedele hjem og lev. tid.